Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2024

Η Eurostar ανακήρυξε τη χειρότερη σιδηροδρομική υπηρεσία της Ευρώπης, ενώ η ιταλική Trenitalia πρωτοπορεί


Οι επιβάτες φτάνουν για να επιβιβαστούν σε ένα τρένο Eurostar στο σταθμό Gare du Nord στο Παρίσι. AP - Φρανσουά Μόρι

Μια μελέτη αποκάλυψε ότι η εμβληματική σιδηροδρομική υπηρεσία Eurostar μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ευρωπαϊκής ηπείρου είναι η χειρότερη σιδηροδρομική εταιρεία στην Ευρώπη, υπογραμμίζοντας τις υψηλές τιμές και την κακή αξιοπιστία σε σύγκριση με την κορυφαία Trenitalia της Ιταλίας.

rfi.fr

Μια έκθεση που κυκλοφόρησε πρόσφατα κατατάσσει τη Eurostar ως τη χειρότερη σιδηροδρομική εταιρεία μεταξύ 27 εταιρειών στην Ευρώπη, επικαλούμενη ακριβή και αναξιόπιστη υπηρεσία, ενώ η ιταλική Trenitalia διεκδικεί την πρώτη θέση.

«Η ανάλυσή μας δείχνει ότι οι τιμές των εισιτηρίων δεν συσχετίζονται με την υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών», καταλήγει η έκθεση της Transport and Environment .

Ενώ η OBB και η Trenitalia της Αυστρίας προσφέρουν ισχυρή αναλογία τιμής-ποιότητας, φορείς όπως η Eurostar χρεώνουν σχεδόν διπλάσια από την ευρωπαϊκή μέση τιμή ανά χιλιόμετρο, ωστόσο αποτυγχάνουν να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες», δήλωσε η ΜΚΟ βιώσιμων μεταφορών.

Το Eurostar – που συνδέει τη Γαλλία, τη Βρετανία, το Βέλγιο και την Ολλανδία, κατατάχθηκε μόλις στην 14η θέση όσον αφορά την αξιοπιστία.

Τιμολόγηση και αξιοπιστία

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε οκτώ κριτήρια για διαδρομές μεσαίων και μεγάλων αποστάσεων.

Ενώ η σύγκριση των τιμών ήταν σημαντική, η μελέτη εξέτασε επίσης την αξιοπιστία, τα προγράμματα εκπτώσεων, τις πολιτικές αποζημίωσης σε περίπτωση καθυστερήσεων, την εμπειρία των επιβατών και την ύπαρξη νυχτερινών τρένων ή χώρων ποδηλάτων.

Την Trenitalia ακολούθησε η SBB της Ελβετίας με την RegioJet της Τσεχίας στην τρίτη θέση στη γενική κατάταξη.

Η γαλλική SNCF ήταν πέμπτη ακριβώς πίσω από την OBB.


Περιθώριο βελτίωσης

Ωστόσο, η μελέτη είπε ότι όλες οι εταιρείες θα μπορούσαν να βελτιώσουν την έγκαιρη απόδοσή τους.

"Η αξιοπιστία των μεγάλων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων στην Ευρώπη παραμένει απογοητευτική. Από τους 25 φορείς με δεδομένα ακρίβειας, μόνο 11 επιτυγχάνουν ποσοστό άνω του 80 τοις εκατό", ανέφερε.

Η γερμανική Deutsche Bahn –η μεγαλύτερη εταιρεία εκμετάλλευσης τρένων στην Ευρώπη και η οποία παλεύει με το γερασμένο δίκτυο– ήταν 25η σε αξιοπιστία και 16η συνολικά.

Η T&E είπε ότι το άνοιγμα του ανταγωνισμού βελτίωσε τις υπηρεσίες σε πολλές γραμμές όπως Μαδρίτη-Βαρκελώνη και Μιλάνο-Ρώμη, αλλά σημείωσε ότι η ιδιωτικοποίηση δεν βελτίωσε τις υπηρεσίες τρένων στη Βρετανία.

Μεταφορών και Περιβάλλοντος κάλεσε επίσης τις κυβερνήσεις να επενδύσουν σε δίκτυα τροχιάς για να βελτιώσουν την αξιοπιστία και να μειώσουν τα τέλη στους φορείς εκμετάλλευσης τρένων προκειμένου να μειωθούν οι τιμές των εισιτηρίων.