Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024

Τέμπη: Δείτε πότε βγαίνει το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για το πολύνεκρο δυστύχημα



Έως τα τέλη Φεβρουαρίου θα εκδοθεί το πόρισμα του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροδρομικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφαλείας Μεταφρών (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) για τα αίτια του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, το Φεβρουάριο του 2023.

onlarissa.gr/

Αυτό ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή Συνδέσεις της ΕΡΤ1. «Δύο πράγματα πρέπει να μας απασχολούν. Το ένα είναι η γρήγορη και πλήρης αποτύπωση του τι έγινε τότε, σε αυτό το τραγικό δυστύχημα. Η ευθύνη της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι μέσω του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, του εθνικού φορέα για τη διερεύνηση των αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων – δυστυχημάτων, να βγει πόρισμα μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου του 2025. Αυτό θα γίνει και μάλιστα με τη συμμετοχή εκπροσώπων του ERA, του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων».

Σχετικά με τα πρόσφατα περιστατικά στο σιδηρόδρομο και τις ζημιές στις υποδομές από τον Daniel, ο Υπουργός ανέφερε: «Η δεύτερη ευθύνη που έχουμε είναι διαρκώς να ενισχύουμε την ασφάλεια των μετακινήσεων. Αυτά που κάνουμε, πρώτα από όλα, είναι να ενισχύουμε τη σηματοδότηση και την τηλεδιοίκηση. Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε στην αποκατάσταση των συστημάτων που καταστράφηκαν από τον Daniel. Σε αρκετά συμβάντα, αποδεδειγμένα μέσα από τα πορίσματα μπαίνει ο ανθρώπινος παράγοντας. Για αυτά καταθέσαμε στην εισαγγελία του Αρείου Πάγου. Αυτό δεν σημαίνει ότι όλη η ασφάλεια επαφίεται εκεί. Συμπληρώσαμε όλες τις πρωτοβουλίες που ανέπτυξα, με παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν σε πεδία που δεν μπορούμε να ελέγξουμε εμείς ως Υπουργείο».

Άμεσα σε διαβούλευση το νομοσχέδιο για τον νέο ΟΣΕ

Ο κ. Σταϊκούρας υποστήριξε ότι είναι θέμα ημερών η κατάθεση σε διαβούλευση του νομοσχεδίου για τη νέα μορφή που θα έχει ο ΟΣΕ. «Ευθύνη μας επίσης να έχουμε έναν καλύτερο οργανισμό. Τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου, για το πώς θα έχει η χώρα έναν ενιαίο σιδηροδρομικό φορέα, τον ΟΣΕ, που από κάτω θα βρίσκονται η ΕΡΓΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ, στο πεδίο που αφορά το τροχαίο υλικό. ‘Άρα δεν θα έχουμε ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και Hellenic Train, αλλά έναν ενιαίο φορέα που θα είναι και υπεύθυνος για όλη τη διαδικασία που αφορά τον ελληνικό σιδηρόδρομο.