Η Ινδία είναι μια χώρα της διαφορετικότητας και ποικίλες είναι οι εικόνες που βγάζει. Αν υπάρχουν τα λαμπερά, άνετα Vande Bharats, υπάρχουν τα υπερπλήρη τρένα express και mail. Βίντεο και εικόνες ανθρώπων γεμάτοι σαν σαρδέλες σε βαγόνια εμφανίζονται κάθε περίοδο διακοπών, όταν εκατομμύρια προστίθενται στον αριθμό των τακτικών ταξιδιωτών. Δεν είναι ότι η Ινδία δεν έχει προσθέσει τη χωρητικότητα των σιδηροδρόμων της, και αυτές οι εικόνες λένε μια μεγαλύτερη ιστορία, η οποία υπερβαίνει ακόμη και τους σιδηροδρόμους.
indiatoday.in
Οι εικόνες της εορταστικής βιασύνης, ιδιαίτερα τον Οκτώβριο-Νοέμβριο, στην Ινδία έρχονται σε έντονη αντίθεση με ό,τι αναδύεται από την Κίνα κατά τη διάρκεια των ετήσιων διακοπών της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς τον Φεβρουάριο.
Τόσο υψηλός είναι ο αριθμός των ταξιδιωτών κατά τη διάρκεια του Ανοιξιάτικου Φεστιβάλ της Κίνας, που είναι η μεγαλύτερη ετήσια μετανάστευση στον κόσμο.
Τον Φεβρουάριο του 2024, η εγχώρια ταξιδιωτική κίνηση την παραμονή της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς σημείωσε αύξηση 27% σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με έκθεση του Xinhua. Το κινεζικό πρακτορείο ειδήσεων ανέφερε ότι πραγματοποιήθηκαν 195 εκατομμύρια ταξίδια στο κινεζικό σύστημα μεταφορών.
Η σιδηροδρομική κίνηση σχεδόν διπλασιάστηκε σε 8,2 εκατομμύρια ταξίδια, ανέφερε το Xinhua. Αυτό είναι το ένα ήμισυ της ιστορίας και θα επιστρέψουμε στο άλλο μισό μετά από σύγκριση με το ινδικό σιδηροδρομικό σύστημα.
Στην Ινδία, όπως συνήθως, άρχισαν να εμφανίζονται εικόνες από υπερπλήρη τρένα κοντά στο Diwali, όταν οι άνθρωποι ταξιδεύουν στις πόλεις τους. Η βιασύνη συνεχίζεται μέσω του Chhath και όταν οι άνθρωποι επιστρέφουν στις πόλεις όπου εργάζονται. Τα περισσότερα από τα γεμάτα τρένα είναι με προορισμό το Μπιχάρ, το Τζαρκάντ και το Ούταρ Πραντές, πολιτείες που βλέπουν τους περισσότερους μετανάστες εργάτες και γιορτάζουν αυτά τα φεστιβάλ με χαρά.
Η εορταστική περίοδος συμπίπτει επίσης με τη σπορά της εποχής του Ράμπι, όταν χιλιάδες μετανάστες εργάτες συρρέουν στα μεγάλα χωράφια του Παντζάμπ, της Χαριάνα και του δυτικού Ούταρ Πραντές.
Κατά τη διάρκεια του Chhath, ενός σημαντικού φεστιβάλ στο Μπιχάρ, χιλιάδες άνθρωποι ταξιδεύουν στο Μπιχάρ, με αποτέλεσμα τα τρένα να είναι υπερπλήρη. (Εικόνα: PTI)
Τον Οκτώβριο, ένα πλήθος επιβατών συγκεντρώθηκε για να επιβιβαστεί σε ένα τρένο χωρίς κράτηση στο Bandra Terminus, οδηγώντας σε ταραχή που είχε ως αποτέλεσμα να τραυματιστούν 10 άτομα.
"Χίλιοι Βάντε Μπαράτ δεν μπορούν να σβήσουν αυτή την κηλίδα στους ινδικούς σιδηροδρόμους που εκδηλώνεται την ίδια ώρα κάθε χρόνο. Ο υπουργός το ξέρει, ο μπάμπους το ξέρει, αλλά δεν κάνουν τίποτα γιατί ο φτωχός δεν έχει αξιοπρέπεια σε αυτή τη νεραϊδόχώρα", σατιρικός και αρθρογράφος Ο Kamlesh Singh δημοσιεύτηκε στις 28 Οκτωβρίου στο X.
Η ανάρτηση του Singh, δημοφιλής ως «Tau» στο podcast Teen Taal του AajTak Radio, συνοδευόταν από βίντεο στο οποίο φαίνονται άνθρωποι να ταξιδεύουν στην κατάμεστη τουαλέτα ενός υπερπλήρους τρένου με προορισμό το Μπιχάρ. Η ανάρτηση έγινε viral και είδε επίσης οργισμένες αντιδράσεις από τον κόσμο, ο οποίος επεσήμανε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ινδία.
Κανείς δεν διαφωνεί εναντίον του Vande Bharats. Οι Ινδοί χρειάζονται περισσότερα τρένα όπως το Vande Bharat, αλλά η χώρα πρέπει επίσης να διορθώσει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν εκατομμύρια, είτε πρόκειται για προαστιακά τρένα είτε για τακτικά τρένα κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Αυτό είναι που προκαλεί σύγκριση με την Κίνα, η οποία αναμόρφωσε το σιδηροδρομικό της δίκτυο σε διάστημα μιας δεκαετίας.
"Όσοι επισημαίνουν τους τεράστιους περιορισμούς αριθμού και χωρητικότητας, παρακαλούμε να μελετήσουν πώς η Κίνα διαχειρίζεται τη βιασύνη του φεστιβάλ. Σχεδόν 200 εκατομμύρια άνθρωποι κάνουν ένα ταξίδι στο σπίτι και πίσω. Κάποτε ήταν ακατάστατο όπως είναι εδώ. Αλλά μετά αποφάσισαν ότι είναι αρκετά αρκετά και το διόρθωσε», απάντησε ο Σινγκ.
Στην Ινδία, μεταξύ 1ης Οκτωβρίου και 3ης Νοεμβρίου, οι σιδηρόδρομοι μετέφεραν περίπου 65 χιλιάδες επιβάτες με 4.521 ειδικά τρένα, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Σιδηροδρόμων.
Οι Ινδικοί Σιδηρόδρομοι είναι ο κύριος μεταφορέας μεταναστών μεγάλων αποστάσεων.
Οι σιδηρόδρομοι πρόσθεσαν 175 καθημερινά ειδικά τρένα που πραγματοποίησαν 7.724 ταξίδια κατά τη διάρκεια αυτής της εορταστικής περιόδου.
Τα τρένα είναι όλα για το Μπιχάρ και το UP από πόλεις, όπως το Νέο Δελχί, η Βομβάη, το Μπανγκαλόρ, το Τσενάι, το Αχμενταμπάντ και το Μποπάλ.
Αν και το Μπιχάρ έχει δει πολλούς υπουργούς σιδηροδρόμων της Ένωσης από το κράτος, αυτό που έχουν κάνει όλοι είναι απλώς να προσθέσουν τρένα ως μέρος της λαϊκιστικής τους πολιτικής. Τα τρένα δεν μπορούν να προστεθούν πέρα από ένα σημείο όταν οι γραμμές είναι κορεσμένες.
Η αντιμετώπιση της εορταστικής βιασύνης απαιτεί περισσότερα ειδικά τρένα, κυρίως με πούλμαν για ανεπιφύλακτα ταξίδια και απελευθέρωση σιδηροτροχιών. Ωστόσο, η εισαγωγή ειδικών τρένων στα ήδη γεμάτα δρομολόγια των σιδηροδρόμων έχει ως αποτέλεσμα την κακομεταχείριση και τη χαμηλότερη προτεραιότητά τους, οδηγώντας σε σημαντικές καθυστερήσεις. Ο υπερπληθυσμός είναι ένα επίμονο και όχι εποχιακό πρόβλημα. Οι επιβάτες στο Μπιχάρ και στο ανατολικό Ούταρ Πραντές, χωρίς αρκετά τρένα, καταπατούν τις δεσμευμένες θέσεις εδώ και δεκαετίες. Σε ορισμένες περιοχές του Μπιχάρ εξακολουθούν να φαίνονται άνθρωποι να ταξιδεύουν σε στέγες λεωφορείων.
Η Ινδία βλέπει τη διεύρυνση των αυτοκινητοδρόμων για να προσθέσει χωρητικότητα, αλλά οι σιδηροδρομικές γραμμές δεν έχουν επεκταθεί πέρα από τις διπλές γραμμές, ειδικά στο Μπιχάρ και στο μεγαλύτερο μέρος του Ούταρ Πραντές, δύο από τις τρεις πολυπληθέστερες πολιτείες.
Για παράδειγμα, η πολύ χρησιμοποιούμενη γραμμή Delhi-Howrah, που διέρχεται από το UP και το Bihar (μέσω Gaya και Patna), εξακολουθεί να παραμένει διπλή γραμμή, με αποτέλεσμα τεράστια σημεία συμφόρησης στο Kanpur Central, στο Prayagraj Junction και στο Pandit Deen Dayal Junction. Ωστόσο, οι Σιδηρόδρομοι κατασκευάζουν δύο Ειδικούς Εμπορευματικούς Διαδρόμους (DFC) για να απομακρύνουν το φορτίο από αυτές τις γραμμές και να τους κρατήσουν κυρίως για επιβατικά τρένα, κάτι που είναι ευπρόσδεκτη.
διαφήμιση
Μέρη του WDFC έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία.
Πριν από λίγο καιρό, ίσως μέχρι τη δεκαετία του 1980, η Κίνα ήταν διαβόητη για τον εορταστικό συνωστισμό της τον Φεβρουάριο. Αλλά λειτούργησε και το κατάφερε τις τελευταίες δύο δεκαετίες. Ανέπτυξε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας στον κόσμο μέσα σε μόλις μια δεκαετία, σύμφωνα με έκθεση του Xinhua του 2017, «μειώνοντας έτσι τον χρόνο ταξιδιού στο μισό για κατά τα άλλα φρικιαστικά ταξίδια εκτός χώρας». Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας εισήχθη στην Κίνα το 2003 και τώρα διαθέτει ένα δίκτυο άνω των 46.000 χιλιομέτρων.
Τώρα, ήρθε η ώρα για το άλλο μισό της ιστορίας.
Αν και η Κίνα είδε σχεδόν διπλασιασμό των ταξιδιωτών των τρένων, το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης ήταν στους αυτοκινητόδρομους, σύμφωνα με το Xinhua. Πάνω από 184 εκατομμύρια οδικά ταξίδια πραγματοποιήθηκαν την παραμονή της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς το 2024.
Αν και η Ινδία έχει προσθέσει αυτοκινητόδρομους με ιλιγγιώδη ταχύτητα, δεν έχει οικονομικό νόημα για τους μετανάστες εργάτες να οδηγούν πίσω στα σπίτια τους. Εδώ αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ των δύο χωρών, που δείχνει τη σχετική οικονομική ευρωστία.
Τις τελευταίες δύο δεκαετίες, η Κίνα έχει επενδύσει πολλά σε μια σειρά πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της υποδομής των μεταφορών και τη μείωση της συμφόρησης. (Εικόνες: Getty)
διαφήμιση
Στα 25.015 δολάρια, το ετήσιο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Κίνας είναι σχεδόν 2,5 φορές υψηλότερο από αυτό της Ινδίας (10.123 δολάρια). Ως εκ τούτου, ένα εισιτήριο 250 Rs για ένα ταξίδι 999 χιλιομέτρων από το Δελχί στην Πάτνα είναι μια εύκολη επιλογή, ακόμη και σε βάρος της αξιοπρέπειας και της άνεσης του μετανάστη. Ένα βίντεο με επιβάτες να δένουν ακόμη και έξυπνα σχοινιά για να φτιάξουν ένα κάθισμα που μοιάζει με αιώρα ανάμεσα σε δύο κουκέτες σε ένα γεμάτο τρένο με προορισμό το Μπιχάρ, έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Η κατά κεφαλήν ιδιοκτησία οχημάτων είναι επίσης υψηλότερη στην Κίνα από ό,τι στην Ινδία. Το 2009, η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη αγορά νέων αυτοκινήτων στον κόσμο. Η Κίνα έχει 231 μηχανοκίνητα οχήματα ανά χίλια άτομα, ενώ είναι περίπου 57 για την Ινδία.
Ωστόσο, είναι το οδικό δίκτυο που διευκολύνει περισσότερα αυτοοδηγούμενα ταξίδια κατά τη διάρκεια των διακοπών του Σεληνιακού Νέου Έτους από ό,τι στην Ινδία κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου. Αυτό αφαιρεί επίσης την εξάρτηση από το σιδηροδρομικό και αεροπορικό δίκτυο στην Κίνα.
Τα αεροπορικά ταξίδια για τους περισσότερους την εορταστική περίοδο, όταν οι τιμές των εισιτηρίων είναι ασυνήθιστα υψηλές, δεν έχουν νόημα ούτε για τους μετανάστες.
Ο αριθμός των αεροπορικών ταξιδιωτών κατά τη διάρκεια των διακοπών του σεληνιακού νέου έτους της Κίνας το 2024 αυξήθηκε επίσης κατά 138% σε 1,8 εκατομμύρια, ανέφερε το Xinhua. Αυτό είναι μόνο για πτήσεις εσωτερικού και η Κίνα βλέπει επίσης μια έκρηξη στα διεθνή αεροπορικά ταξίδια κατά τη διάρκεια του Εαρινό Φεστιβάλ.
Στην Ινδία, καθώς η δυναμική τιμολόγηση των εισιτηρίων οδηγεί τους ναύλους των τρένων κοντά στα αεροπορικά εισιτήρια, η έλλειψη αεροπλάνων εκτοξεύει τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων στα ύψη.
"Κάθε χρόνο, ταξιδεύω στο Μπιχάρ για το Chhath, αλλά η άνοδος των αεροπορικών εισιτηρίων προς Darbhanga αφαιρεί τη χαρά του ταξιδιού. Το κόστος συχνά ξεπερνά το 1 lakh Rs για μια οικογένεια, κάτι που μας κάνει να επανεξετάσουμε εάν αξίζει να επισκεφτούμε το σπίτι όταν κάνουμε διεθνή ταξίδια στο Οι ΗΠΑ ή η Ευρώπη κοστίζουν περίπου το ίδιο», δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων IANS η Monalisa, η οποία προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Darbhanga του North Bihar για το Chhath.
Το αεροδρόμιο Darbhanga έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Udaan, το οποίο περιορίζει τον αριθμό των αεροπορικών εταιρειών που λειτουργούν σε ένα συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Αν και υπάρχει ανώτατο όριο τιμών, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν παίξει το σύστημα.
Η Ινδία χρειάζεται να αυξήσει τη σιδηροδρομική χωρητικότητα καθώς ενισχύει τόσο το εναέριο όσο και το οδικό δίκτυο. Οι σιδηρόδρομοι πρέπει να αναπτυχθούν ακόμη και όταν το φορτίο μοιράζεται με την ενίσχυση των οδικών και αεροπορικών ταξιδιών.
Η Ινδία είναι μια αναπτυσσόμενη οικονομία που αποκομίζει δημογραφικό μέρισμα. Η εσωτερική κατανάλωση της χώρας, λόγω του τεράστιου αριθμού ανθρώπων, κρατά τον κινητήρα σε στροφές. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που πρέπει να φροντίζονται. Αν και η κατάσταση και οι δυνατότητες της Ινδίας διαφέρουν από εκείνες της Κίνας, η βούληση και η αποφασιστικότητα μπορούν να επιφέρουν διαφορά. Και οι τουαλέτες τρένων μπορούν να χρησιμοποιηθούν για αυτό για το οποίο προορίζονται πραγματικά.
sidirodromikanea.blogspot.com