Έχει τον τίτλο της «πιο φιλικής πόλης για να ζεις» και το οφείλει σε μεγάλο βαθμό, στις δημόσιες συγκοινωνίες της
Οδικώς, σε απόσταση 1.719 χιλιομέτρων από την Αθήνα ή σε δύο ώρες και κάτι με το αεροπλάνο, βρίσκεται μια πόλη που μόνο ως «παράλληλο σύμπαν» μπορεί να περιγραφεί αν συγκριθεί με το μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Ελλάδας.
Κώστας Γαμβρούλης
Πηγή / Φωτογραφίες: euronews
Η πόλη αυτή, έχει ψηφιστεί από τον Economist, ως «η πιο φιλική για να ζεις», όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά στον κόσμο ολόκληρο! Πέραν του πρασίνου και όλων των άλλων συνισταμένων που καθορίζουν την ποιότητα ζωής σε μια πόλη, μεγάλο ρόλο στην κατάκτηση του τίτλου, παίζουν οι αστικές συγκοινωνίες και η Βιέννη, γιατί περί αυτής πρόκειται, έχει –μακράν- τα καλύτερα ΜΜΜ.
Η πόλη έχει πληθυσμό σχεδόν δύο εκατομμυρίων κατοίκων και περίπου οι μισοί από αυτούς, διαθέτουν πάσο στα μέσα μεταφοράς, σύμφωνα με τον Josef Taucher, μέλος του δημοτικού συμβουλίου της Βιέννης από το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα. «Το κόστος του πάσου είναι 1 ευρώ την ημέρα, και αυτό ισχύει από το 2012, έχει τεράστιο αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος», δήλωσε ο Taucher, στο περιθώριο της Ευρωπαϊκής Έκθεσης Κινητικότητας, τονίζοντας την προσιτή τιμή που καθιστά τα ΜΜΜ προσιτά σε όλους.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, τρεις στους δέκα κατοίκους της Βιέννης χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και πάνω από το ένα τρίτο των κατοίκων της πόλης μετακινούνται με τα πόδια, ενώ μόλις το ένα τέταρτο χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις του.
Πρόσφατη έρευνα έδειξε επίσης ποσοστό ικανοποίησης 91% όσον αφορά τις δημόσιες συγκοινωνίες, καθιστώντας τη Βιέννη πρώτη στη συγκεκριμένη κατηγορία ανάμεσα σε 83 πόλεις της Ευρώπης.
Ένα στοιχείο που καταδεικνύει ότι τα ΜΜΜ της Βιέννης είναι άριστα σε ότι αφορά στην παροχή υπηρεσιών προς τους πολίτες, είναι η συχνότητα των δρομολογίων. Συγκεκριμένα, τραμ, λεωφορεία και μετρό, διανύουν καθημερινά απόσταση τέτοια, που αθροιστικά ισοδυναμεί με τα χιλιόμετρα που χρειάζονται για να κάνει κάποιος, πέντε φορές τον γύρο της Γης! Κάθε μέρα.
Η δημοτική αρχή και οι ιδιώτες που διαχειρίζονται τα ΜΜΜ, δεν επαναπαύονται στις δάφνες τους όμως και στόχος είναι να βελτιωθεί και άλλο το θέμα «συγκοινωνίες» στην πόλη της Βιέννης. Ενδεικτικό είναι ότι αυτή την στιγμή εξετάζουν λύσεις και βιώσιμες προτάσεις για το λεγόμενο «τελευταίο μίλι».
«Προσθέσαμε πριν από μερικά χρόνια, υπηρεσίες κοινής χρήσης, όπως τα κοινόχρηστα ποδήλατα και τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για να έχουμε μια απάντηση για το τελευταίο μίλι. Οι άνθρωποι πρέπει να πειστούν να αποφεύγουν να χρησιμοποιούν τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα έστω και για λίγα μέτρα, διότι όταν μπουν στο αυτοκίνητο, μένουν στο αυτοκίνητο», δήλωσε η Alexandra Reinagl, διευθύνουσα σύμβουλος της Wiener Linien (Γραμμές Βιέννης), της εταιρείας που διαχειρίζεται το σύστημα μεταφορών.
Το τελευταίο μίλι αναφέρεται στο τελευταίο σκέλος της διαδρομής ενός επιβάτη, όταν υπάρχουν λιγότερες επιλογές για να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Η έλλειψή εναλλακτικής μπορεί να αποτελέσει εμπόδιο για να σταματήσουν οι πολίτες να χρησιμοποιούν το ΙΧ, εάν έχουν ανησυχίες για την άνεση ή την ασφάλειά τους. «Οι πολίτες πρέπει να έχουν ένα αξιόπιστο σύστημα. Έτσι, αν δεν έχετε αυτοκίνητο, πρέπει να υπάρχει ένα άλλο σύστημα που να σας μεταφέρει από το Α στο Β σημείο», πρόσθεσε.
Σχεδιάζεται επίσης, η επέκταση του δικτύου δημόσιων συγκοινωνιών. Μια ολοκαίνουργια αυτόματη γραμμή μετρό, η U5, καθώς και ο εκσυγχρονισμός της γραμμής U2, είχαν αρχικά προγραμματιστεί για το 2026 και το 2028 αντίστοιχα.
Η επέκταση προβλέπεται να εξυπηρετεί 300 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες εξοικονομώντας έως και 75.000 τόνους CO2 ετησίως. «Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ως ευκαιρία για να μετατρέψουμε ολόκληρους δρόμους σε νέους χώρους αναψυχής, όπου οι άνθρωποι όχι μόνο θέλουν να μετακινηθούν αλλά και να μείνουν εκεί. Και αυτό είναι που προσδίδει μια πραγματικά καλή ποιότητα ζωής σε μια πόλη», δήλωσε η Reinagl.
sidirodromikanea.blogspot.com