Ενώ η Γερμανία ισχυρίζεται ότι είναι παγκόσμιος ηγέτης στις φιλικές προς το περιβάλλον μεταφορές, ο αργός ρυθμός ηλεκτροκίνησης των σιδηροδρόμων της αποτελεί σοβαρή απειλή για αυτούς τους στόχους.
raillynews.com
Το σχέδιο ηλεκτροδότησης μόλις 2025 χιλιομέτρων σιδηροδρομικής γραμμής κατά 66 υπογραμμίζει την έλλειψη επενδύσεων σε υποδομές της χώρας. Επί του παρόντος, μόνο το 60% του σιδηροδρομικού δικτύου είναι ηλεκτροδοτημένο και η επίτευξη του στόχου του 2030% που έχει τεθεί για 75 γίνεται όλο και πιο απίθανη.
Τρέχουσα κατάσταση και απαιτήσεις ηλεκτροδότησης
Οι ειδικοί στη Γερμανία τονίζουν ότι πρέπει να κατασκευάζονται τουλάχιστον 2030 χιλιόμετρα νέων εναέριων γραμμών ετησίως για να επιτευχθεί ο στόχος των 600. Ωστόσο, ο τρέχων ρυθμός προόδου είναι μόνο περίπου 80 χιλιόμετρα ετησίως, υποδηλώνοντας ξεκάθαρα την ανάγκη για σοβαρή επιτάχυνση στα έργα ηλεκτροκίνησης.
Ενώ το 90% των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών είναι ήδη ηλεκτροδοτημένο, αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις πολυσύχναστες διαδρομές. Οι ατμομηχανές ντίζελ εξακολουθούν να κυριαρχούν στις αγροτικές περιοχές και στις λιγότερο χρησιμοποιούμενες γραμμές, υπονομεύοντας τους στόχους βιωσιμότητας και περιορίζοντας την ικανότητα του τομέα των μεταφορών να μειώνει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.
Η σημασία της ηλεκτροδότησης για το περιβάλλον και τις μεταφορές
Η ηλεκτροδότηση των σιδηροδρόμων είναι κρίσιμης σημασίας για τη Γερμανία προκειμένου να εκπληρώσει τις περιβαλλοντικές της δεσμεύσεις και να μειώσει τις εκπομπές άνθρακα. Ειδικότερα, η επέκταση των σιδηροδρομικών μεταφορών προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα τόσο στις εμπορευματικές όσο και στις επιβατικές μεταφορές.
Ωστόσο, η χρήση των σιδηροδρόμων μεγάλων αποστάσεων αναμένεται να μειωθεί κατά 2024% στις αρχές της 6ης, με τις καθυστερήσεις, τις διακοπές και τον υπερπληθυσμό να συμβάλλουν στη μείωση του αριθμού των επιβατών. Τα περιφερειακά ταξίδια ενισχύονται επίσης από την εισαγωγή εισιτηρίων για τα μέσα μαζικής μεταφοράς σε εθνικό επίπεδο, αλλά αυτά τα κέρδη είναι ανεπαρκή για να αντισταθμίσουν τις εθνικές ελλείψεις.
Η ανάγκη για ταχεία δράση και συνεργασία
Η Γερμανία πρέπει να λάβει γρήγορα και αποφασιστικά βήματα για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής της υποδομής. Η επιτάχυνση των διαδικασιών έγκρισης έργων και η αύξηση των επενδύσεων έχουν μεγάλη σημασία σε αυτό το σημείο. Η συνεργασία μεταξύ κρατικών φορέων, του ιδιωτικού τομέα και των περιφερειακών αρχών θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην επιτυχία των έργων ανάπτυξης υποδομής.
Η ταχύτερη κατασκευή εναέριων γραμμών θα έκανε πιο βιώσιμες τις σιδηροδρομικές μεταφορές και θα αποτελούσε κρίσιμο βήμα προς την επίτευξη περιβαλλοντικών στόχων. Οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις και οι βιώσιμες λύσεις θα επιτρέψουν στη Γερμανία να ανταποκριθεί τόσο στις τοπικές περιβαλλοντικές της δεσμεύσεις όσο και στις διεθνείς υποχρεώσεις για το κλίμα.
Η Γερμανία μπορεί να επιτύχει τους στόχους της για τη δημιουργία ενός φιλικού προς το περιβάλλον δικτύου μεταφορών δίνοντας μεγαλύτερη προτεραιότητα στις σιδηροδρομικές μεταφορές. Αυτό όμως θα είναι εφικτό μόνο με περισσότερες επενδύσεις σε έργα ανάπτυξης υποδομών και την επέκταση των ηλεκτροδοτούμενων γραμμών. Η επιτάχυνση των έργων ηλεκτροκίνησης θα είναι αποφασιστικός παράγοντας ώστε η χώρα να επιτύχει τους στόχους της για το 2030 και να γίνει ένας από τους ηγέτες της Ευρώπης στη βιωσιμότητα.
sidirodromikanea.blogspot.com