Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024

Ουαλία: Το θανατηφόρο ατύχημα τρένου συνέβη λίγες ώρες μετά την προειδοποίηση για «εξαιρετικά ολισθηρές» γραμμές

Τα δρομολόγια εκτελούνταν με μειωμένες ταχύτητες λόγω ανησυχιών για τις γραμμές  ώρες πριν από τη σύγκρουση δύο υπηρεσιών επιβατών

Η σκηνή μετά από σύγκρουση με δύο τρένα κοντά στο Llanbrynmair, Mid Wales (Εικόνα: PA)

Τα τρένα στα μέσα της Ουαλίας λειτουργούσαν με μειωμένες ταχύτητες λίγες ώρες πριν από την τραγική σύγκρουση που στοίχισε τη ζωή σε έναν επιβάτη και είχε ως αποτέλεσμα 15 άτομα να νοσηλευτούν. Η Transport for Wales είχε εκδώσει προειδοποιήσεις ότι τα δρομολόγια μέσω του σταθμού Dovey Junction στη γραμμή Cambrian ήταν πιο αργά λόγω των αναφορών για «εξαιρετικά ολισθηρές» γραμμές από προηγούμενα τρένα, αναφέρει η WalesOnline.

dailypost.co.uk

Το θανατηφόρο περιστατικό συνέβη κοντά στο Llanbrynmair στο Powys, επίσης στη γραμμή Cambrian, με τη σύγκρουση χαμηλής ταχύτητας που περιελάμβανε δύο τρένα να έλαβε χώρα λίγο πριν τις 7 μ. νύχτα και έχουν ξεκινήσει έρευνα για τις συνθήκες της τραγωδίας.

Το πρακτορείο ειδήσεων PA ανέφερε ότι τα τρένα κινούνταν με μειωμένες ταχύτητες λόγω ανησυχιών για την κατάσταση της γραμμής. Η σύγκρουση συνέβη στη γραμμή της Κάμπριας σε μια ενιαία γραμμή, κοντά σε έναν βρόχο διέλευσης όπου τα τρένα που ταξιδεύουν σε αντίθετες κατευθύνσεις μπορούν να περάσουν το ένα το άλλο.

Η Transport for Wales ανέφερε ότι ο μεταφορέας ανέστειλε επίσης όλα τα δρομολόγια  στη χωριστή γραμμή Heart of Wales την Τρίτη "μέχρι νεωτέρας" λόγω "κακών σιδηροδρομικών συνθηκών". Τα φύλλα μπορούν να μειώσουν την πρόσφυση των τρένων και να προκαλέσουν μεγάλη αναστάτωση κολλώντας σε υγρές ράγες και συμπιέζονται από τους τροχούς του τρένου, δημιουργώντας ένα ομαλό, ολισθηρό στρώμα παρόμοιο με τον μαύρο πάγο στους δρόμους.

Περιορισμοί ταχύτητας επιβάλλονται συχνά σε μια προσπάθεια να μειωθούν τα ατυχήματα, όπως η σύγκρουση μεταξύ δύο τρένων έξω από μια σήραγγα κοντά στο Salisbury, Wiltshire, τον Οκτώβριο του 2021 που άφησε 13 επιβάτες και έναν οδηγό να χρειαστούν νοσοκομειακή περίθαλψη. Ένα τρένο South Western Railway (SWR) γλίστρησε πάνω σε θρυμματισμένα φύλλα, με αποτέλεσμα να γλιστρήσει πέρα ​​από ένα σήμα στάσης και να συντρίψει στην πλευρά μιας υπηρεσίας Great Western Railway.

Εργαζόμενοι έκτακτης ανάγκης στο σημείο (Εικόνα: PA)

Το τρένο SWR ήταν κλάσης 159, το οποίο ανήκει στην ίδια οικογένεια με τα 158 που ενεπλάκησαν στη σύγκρουση της Δευτέρας το βράδυ. Ο μηχανικός σιδηροδρόμων Γκάρεθ Ντένις είπε ότι τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας στους σιδηροδρόμους της Βρετανίας σημαίνουν ότι υπάρχουν «πολύ λίγα» που θα μπορούσαν να προκαλέσουν σύγκρουση μεταξύ δύο τρένων.

Είπε στο πρακτορείο ειδήσεων PA ότι οι ερευνητές θα «εξετάσουν πολύ προσεκτικά» εάν προκλήθηκε από «χαμηλή πρόσφυση» μεταξύ των τροχών του τρένου και της γραμμής. Ο κ. Ντένις είπε ότι ένας δεύτερος πιθανός λόγος θα μπορούσε να είναι ότι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Τρένων (ETCS), το οποίο είναι ένα σύστημα σηματοδότησης εντός της καμπίνας σχεδιασμένο να κρατά τα τρένα μακριά, «αποτυχία κατά κάποιο τρόπο».

Ο Ουαλός ειδικός στις μεταφορές Rhodri Clark είπε στο Cymru Fyw ότι ήταν απαραίτητο να βρεθεί τι προκάλεσε το ατύχημα, προκειμένου να αποφευχθεί η επανάληψη του ίδιου πράγματος. Είπε: «Βλέποντας τις φωτογραφίες μου θυμίζει ένα ατύχημα πριν από τρία χρόνια στο Σάλσμπερι· υπήρχαν δύο τρένα του ίδιου τύπου που είχαν συγκρουσθεί και μια από τις αιτίες εκεί ήταν ότι οι γραμμές ήταν ολισθηρές επειδή υπήρχαν φύλλα που είχαν πέσει και ότι υπάρχει λάσπη κατά μήκος της κορυφής των σιδηροτροχιών.

"Στη συνέχεια, όταν το τρένο προσπαθεί να φρενάρει, οι τροχοί δεν κολλάνε στην κορυφή των σιδηροτροχιών και το τρένο μπορεί να γλιστρήσει. Για να αποφευχθεί αυτό, το Network Rail στέλνει τακτικά ένα ειδικό τρένο σε κάθε γραμμή που ξεπλένει τη γραμμή. Νομίζω ότι αυτό το τρένο πέρασε από αυτήν την περιοχή κοντά στο Llanbrynmair χθες το μεσημέρι, οπότε είναι περίεργο αν αυτή ήταν η αιτία ή μέρος της αιτίας.

Ο Jan Chaudhry-Van Der Velde, επικεφαλής επιχειρησιακών υπηρεσιών για τις Μεταφορών για την Ουαλία, είπε στο BBC Ουαλίας ότι είναι πολύ νωρίς για να πούμε τι προκάλεσε το ατύχημα. Πρόσθεσε: "Έχουμε έναν από τους ασφαλέστερους σιδηροδρόμους στην Ευρώπη σε αυτή τη χώρα. Αλλά έχουμε επίσης έναν από τους πιο επαγγελματικούς οργανισμούς διερεύνησης ατυχημάτων που δραστηριοποιείται στο Ηνωμένο Βασίλειο, και αυτός είναι το Rail Accident Investigation Branch και το ερευνητικό του προσωπικό που έφτασε στο σημείο. αργά χθες το βράδυ.

sidirodromikanea.blogspot.com