Η ελβετική startup Sun-ways πρόκειται να εγκαταστήσει ένα πιλοτικό φωτοβολταϊκό σύστημα 18 kW κατά μήκος μιας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 100 μέτρων στο Neuchâtel, με στόχο τη δοκιμή αφαιρούμενων ηλιακών συλλεκτών μεταξύ των σιδηροτροχιών.
Η πρωτοποριακή ηλιακή τεχνολογία της Sun-ways πρόκειται να μεταμορφώσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελβετίας.
Το Ομοσπονδιακό Γραφείο Μεταφορών της Ελβετίας (FOT) έδωσε άδεια στον πρώτο αφαιρούμενο ηλιακό σταθμό της χώρας να εγκατασταθεί σε σιδηροδρομική γραμμή.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο έργο εγκρίνεται στην Ελβετία, ανοίγοντας το δρόμο για καινοτόμες λύσεις ηλιακής ενέργειας στη χώρα.
Το έργο αναπτύσσεται από την ελβετική startup Sun-ways, η οποία σχεδιάζει να ξεκινήσει την εγκατάσταση του συστήματος το επόμενο έτος, σε ένα γραμμικό τμήμα 100 μέτρων του σιδηροδρόμου 221 που διαχειρίζεται η transN, η εταιρεία δημόσιων μεταφορών του καντόνιου Neuchâtel.
Πιλοτικό ηλιακό σύστημα για έγχυση 18 kW στο τοπικό ελβετικό δίκτυο
Το πιλοτικό σύστημα θα διαθέτει 48 πάνελ, το καθένα με ισχύ 380 W, συνολικής χωρητικότητας 18 kW. Το έργο, κόστους 621.800 ευρώ (685.920 δολάρια), θα τροφοδοτήσει με ηλεκτρική ενέργεια το τοπικό δίκτυο. Η Sun-ways θα συνεργαστεί με τον τοπικό πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας Viteos και την DG-Rail, ειδικό στις σιδηροδρομικές ηλεκτρικές εγκαταστάσεις, για την κατασκευή του συστήματος.
Αρχικά, το καλοκαίρι του 2023, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μεταφορών απέρριψε το έργο λόγω έλλειψης τεχνικών αναφορών για την προτεινόμενη τεχνολογία.
Με την υποστήριξη βιομηχανικών εταίρων, η Sun-ways στρατολόγησε δύο καθηγητές μηχανικής από την Haute Ecole d'Ingénierie et de Gestion du Canton de Vaud (HEIG-VD). Αυτοί οι καθηγητές διεξήγαγαν μια ανεξάρτητη αξιολόγηση ειδικά σχεδιασμένων πρωτοτύπων.
Η Geste Engineering, μια ελβετική εταιρεία που ειδικεύεται σε μεγάλης κλίμακας σιδηροδρομικά έργα, πραγματοποίησε στη συνέχεια τεχνική ανάλυση και ανάλυση ασφάλειας. Ο στόχος ήταν να επιβεβαιωθεί ότι το σύστημα πληροί πλήρως τα πρότυπα ασφαλείας της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Μεταφορών, καθώς η πιλοτική εγκατάσταση θα τοποθετηθεί σε μια ενεργή σιδηροδρομική γραμμή.
Σύμφωνα με την εταιρεία, καθώς εντείνονται οι συζητήσεις γύρω από την εγκατάσταση ηλιακών σταθμών στις Άλπεις, η τεχνολογία τους παρουσιάζει μια βιώσιμη λύση χρησιμοποιώντας αχρησιμοποίητο χώρο χωρίς να διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων ή να παρεμβαίνει στις εργασίες συντήρησης και επιθεώρησης στις γραμμές, ενώ υποστηρίζει επίσης την ουσιαστική αύξηση της παραγωγής ηλιακής ενέργειας.
Πάνελ για εγκατάσταση στον ελβετικό σιδηρόδρομο με αφαιρούμενο σχεδιασμό για εύκολη συντήρηση
Η εταιρεία εξήγησε ότι τα ηλιακά πάνελ μπορούν να εγκατασταθούν είτε χειροκίνητα είτε μηχανικά χρησιμοποιώντας ένα εξειδικευμένο σιδηροδρομικό μηχάνημα που αναπτύχθηκε από τη Scheuchzer SA, ειδικό στη συντήρηση σιδηροδρόμων, ικανό να εγκαταστήσει έως και 1.000 m² ηλιακών συλλεκτών την ημέρα. Το σύστημα έχει επίσης σχεδιαστεί για να είναι αφαιρούμενο, επιτρέποντας εργασίες συντήρησης όταν χρειάζεται.
Η εξουσιοδότηση του Ομοσπονδιακού Γραφείου Μεταφορών περιλαμβάνει αρκετούς τεχνικούς όρους, όπως τη διεξαγωγή πρόσθετων δοκιμών και μετρήσεων κατά τη λειτουργία του πιλοτικού έργου για να διασφαλιστεί ότι δεν υπάρχουν δυσμενείς επιπτώσεις στη σιδηροδρομική υποδομή.
sidirodromikanea.blogspot.com