Οι επιβάτες πετάχτηκαν από τις θέσεις τους σε ένα τρένο που ταξίδευε με μεγαλύτερη από τη διπλάσια ταχύτητα στο Πίτερμπορο
Μια έρευνα διαπίστωσε ότι οι χειριστές τρένων δεν «έλεγξαν αποτελεσματικά» τους κινδύνους μετά την εκτόξευση επιβατών σε τρένο που έτρεχε με ταχύτητα από τις θέσεις τους.
BBC News
Ένα δρομολόγιο Grand Central από το Σάντερλαντ προς το Λονδίνο προσέγγισε μια διασταύρωση κοντά στο Πίτερμπορο με περίπου 65 μίλια/ώρα (104 χλμ./ώρα) - περισσότερο από το διπλάσιο του ορίου ταχύτητας - στις 4 Μαΐου.
Το Τμήμα Διερεύνησης Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (RAIB) είπε ότι ορισμένα άτομα στο τρένο τραυματίστηκαν ελαφρά καθώς περνούσε πάνω από σημεία στο Spital Junction.
Ο επικεφαλής επιθεωρητής σιδηροδρομικών ατυχημάτων, Andrew Hall, είπε ότι αυτό συνέβη μόλις 13 μήνες αφότου ένα "σοβαρό ατύχημα είχε αποφευχθεί πολύ λίγο" σε παρόμοιες συνθήκες.
Στις 13:00 BST στις 4 Μαΐου, η υπηρεσία 09:54 πέρασε πάνω από τρία σετ σημείων.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα πάνω από τη διασταύρωση ήταν αρχικά 30 mph (48 km/h), μειώνοντας στα 25 mph (40 km/h).
Ο καταγραφέας δεδομένων από το τρένο έδειξε ότι ταξίδευε με 66 mph (106 km/h) καθώς διέσχιζε τα σημεία.
Αυτό άφησε τις ξαφνικές πλάγιες κινήσεις.
Ο οδηγός έβαλε φρένο έκτακτης ανάγκης και το τρένο δεν εκτροχιάστηκε και δεν υπέστη ζημιές.
Η έρευνα της RAIB είπε ότι ο οδηγός "δεν είχε αντιδράσει κατάλληλα" σε ένα σήμα που έδειχνε ότι το τρένο επρόκειτο να ακολουθήσει μια αποκλίνουσα διαδρομή με χαμηλότερο όριο ταχύτητας.
Ένα παρόμοιο περιστατικό συνέβη στην ίδια τοποθεσία, 13 μήνες πριν, όταν ένα τρένο διέσχισε τη διασταύρωση 30 μίλια/ώρα με 76 μίλια/ώρα. που θα μπορούσε να είχε προκαλέσει την ανατροπή του τρένου .
«Ευτυχώς ένα σοβαρό ατύχημα είχε αποφευχθεί πολύ λίγο, αλλά 13 μήνες αργότερα, σε αυτό το περιστατικό, η ίδια διασταύρωση διασχίστηκε με 66 mph υπό παρόμοιες συνθήκες», είπε ο κ. Hall.
«Αυτό, για άλλη μια φορά, ενισχύει γιατί η μάθηση από προηγούμενα ατυχήματα και περιστατικά και η ανάληψη αποτελεσματικής δράσης ως απάντηση σε αυτά είναι ένα ζωτικό μέσο για τη βελτίωση της ασφάλειας και την αποφυγή επανάληψης λαθών του παρελθόντος».
Πρόσθεσε ότι ένας βασικός παράγοντας ήταν ότι ούτε οι σιδηροδρομικοί σιδηρόδρομοι του δικτύου ούτε οι φορείς εκμετάλλευσης τρένων κύριας γραμμής της Ανατολικής Ακτής «έλεγχαν αποτελεσματικά τον κίνδυνο υπέρβασης της ταχύτητας στο Spital Junction».
Η RAIB είπε επίσης ότι το σήμα ένδειξης μπορεί να μην ήταν "τόσο ευδιάκριτο" όσο η κύρια πτυχή του σήματος όταν το παρατήρησε ο οδηγός.
Η έκθεση πρόσθεσε ότι η Grand Central δεν είχε παράσχει στον οδηγό της τις απαραίτητες μη τεχνικές δεξιότητες ή πρόσθετες στρατηγικές για τη διαχείριση του κινδύνου.
Η εταιρεία δεν είχε εντοπίσει τους κινδύνους που συνδέονται με το σήμα στην αξιολόγηση κινδύνου διαδρομής, σύμφωνα με την έκθεση.
Και ανέφερε ότι το σύστημα συντήρησης με επίκεντρο την αξιοπιστία του Network Rail δεν περιλάμβανε επίσης ένα μέσο για την «αποτελεσματική διαχείριση της υποβάθμισης» των ενδεικτικών σημάτων διασταύρωσης.
Το υποκατάστημα έκανε τέσσερις νέες συστάσεις τόσο στο Grand Central όσο και στο Network Rail.
Ένας εκπρόσωπος του Network Rail δήλωσε ότι ενεργεί βάσει συστάσεων, εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο γίνεται πιο σαφής η σηματοδότηση και πώς κοινοποιήθηκαν οι αλλαγές ώστε να γίνουν πλήρως κατανοητές.
«Το έργο μας για αυτό συνεχίζεται και θα εξετάσουμε περαιτέρω την προσέγγιση και τις ενέργειές μας σε σχέση με τα πορίσματα της σημερινής έκθεσης», πρόσθεσε.
sidirodromikanea.blogspot.com