Τον στρατηγικό σχεδιασμό της ΕΡΓΟΣΕ για την ταχεία ανάπτυξη νέων υποδομών, ύψους 1 δις. € στον εθνικό σιδηροδρομικό άξονα, που θα εξασφαλίζουν ασφαλείς και ποιοτικές μεταφορές, ανέλυσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. Χρήστος Παληός, από το βήμα του συνεδρίου Υποδομών – Μεταφορών ITC 2024.
Ν. Καρβάλη – Τοξότες
Πρόκειται για τη σύνδεση του εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο. Η εντατική κοινή προσπάθεια από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ΕΡΓΟΣΕ για την επίλυση ζητημάτων που εκκρεμούσαν απέδωσε και μόλις προ ημερών αποσφραγίστηκαν οι προσφορές
Με προϋπολογισμό 192,3 εκατ. € και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το CEF 2021-2027, αποτελεί το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό έργο της τελευταίας δεκαετίας με γεωστρατηγική σημασία, καθώς εντάσσεται στην κατεύθυνση σύνδεσης της Βαλτικής, της Μαύρης Θάλασσας και του Αιγαίου Πελάγους.
Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Σε φάση δημοπράτησης με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου βρίσκεται το κομβικής σημασίας έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, συνολικού προϋπολογισμού 700 εκατ. €.
Εντός του 2025, προγραμματίζεται η υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών και η ανάδειξη αναδόχου.
Τον περασμένο Ιούλιο επετεύχθη η έγκριση χρηματοδότησης από το CEF 2021-2027, ποσού 219,6 εκατ. €, για τμήμα του έργου και στην πρόσκληση που θα ανοίξει από την Ε.Ε. εντός των επόμενων ημερών θα εξασφαλιστεί και το υπόλοιπο ποσό.
Η στρατηγική αξία αυτού του έργου είναι μεγάλη, καθώς με την ολοκλήρωσή του, θα βελτιωθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις µε τη Βουλγαρία στο Ορµένιο και την Τουρκία στο Πύθιο, ενώ θα συνδέσει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με το λιμάνι του Μπουργκάς στη Μαύρη Θάλασσα και τα λιμάνια στον Δούναβη.
Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης και Σιδηροδρομική Σύνδεση 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης
Εντός του 2025 προγραμματίζεται η υποβολή προσφορών για το έργο. Με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. € και χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 (επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ), το έργο περιλαμβάνει:
- την κατασκευή μιας μεγάλης σιδηροδρομικής γέφυρας μήκους 1 χλμ. που αντικαθιστά τη σημερινή ισόπεδη σύνδεση του λιμένα από την Πύλη 11
- την ανάπτυξη δικτύου προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Θεσσαλονίκη με 7 νέες σιδηροδρομικές στάσεις
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο τόσο για τη καθημερινή ζωή της Θεσσαλονίκης, όσο και για την οικονομική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας μέσω της αναβάθμισης του λιμένα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Παληός, πέραν των νέων επεκτάσεων του δικτύου, αναφέρθηκε και στα σημαντικά εν εξελίξει έργα που υλοποιούνται σήμερα στον εθνικό σιδηροδρομικό άξονα, από την Πάτρα μέχρι τον Προμαχώνα και την Ειδομένη, όπως:
- Σιδηροδρομικός Σταθμός Αθηνών – Β΄ φάση και σύνδεση με μετρό
- Ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη
- Ροδοδάφνη – Ρίο
- Υπογειοποίηση σιδηροδρομικού διαδρόμου στα Σεπόλια
- Σηματοδότηση και ETCS στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη
«Σήμερα έχουμε συμβασιοποιημένα έργα ύψους 438,5 εκατ. €, με τα οποία αναβαθμίζονται 370 χλμ. γραμμών σε σύνολο 920 χλμ. σιδηροδρομικού δικτύου. Με την παράδοση αυτών των έργων, επιτυγχάνεται ο στόχος της περαιτέρω αναβάθμισης του βασικού σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π, που αποτελεί προτεραιότητα για το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ΕΡΓΟΣΕ».
sidirodromikanea.blogspot.com