Με προϋπολογισμό 4,5 εκατ. ευρώ
ΜΙΑ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ευχάριστη ανακοίνωση για τη Δράμα, έδωσε προ ημερών στη δημοσιότητα η εταιρεία Hellenic Train, ανακοινώνοντας ουσιαστικά την έναρξη των έργων συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης Σερρών και Σερρών Δράμας.
Του Θανάση Πολυμένη
proinos-typos.gr
Βέβαια, στην ανακοίνωσή της η εταιρεία ιταλικών συμφερόντων ανακοινώνει ότι κατά τη διάρκεια των έργων από 18 Αυγούστου έως 30 Σεπτεμβρίου, θα ανασταλούν δύο δρομολόγια μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δράμας, τα οποία φυσικά είναι ανύπαρκτα εδώ και χρόνια. Παρ’ όλα αυτά, η Hellenic Train τα συμπεριλαμβάνει στο πρόγραμμά της, ωσάν αυτά να υφίσταται, πράγμα που δείχνει κατά πόσο η ίδια μάλλον δεν ξέρει τι πραγματικά γίνεται!
Τα μόνο που κυκλοφορούν είναι τα λεωφορεία της, τα οποία αντικαθιστούν τα υποτιθέμενα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Αν και αυτό είναι το λιγότερο, το ευχάριστο είναι ότι πλέον ξεκινούν τα έργα της συντήρησης της σιδηροδρομικής γραμμής, εξαιτίας των οποίων έχουν σταματήσει τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Πρόκειται για τα έργα ανάταξης της γραμμής, που είχε ήδη ανακοινώσει από τη Δράμα στις αρχές Μαΐου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρ. Σταϊκούρας, με συνολικό προϋπολογισμό 4,5 εκατ. ευρώ.
Τα έργα αυτά, αφορούν στη συντήρηση και ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής που βρίσκεται εντός δικαιοδοσίας της Δράμας, καθώς παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα. Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε, η γραμμή αυτή εδώ και μερικά χρόνια παραμένει ανενεργή, καθώς δεν θα ήταν ασφαλής η κυκλοφορία επιβατικού τρένου, ενώ οι αμαξοστοιχίες θα έπρεπε να κινούνται με ιδιαίτερα χαμηλές ταχύτητες.
Ο κ. Σταϊκούρας είχε ανακοινώσει ότι, «τα έργα θα ολοκληρωθούν μέχρι τέλος του 2025. Παράλληλα, εξασφαλίστηκε για πρώτη φορά επιπλέον πρόσθετο κονδύλι ύψους 25 εκατ. ευρώ. Επτά εκατ. ευρώ για το 2024 και 18 εκατ. για το 2025, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζεται πρωτίστως στη Βόρεια Ελλάδα και αφορά τις ισόπεδες διαβάσεις. Το έργο αυτό θα ολοκληρωθεί σε 15 – 18 μήνες, από τότε που θα προκύψει ανάδοχος».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, τα σχετικά τεύχη δημοπράτησης δημοσιεύτηκαν τον περασμένο Ιούνιο και πλέον ένα μέρος των εργασιών θα γίνει το διάστημα από 18 Αυγούστου έως και 30 Σεπτεμβρίου.
Οι εργασίες του έργου αφορούν στη διορθωτική και προληπτική συντήρηση κύριων και δευτερευουσών γραμμών με στόχο την άρση βραδυποριών σε εντοπισμένα τμήματα των γραμμών που ανήκουν στη δικαιοδοσία του Τμήματος Συντήρησης Γραμμής Δράμας, στα οποία οι εργασίες θα εκτελεστούν σε περιθώρια κυκλοφορίας.
Δηλώσεις Κυριαζίδη
Σχετικά με την εξέλιξη του έργου, ο βουλευτής Δράμας της Ν.Δ. κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, επισημαίνει ότι η χρηματοδότηση αυτή γίνεται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης και ότι αποτελεί μια σημαντική προοπτική, ώστε στη συνέχεια να προχωρήσει η ένωση της Δράμας με τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.
Η σύνδεση με την Ξάνθη
Θα πρέπει να διευκρινίσουμε εδώ, ότι, το παραπάνω έργο αφορά την επαναλειτουργία της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σερρών – Δράμας. Για τη σύνδεση της γραμμής από τη Δράμα μέχρι την Ξάνθη είναι ένα άλλο ζήτημα, για το οποίο ο κ. Σταϊκούρας είχε αναφερθεί στον εν λόγω Νομό, όταν τον επισκέφθηκε τις επόμενες ημέρες από τη Δράμα.
Αυτό που είχε δηλώσει σε συνέντευξη Τύπου στην Ξάνθη ο κ. Σταϊκούρας, είναι ότι «η γραμμή Δράμα – Ξάνθη δεν είναι εύκολη στην υλοποίησή της, θέλει δουλειά».
Όπως μάλιστα είχε δηλώσει από την Ξάνθη, «δεν είναι εύκολη κατάσταση για τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Στην επόμενη επίσκεψη θα συζητήσουμε με την διοίκηση του ΟΣΕ για να προτεραιοποιήσουμε τα έργα. Η γραμμή Θεσσαλονίκη- Δράμα θα είναι έτοιμη το 2025 αλλά η γραμμή Δράμα -Ξάνθη δεν είναι εύκολη στην υλοποίησή της… θέλει αρκετή δουλειά… Αλλά έχουμε τη δυνατότητα να ενισχύσουμε την επιχειρηματικότητα με την γραμμή Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη».