Παρασκευή 16 Αυγούστου 2024

Από το Μπακού στην Κωνσταντινούπολη: Πώς η κοινοπραξία σιδηροδρόμων BTK αναδιαμορφώνει το οικονομικό τοπίο του τουρκικού κόσμου


Η ίδρυση της BTKI Railways LLC, μιας κοινοπραξίας μεταξύ θυγατρικών των σιδηροδρόμων του Αζερμπαϊτζάν (ADY) και των σιδηροδρόμων Γεωργίας, σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη του σιδηροδρόμου Μπακού-Τιφλίδας-Καρς (BTK). Αυτή η στρατηγική εταιρική σχέση στοχεύει να επεκτείνει τις δυνατότητες του σιδηροδρόμου BTK, ο οποίος έχει γίνει ένα ολοένα και πιο σημαντικό γεωπολιτικό και οικονομικό πλεονέκτημα στην περιοχή.


report.az

Σύμφωνα με το Report , ο σιδηρόδρομος BTK, που είναι η συντομότερη διαδρομή μεταξύ Κίνας και ευρωπαϊκών χωρών, έχει φέρει επανάσταση στις διηπειρωτικές μεταφορές. Έχει μειώσει το χρόνο μεταφοράς φορτίου πάνω από δύο φορές, καθιστώντας το βασικό συστατικό της στρατηγικής οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας Road, Belt. Ο σιδηρόδρομος έχει επίσης ανοίξει νέες ευκαιρίες για χώρες της Κεντρικής Ασίας, όπως το Τουρκμενιστάν, το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, το Κιργιστάν, το Τατζικιστάν και το Αφγανιστάν, παρέχοντάς τους πρόσβαση στις ευρωπαϊκές και παγκόσμιες αγορές.

Η ADY εργάζεται ακούραστα για να επεκτείνει τον σιδηρόδρομο BTK, εστιάζοντας στην αύξηση της ταχύτητας μεταφοράς, στη διασφάλιση της ασφάλειας των μεταφερόμενων αγαθών, στην εφαρμογή ευέλικτων δασμολογικών πολιτικών και στην εντατικοποίηση των προσπαθειών logistics και μάρκετινγκ για την προσέλκυση περισσότερων διαμετακομιστικών φορτίων. Αυτές οι πρωτοβουλίες όχι μόνο υποστηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής αλλά συμβάλλουν και στην οικονομική ανάπτυξη των εμπλεκόμενων χωρών.

Ενόψει των παγκόσμιων γεωπολιτικών αλλαγών και της αυξανόμενης αστάθειας στους παραδοσιακούς εμπορικούς δρόμους, ο μεταφορικός διάδρομος BTK, που συνδέει την Κεντρική Ασία με την Ευρώπη μέσω του Καυκάσου, έχει αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία. Καταδεικνύει τη συνοχή και την ετοιμότητα για συνεργασία μεταξύ των χωρών της περιοχής, ιδίως στο πλαίσιο των διαταραχών της εφοδιαστικής στην Ερυθρά Θάλασσα και της συνεχιζόμενης σύγκρουσης μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.

Για τα τουρκικά κράτη, ιδιαίτερα εκείνα της Κεντρικής Ασίας, ο σιδηρόδρομος BTK προσφέρει μια νέα διαδρομή για την εξαγωγή αγαθών στην Ευρώπη, παρακάμπτοντας σημεία έντασης στη Μέση Ανατολή και τη Νότια Ασία.

Ο τουρκικός κόσμος και ο νέος δρόμος του μεταξιού

Οι χώρες του Οργανισμού Τουρκικών Κρατών (OTS) έχουν συνδυασμένο ΑΕΠ 1,2 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, πληθυσμό 163 εκατομμύρια και όγκο εμπορίου 22 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το 2023. Αυτά τα στοιχεία υπογραμμίζουν τις σημαντικές οικονομικές δυνατότητες του τουρκικού κόσμου και τη σημασία της ενίσχυσης συγκοινωνιακές συνδέσεις μεταξύ αυτών των χωρών.

Ο σιδηρόδρομος BTK δεν είναι απλώς ένα οικονομικό έργο. είναι όργανο γεωπολιτικής επιρροής. Ενισχύοντας στενότερες πολιτικές σχέσεις και οικονομικούς δεσμούς μεταξύ των τουρκικών κρατών, ο σιδηρόδρομος συμβάλλει στη δημιουργία ενός νέου Δρόμου του Μεταξιού. Ο εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής υποδομής, η δημιουργία νέων κέντρων logistics και η ανάπτυξη ψηφιακών τεχνολογιών θα ενισχύσουν περαιτέρω την ελκυστικότητα αυτού του διαδρόμου μεταφορών για τις επιχειρήσεις.

Καθώς ο σιδηρόδρομος BTK υφίσταται ανακατασκευή και επέκταση, με τη χωρητικότητά του να αυξάνεται από 1 εκατομμύριο τόνους σε 5 εκατομμύρια τόνους ετησίως έως τον Μάιο του 2024, οι Σιδηρόδρομοι του Αζερμπαϊτζάν είναι πλήρως έτοιμοι να μεταφέρουν σημαντικό μέρος του φορτίου από την Κεντρική Ασία και την Ασία προς τα δυτικά και αντίστροφα. Αυτή η εξέλιξη τοποθετεί τον σιδηρόδρομο BTK ως ανταγωνιστικό παίκτη στη διεθνή αγορά μεταφορών εμπορευμάτων.

Εν κατακλείδι, ο σιδηρόδρομος Μπακού-Τιφλίδα-Καρς, ως βασικό τμήμα του Μεσαίου Διαδρόμου, συμβολίζει τον νέο Δρόμο του Μεταξιού. Ενισχύει τους μεταφορικούς δεσμούς μεταξύ των ηπείρων, δημιουργεί τα θεμέλια για βιώσιμη οικονομική συνεργασία και διαδραματίζει ζωτικό ρόλο στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Ο σιδηρόδρομος BTK δεν αλλάζει απλώς τον οικονομικό χάρτη του τουρκικού κόσμου. αναδιαμορφώνει το μέλλον του εμπορίου και της συνεργασίας στην περιοχή.

sidirodromikanea.blogspot.com