Δευτέρα 8 Ιουλίου 2024

ΕΠΑΦΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΗΓΕΣΙΑ ΤΩΝ ΟΣΕ ΚΑΙ ΗΕLLENIC TRAIN

ΤΕΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΙΤΗΜΑ ΓΙΑ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ

Καθημερινές σχεδόν είναι οι επαφές και επικοινωνίες του Δημάρχου Καλαβρύτων Θανάση Παπαδόπουλου με τις διοικήσεις των ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΗΕLLENIC TRAIN) για ζητήματα που σχετίζονται το τρενάκι του Οδοντωτού τόσο σον αφορά τα έργα για την αποκατάσταση της υποδομής και την αντιμετώπιση των συνεπειών τις κλιματικής αλλαγής που έχουν πλήξει και το φαράγγι του Βουραϊκού όσο και την αναβάθμιση της λειτουργίας του σε επίπεδο εξυπηρέτησης των ταξιδιωτών.

protionline.gr

Το γεγονός ότι το τρενάκι έμεινε στάσιμο μετά τις 26 Φεβρουαρίου και την πλημμύρα στο Άνω Διακοπτό (το πρόβλημα αποκαταστάθηκε παραμονές του Πάσχα και το τρενάκι επέστρεψε κανονικά από τότε στις ράγες) απέδειξε για μια ακόμη φορά τη σημασία του Οδοντωτού για τον τουρισμό στα Καλάβρυτα και βέβαια το Διακοπτό στην Αιγιαλεία.

Ταξίδεψαν 2.800 άτομα για το Φεστιβάλ του Βουνού

Η επιστροφή του τρένου σήμανε την ανάκαμψη της «παγωμένης» προσωρινά τουριστικής κίνησης. Χαρακτηριστικό της μεγάλης πλέον επισκεψιμότητας το γεγονός ότι πρόσφατα, κατά το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος, στα πλαίσια της διοργάνωσης του Φεστιβάλ ‘HELMOS MOYNTAIN FEST 2024’, το τρενάκι μετάφερε από Διακοπτό – Καλάβρυτα πάνω από 2.800 άτομα, με επιστροφή, με 30 δρομολόγια που έγιναν μέσα σε λίγα 24ωρα. Τα αυξημένα δρομολόγια έχουν προβλεφθεί, πέντε καθημερινά, για όλες εορτές και αργίες.

Пριν από λίγα 24ωρα όμως ο δήμαρχος Καλαβρύτων είχε συνάντηση με τον Roberto Rinaudo, το νέο διευθύνοντα (CEO) αλλά και Country Manager της ΗΕLLENIC TRAIN στον οποίο και έθεσε το αίτημα για επέκταση του ημερήσιου προγράμματος δρομολογίων. Το πρόγραμμα διαρκεί σήμερα 9 ώρες (9.00 πμ. έως 6.00 μ.μ.), ακόμη και με τα αυξημένα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου. Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο το πρόγραμμα δεν καλύπτει την κίνηση κυρίως κατά τις απογευματινές και βραδινές ώρες.

Ο δήμαρχος Καλαβρύτων είχε επαφή και με τους Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο νέο πρόεδρο της ΗΕLLENIC TRAIN Γιάννο Γραμματίδη, πρόεδρο του ΟΣΕ και Παναγιώτη Τερεζάκη, CEO του ΟΣΕ.
Στη διάρκεια των επαφών στον ΟΣΕ μπήκε εκ νέου το θέμα με τις παρεμβάσεις της ερευνητικής ομάδας του Πανεπιστημίου Πατρών με επικεφαλής τον Καθηγητή Γεωλογίας Ιωάννη Κουκουβέλα για τις μόνιμες παρεμβάσεις σε τμήματα του Οδοντωτού που έχουν υποστεί φθορές από πλημμύρες και κατολισθήσεις καθώς συμπληρώνονται σχεδόν 130 χρόνια από την έναρξη των δρομολογίων μέσα στο φαράγγι του Βουραϊκού. Η μελέτη των έργων φαίνεται ότο ήδη δρομολογήθηκε με άξονα και την αποκατάσταση των «πληγών» που υπέστη η υποδομή του τρένου τον περασμένο χειμώνα από μεγάλης έκτασης κατολισθητικά φαινόμενα. Σύμφωνα με τον κ. Γραμματίδη ο Οργανισμός προετοιμάζει τη μελέτη αλλά και πλάνο με παρεμβάσεις.

Ερώτηση Αναγνωστοπούλου


Σε πρόσφατη ερώτησή της πάντως η Αχαιή βουλευτής Σία Αναγνωστοπούλου επεσήμανε ότι ο ΟΣΕ θα έπρεπε να έχει ήδη εξετάσει και δρομολογήσει εφόσον κριθεί αναγκαίο την κατασκευή αμυντικής στοάς (με φωταγωγούς στο πλάι) ως μια πιο μόνιμη και μακροπρόθεσμη λύση για την αντιμετώπιση των κατολισθήσεων.

Ο Οδοντωτός που υπέστη τόσο τις συνέπειες των πρόσφατων πυρκαγιών στο φαράγγι, τον Ιούλιο του 2023, αλλά και παλαιότερα, από τη φωτιά του 2007, έχει ήδη καθαριστεί από τον ΟΣΕ, μέσα στο 2024 τρεις φορές, μπήκαν και οι πρώτοι τρεις μετεωρολογικοί σταθμοί σε Νιάματα, Σπήλαιο και Καλάβρυτα για άμεση ενημέρωση για τα καιρικά φαινόμενα.

Τέλος υπενθυμίζεται ότι πριν από ένα μήνα περίπου τα Δημοτικά Συμβούλια Αιγιαλείας και Καλαβρύτων προχώρησαν στην επικύρωση του σχεδίου ίδρυσης ενός συνεταιρισμού, με εταιρική μορφή, με στόχο την ανάληψη της λειτουργίας και διαχείρισης του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου Διακοπτό – Καλάβρυτα.

Εισήγηση Σπηλιόπουλου

Τη σχετική πρόταση προς τους δύο δημάρχους εισηγήθηκε ο Κώστας Σπηλιόπουλος ο οποίος, αξιοποιώντας εμπειρία ετών σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, εκτίμησε ότι αν το σχέδιο προχωρήσει και οργανωθεί σε σωστή βάση, αυτό το πολύ σημαντικό στοιχείο της περιοχής, θα μπορεί να προσφέρει πολύ περισσότερα και στους δύο δήμους!

Ο προτεινόμενος φορέας θα είναι μια Α.Ε., με τον ΟΣΕ να έχει την πλειοψηφία του 51% και τους δύο δήμους από 24,5%. «Αποστολή» της σύμπραξης αυτής, είναι η αναβάθμιση της υποδομής του Οδοντωτού με τα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης ενώ μελέτες και δράσεις μπορούν να χρηματοδοτηθούν και να υλοποιηθούν από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος.

sidirodromikanea.blogspot.com