Πώς είναι αλήθεια να βρίσκεται κανείς σε ένα Σιδηροδρομικό Σταθμό, που έχει εντρυφήσει επί μισό και πλέον αιώνα στην “Ιστορία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου “, να τον βλέπει να μαραζώνει!
e-ptolemeos.gr
Περπατώντας στις εγκαταλελειμμένες ράγες του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πτολεμαΐδας, που έχει αφεθεί να καταρρέει μετά το τελευταίο σφύριγμα του τρένου το 2010, εκείνο που σκέφτεσαι είναι πως “τα τρένα που φύγαν πήραν μαζί τους εκτός από τα χιλιάδες όνειρα που ήταν ” στοιβαγμένα” στην Αποβάθρα και ένα μεγάλο κομμάτι της Τοπικής Ιστορίας μας!
Από το 1953 που κατασκευάστηκε ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πτολεμαΐδας έως το 2010 ερχόταν και έφευγαν τα τρένα με τα βαγόνια γεμάτα ταξιδιώτες, ενώ το κτίριο που άλλοτε έσφυζε από ζωή, έχει αφεθεί πλέον στη φθορά του χρόνου. Σήμερα άδειες είναι οι γραμμές, χωρίς αμαξοστοιχία και με ένα “ξεχασμένο” βαγόνι να αντιστέκεται ακόμα στη λήθη του χρόνου, θυμίζοντας ότι εκεί παλαιότερα υπήρξε “ΖΩΗ” !
Εγκαταλελειμμένος και λεηλατημένος όλος ο χώρος προκαλεί θλίψη και στεναχώρια για όσους έχουμε “βιώματα ζωής” στο Σταθμό μας, που κάποτε ήκμαζε με μεταφορές κόσμου και εμπορευμάτων, αλλά και ως χώρος αναψυχής και μαθητικών εκδρομών. Πώς μπορεί να παρακμάζει και να παραμένει αδρανής εδώ και δεκαετίες ένας χώρος, που αν παραχωρείτο από τον ΟΣΕ στο Δήμο Εορδαίας θα είχε μετατραπεί σε “θέρετρο” ή ίσως να μπορούσε να αναλάβει το Υπουργείο Πολιτισμού τη συντήρηση και αξιοποίηση των ανάλογων κτιρίων που δεν εξυπηρετούν πλέον το συγκοινωνιακό έργο, αλλά την πολιτιστική προβολή του τόπου.
Υπάρχει και η άλλη εκδοχή, όσο ουτοπικό και αν ακούγεται , αναφορικά με το ” ποιος αλήθεια δεν θα ήθελε ένα σύγχρονο και απόλυτα ασφαλές Σιδηροδρομικό Δίκτυο να λειτουργεί στην Πόλη μας, αν σε τελική ανάλυση υλοποιηθούν οι “ελπίδες” μέσα από κάποιες “ασαφείς” τοποθετήσεις των πιο αισιόδοξων , ότι το Τρένο θα “ξανασφυρίξει” κάποτε στην Πτολεμαΐδα …
Ευχαριστώ θερμά τον Εκπαιδευτή Στέλιο Ανδρονικίδη και τους Συσπουδαστές μου του Τμήματος ΜΟΝΤΕΡ της Σχολής Ανώτατης Επαγγελματικής Κατάρτισης Πτολεμαΐδας (πρώην ΔΙΕΚ), για τη σημαντική συμβολή τους στη δημιουργία του βίντεο και του ρεπορτάζ.
sidirodromikanea.blogspot.com