Σάββατο 6 Απριλίου 2024

Μετρό Αθήνας: Πώς οι εξελίξεις στον ΟΣΕ καθυστερούν την απόκτηση νέων συρμών


Νίκος Κουρέτας (Διευθύνων Σύμβουλος Ελληνικό Μετρό Α.Ε) – Παναγιώτης Τερεζάκης (Μεταβατικός επικεφαλής ΟΣΕ)

Εμπλοκή σε έναν μεγάλο διαγωνισμό της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. προκαλεί το χάος που επικρατεί στον ΟΣΕ ύστερα από τις τελευταίες αποκαλύψεις, την παραίτηση της Αντιπροέδρου, αλλά και της διαμάχης με την Hellenic Train.

Γεράσιμος Σεραφειμίδης
mononews.gr

Πρόκειται για το διαγωνισμό που αφορά στην απόκτηση 7 νέων διαρευματικών συρμών, για τους οποίους όπως έχει ήδη γράψει το mononews έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση ύψους 187 εκατ. ευρώ με την Ελληνικό Μετρό Α.Ε. να είναι σχεδόν έτοιμη να τον προκηρύξει.

Ωστόσο, για να γίνει αυτό το βήμα θα πρέπει ο ΟΣΕ να δώσει το πράσινο φως για τις προδιαγραφές των νέων συρμών για να συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης, καθώς τα τρένα θα καλύπτουν τη Γραμμή 3 (Δημοτικό Θέατρο – Αεροδρόμιο) και όταν περνούν από τα Σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας θα συνδέονται με το δίκτυο του Προαστιακού η συντήρηση και η λειτουργία του οποίου ανήκει στον ΟΣΕ.

Πιο συγκεκριμένα, πηγές της Ελληνικό Μετρό, αναφέρουν στο mononews ότι δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες για την προκήρυξη του εν λόγω διαγωνισμού στο αμέσως επόμενα διάστημα όπως ήταν ο αρχικός στόχος, καθώς τα τεκταινόμενα στον ΟΣΕ και τη Hellenic Train δε δίνουν το χρόνο στον Οργανισμό ώστε να καταρτιστούν οι προδιαγραφές και να δοθεί το πράσινο φως από το Διοικητικό του Συμβούλιο.

Προσθέτουν, δε, ότι υπάρχει αδυναμία λήψης αποφάσεων καθώς πρόσφατα παραιτήθηκε στις 22 Μαρτίου η Αντιπρόεδρός του Ουρανία Σαγιάκου, ενώ εδώ και ένα χρόνο παραμένει ως μεταβατικός πρόεδρος ο Παναγιώτης Τερεζάκης και δεν έχει επιλεγεί ακόμα ο νέος διευθύνων σύμβουλος. Αξίζει να αναφερθεί ότι η παραίτηση της κ. Σαγιάκου έγινε μέσω εξώδικης επιστολής της και αναρτήθηκε στο ΓΕΜΗ του Οργανισμού και πλέον το Δ.Σ. του ΟΣΕ αποτελείται από πέντε άτομα έναντι των επτά που πρέπει να έχει ώστε να μπορεί να συνεδριάσει.

Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα σύμφωνα πάντοτε με τις ίδιες πηγές είναι το εάν μία μεταβατική διοίκηση θα είναι σε θέσει να δώσει το πράσινο φως για ένα τόσο σημαντικό έργο όσο η απόκτηση νέων συρμών για το Μετρό της Αθήνας.

Να σημειωθεί, επίσης, ότι ο κ. Τερεζάκης έχει βρεθεί στο κέντρο των ερευνών ύστερα από τα όσα έχουν αποκαλυφθεί για το μοντάζ των διαλόγων μεταξύ του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών για την τραγωδία των Τεμπών και το πώς έγινε η παράδοση του υλικού στην Αστυνομία, ενώ πριν από λίγες ημέρες έγινε έφοδος στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ από τις δικαστικές αρχές.

Οι διαγωνισμοί για νέους συρμούς

Το νέο στοίχημα για την Ελληνικό Μετρό όσον αφορά τη λειτουργία του Μετρό Αθήνας είναι η μείωση της αναμονής για την μεταφορά από και προς το διεθνή αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος, αλλά και γενικότερα η μείωση των χρονοαποστάσεων μεταξύ των συρμών ώστε να εξυπηρετείται το κοινό σε ώρες αιχμής.

Για να επιτευχθεί αυτό έχει δρομολογηθεί ο παραπάνω σχεδιασμός ο οποίος θα είναι ο ένας εκ των δύο με στόχο την αύξηση του στόλου των συρμών του Μετρό της πρωτεύουσας. Πιο συγκεκριμένα, εκτός από το διαγωνισμό για την απόκτηση των διαρευματικών συρμών, θα ακολουθήσει και ακόμα ένας για την απόκτηση 8 επιπλέον συρμών.

Αρχικά στόχος της Ελληνικό Μετρό ήταν ο διαγωνισμός για τους διαρευματικούς συρμούς που ήταν και ο πιο ώριμος καθώς είχε εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ να προκηρυχθεί εντός του έτους έτσι ώστε οι συρμοί να έχουν καταφτάσει στη χώρα μας εντός του 2027 ή τις αρχές του 2028.

Εντούτοις, με τις καθυστερήσεις λόγω της καθυστέρησης του ΟΣΕ να δώσει το τελικό ΟΚ για τις προδιαγραφές των συρμών, το χρονοδιάγραμμα θα μείνει αρκετά πίσω, ενώ δεν αποκλείεται το έργο να γίνει «γέφυρα». δηλαδή να ενταχθεί στο επόμενο ΕΣΠΑ ή σε κάποιο άλλο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα και να στερήσει πόρους από άλλα έργα που θα είναι απαραίτητα στο μέλλον,

Όσον αφορά τους διαθέσιμους συρμούς στην παρούσα φάση και στις τρεις γραμμές του μετρό (Ηλεκτρικός-Γραμμή 1, Κόκκινη-Γραμμή 2, και Μπλε-Γραμμή 3) αυτοί ανέρχονται στους 66 και στόχος είναι αυτοί να αυξηθούν στους 88. Με αυτό τον τρόπο το Μετρό θα έχει περισσότερους συρμούς νέας γενιάς καθώς αυτοί θα ανέρχονται στους 53.

Υπενθυμίζεται πως οι σταθμοί της πρώτης γενιάς που λειτουργούν από το 2000 είναι 28 και δεν προσφέρουν την καλύτερη επιβατική εμπειρία τους θερινούς μήνες, καθώς δε διαθέτουν κλιματισμό.

sidirodromikanea.blogspot.com