Ένα τρένο στο Ιράκ. Φωτογραφία: Ιρακινό Πρακτορείο Ειδήσεων
Το ιρακινό Υπουργείο Μεταφορών αποκάλυψε τη Δευτέρα ότι η κυβέρνηση ενέκρινε πρόταση για την αγορά 50 νέων τρένων από ξένους κατασκευαστές για την εξυπηρέτηση ενός σιδηροδρόμου μήκους 1.200 χιλιομέτρων που βρίσκεται υπό κατασκευή.
iraqinews.com
Ο διευθυντής πληροφοριών στο υπουργείο Μεταφορών του Ιράκ, Maytham Safi, δήλωσε στο Ιρακινό Πρακτορείο Ειδήσεων (INA) ότι το 66 τοις εκατό των μελετών σχεδιασμού για το έργο που είναι γνωστό ως ο Δρόμος Ανάπτυξης έχει ολοκληρωθεί και έχει επιλεγεί η διαδρομή του σιδηροδρόμου.
Ο Δρόμος Ανάπτυξης είναι το όνομα που έδωσε η ιρακινή κυβέρνηση σε αυτό που ήταν γνωστό ως το ξηρό κανάλι που συνδέει το Μεγάλο Λιμάνι Al-Faw στο νότιο Ιράκ με τα τουρκικά εδάφη μέσω σιδηροδρομικών δικτύων και δρόμων.
Ο Δρόμος Ανάπτυξης περιλαμβάνει έναν σιδηρόδρομο όπου τα τρένα θα διέρχονται από 10 ιρακινές επαρχίες.
Ο Ιρακινός πρωθυπουργός, Μοχάμεντ Σιά Αλ-Σουντάνι, δήλωσε νωρίτερα ότι ο Δρόμος Ανάπτυξης αντιπροσωπεύει έναν παγκόσμιο διάδρομο για τη μεταφορά αγαθών και ενέργειας.
Ο Al-Sudni έδειξε ότι το έργο περιλαμβάνει έναν σιδηρόδρομο για τη μεταφορά εμπορευμάτων, χωρητικότητας 3,5 εκατομμυρίων τόνων στην πρώτη του φάση που θα αυξηθεί σε 7,5 εκατομμύρια τόνους στη δεύτερη φάση.
Ο Ιρακινός πρωθυπουργός διευκρίνισε ότι το έργο θα περιλαμβάνει επίσης έναν αυτοκινητόδρομο χερσαίων μεταφορών και αγωγούς για τη μεταφορά ενέργειας, εκτός από το Μεγάλο Λιμάνι Al-Faw και τη βιομηχανική πόλη που αναμένεται να είναι μια από τις μεγαλύτερες στη Μέση Ανατολή.
Το έργο θα δημιουργήσει πολλές ευκαιρίες απασχόλησης για το Ιράκ και τις χώρες της περιοχής, καθώς και ευκαιρίες για βιομηχανίες και επιχειρηματίες, και θα αποτελέσει κέντρο προσέλκυσης παγκόσμιου εμπορίου.
Πολλές αραβικές, περιφερειακές και ευρωπαϊκές χώρες έχουν εκφράσει την προθυμία τους να συμμετάσχουν στο έργο του Δρόμου Ανάπτυξης του Ιράκ, είτε αντλώντας επενδύσεις είτε συμμετέχοντας στα κατασκευαστικά έργα, καθώς αποτελεί σημαντικό σύνδεσμο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.
Η αξία του έργου υπολογίζεται στα 17 δισεκατομμύρια δολάρια. Θα συνδέει το Μεγάλο Λιμάνι Al-Faw στο νότιο Ιράκ με τα σύνορα με την Τουρκία επεκτείνοντας ένα σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο.
Το έργο αναμένεται να μετατρέψει τη χώρα σε διαμετακομιστικό κέντρο μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ασίας και Ευρώπης σε μια προσπάθεια να ανταγωνιστεί τη Διώρυγα του Σουέζ της Αιγύπτου.
sidirodromikanea.blogspot.com