Το υπόμνημα του κατηγορούμενου Επιθεωρητή Λάρισας στις Αρχές, λίγο πριν αποφυλακιστεί με όρους
Το πράσινο φως, για την αποφυλάκισή του, έδωσε το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο όταν ήρθε η ώρα να αποφασιστεί η συνέχιση της κράτησής του ή όχι.
Τασούλα Παπανικολάου
Newpost
Ο κατηγορούμενος Επιθεωρητής ΟΣΕ Λάρισας, με τα αρχικά Δ.Ν., που βρίσκεται πλέον εκτός φυλακής και σε κατ’ οίκον περιορισμό, έμεινε προφυλακισμένος για ένα χρόνο καταθέτοντας δύο αιτήσεις αποφυλάκισης, οι οποίες απορρίφθηκαν, και οι δύο, με την τελευταία μάλιστα να υποβάλλεται, πριν από λίγες εβδομάδες.
Το πράσινο φως, για την αποφυλάκισή του, έδωσε το αρμόδιο δικαστικό συμβούλιο όταν ήρθε η ώρα να αποφασιστεί η συνέχιση της κράτησής του ή όχι, καθώς στις 31 Μαρτίου συμπλήρωνε 12 μήνες στη φυλακή.
Ο κατηγορούμενος Επιθεωρητής, σε κάθε υπόμνημα που παρέδιδε στις δικαστικές αρχές, επέμενε ότι δεν είχε ευθύνη για τη μοιραία σύγκρουση και ότι δεν ήταν αυτός που ενέκρινε τη μετάταξη του σταθμάρχη αλλά και ότι δεν είχε υπογράψει την πιστοποίησή του. Το Newpost αποκαλύπτει σήμερα τι ανέφερε στο τελευταίο του υπόμνημα με το οποίο ζητούσε να αποφυλακιστεί. Μιλά για την κακή λειτουργία του δικτύου αλλά και για την έλλειψη προσωπικού:
«Ο ΟΣΕ λειτουργούσε καθημερινά πάνω σε μία κόκκινη γραμμή καθώς η έλλειψη του προσωπικού σε καίριες ειδικότητες δυσχέραινε την ομαλή λειτουργία του δικτύου. Αυτό είχε εκφραστεί με κάθε τόνο, παράλληλα δε ήταν έκδηλος ο φόβος και η αγωνία μας ότι η επί σειρά ετών διαμορφωμένη κατάσταση θα είναι καταστροφική αν δεν υπάρξουν άμεσες προσλήψεις, καθώς το αίσθημα ευθύνης και ο μόχθος των Σιδηροδρομικών, που εργάζονται με ανιδιοτέλεια, δεν επαρκεί για να εξασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία του Σιδηροδρόμου. Είχε επίσης καταστεί σαφές ότι σε ενδεχόμενες δυσμενείς εξελίξεις, δεν γίνεται να αποδοθούν ευθύνες στο προσωπικό καθώς αυτές θα είναι απόρροια της τραγικής κατάστασης που έχει έως σήμερα διαμορφωθεί, ενώ η μη αντιμετώπιση της κατάστασης εγκυμονεί κινδύνους τόσο για την ασφάλεια των εργαζομένων όσο και για την ασφάλεια της κυκλοφορίας», αναφέρει στο υπόμνημά του ο κατηγορούμενος Επιθεωρητής, συμπληρώνοντας τι συνέβη στη δική του θητεία.
«Κατά τη διάρκεια της δικής μου θητείας, κατέστησα γνωστή στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την υφιστάμενη κατάσταση και τις ελλείψεις στο συγκρότημα της Επιθεώρησης Λάρισας, ήτοι την έλλειψη προσωπικού τόσο στον κλάδο Σταθμαρχών όσο και στον κλάδο των Κλειδούχων, τη μη παράδοση του έργου στα πλαίσια της εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ Σ.717/2014, γεγονός που δυσχεραίνει τη διεξαγωγή κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, τη μη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (Κ.Ε.Κ.), ενώ παράλληλα ζητούσα επιτακτικά την ενίσχυση του προσωπικού, σε πλήρη ευθυγράμμιση με τους ανωτέρω συλλογικούς φορείς. Μάλιστα, γνωστοποίησα εκ νέου τα προβλήματα ενόψει και των επικείμενων –τότε- συνταξιοδοτήσεων κάποιων κλειδούχων και σταθμαρχών. Ένα χρόνο περίπου πριν, αιτήθηκα επιτακτικά την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών της Διεύθυνσης Επιθεώρησης Λάρισας, επισημαίνοντας ότι είναι απαραίτητο να γίνουν προσλήψεις, μεταξύ άλλων, είκοσι πέντε (25) σταθμαρχών και δεκαέξι (16). Από τους 25 που ζήτησα, προσελήφθησαν 14. Ο ΟΣΕ είχε φτάσει σε οριακό σημείο καθώς δεν είχε παλαιότερο προσωπικό και λόγω των τρεχουσών και επικείμενων συνταξιοδοτήσεων δεν είχε αλλά περιθώρια, διό και προσέλαβε προσωπικό-συμβασιούχους με μπλοκάκι. Η Διοίκηση πιεζόταν, λόγω των καταγγελιών στο ΣΕΠΕ από εργαζόμενους και Σωματεία, να δοθούν οι οφειλόμενες αναπαύσεις/άδειες στο μόνιμο προσωπικό.»
«Υπήρχε τεράστια έλλειψη προσωπικού»
Ο Επιθεωρητής επιμένει, ένα χρόνο μετά την τραγωδία, ότι εκείνος είχε αυξήσει το ωράριο των σταθμαρχών κατά μία ώρα και ότι κανείς εκείνο το μοιραίο βράδυ δεν τον ενημέρωσε για το αλαλούμ με τα δρομολόγια εξαιτίας καθυστερήσεων:
«Με βάση το φύλλο παρουσίας σταθμαρχών Λάρισας – Μεζούρλου, το χρονικό διάστημα 22:00-23:00 ήταν σε εντεταλμένη υπηρεσία τρεις (3) σταθμάρχες. Όσον αφορά τους κλειδούχους υπήρχε ένας κλειδούχος ανά βάρδια. Οι βάρδιες κατανέμονται βάσει των αριθμών των σταθμαρχών και των εν ενεργεία σταθμών. Δεδομένης της τεράστιας έλλειψης του προσωπικού, με αναλογία 11 παλαιότερων και 14 νεοπροσληφθέντων, με πολύ μεγάλο αριθμό οφειλόμενων αναπαύσεων του προσωπικού και με τις αυξημένες ανάγκες της κάθε βάρδιας ήταν η ορθότερη και ασφαλέστερη επιλογή να τοποθετηθεί το προσωπικό ωσαύτως. Είναι ενδεικτικό ότι το 2018 υπήρχαν 42 σταθμάρχες στο Τμήμα της Λάρισας. Το έτος 2023 είχαν μείνει 11. Αντίστοιχα, το έτος 2018 υπήρχαν 18 κλειδούχοι και το έτος 2023 μόνον 3. Ο σταθμάρχης Β.Σ δεν τοποθετήθηκε στη βραδινή βάρδια τυχαία, ούτε επειδή ήταν περίοδος Αποκριάς και ήθελα να ευνοήσω τους παλαιότερους, όπως αφήνεται να εννοηθεί. Τα δρομολόγια άλλωστε είναι κάθε ημέρα τα ίδια, δεν αυξάνονται λόγω του τριημέρου της Αποκριάς, διό και ο προγραμματισμός ήταν ο ίδιος που θα έκανα σε κάθε άλλη περίπτωση. Τα λιγότερα δρομολόγια (περίπου μισά) από την πρωινή και απογευματινή βάρδια γίνονται το βράδυ, καθιστώντας την βάρδια αυτή πιο απλή και εύκολη. Επίσης, το γεγονός ότι ήταν νύχτα δεν παίζει κανένα ρόλο, γιατί το ίδιο θα μπορούσε να είχε συμβεί και την ημέρα.»
sidirodromikanea.blogspot.com