Πέρασα από έξι χώρες σε 24 ώρες και το υψηλότερο που πήρα ήταν ο πύργος του ρολογιού της Πράγας 66 μέτρων.
Στεκόμενος στην εξέδρα του σταθμού Brussels-Midi, είναι δύσκολο να μην χαμογελάσεις καθώς μπαίνει ο Ευρωπαίος Sleeper.
Το νυχτερινό τρένο αποτελείται από 15 παλιά βαγόνια που νοικιάζονται από μια νεοσύστατη εταιρεία με το ίδιο όνομα, μια από τις λίγες νέες ιδιωτικές εταιρείες που στοχεύουν να διαμορφώσουν τη σιδηροδρομική αναγέννηση της Ευρώπης.
Lottie Limb
euronews.com
Αυτό θα είναι το πρώτο της ταξίδι στην Πράγα - επεκτείνοντας μια γραμμή που μεταφέρει ταξιδιώτες στο Βερολίνο μέσω Άμστερνταμ και πίσω από τον Μάιο του 2023 .
Δεν χαιρετίζω το τροχαίο υλικό με τις λάμψεις αναγνώρισης ενός τρένου, αλλά με ένα παιδικό κύμα χαράς για το μπέρδεμά τους. Ραπανάκι μωβ, αυλακωτό ατσάλι, κίτρινα και μπλε πούλμαν, όλα μαζί από διαφορετικές χώρες και δεκαετίες.
Το European Sleeper είναι μια σταθερή ενσάρκωση της δικής του αποστολής: μια πιο συνδεδεμένη ήπειρος, στην οποία το μέλλον των βιώσιμων ταξιδιών μοιάζει με το παρελθόν. Μπορεί πραγματικά να αναβιώσει τη χρυσή εποχή των σιδηροδρομικών ταξιδιών; Μπαίνω στο πλοίο για να μάθω.
Μπορείτε να κοιμηθείτε καλά στο European Sleeper;
Κάρτες στο τραπέζι, ήμουν ήδη θαυμαστής του τρένου όταν επιβιβάστηκα στο δρομολόγιο στις 7.22 μ.μ. από τις Βρυξέλλες τη Δευτέρα. Ένα προηγούμενο ταξίδι στο Caledonian Sleeper του Ηνωμένου Βασιλείου με έπεισε ότι είναι ένας αποτελεσματικός και κομψός τρόπος να ταξιδεύεις καθώς και ότι είναι προσεκτικός για το κλίμα.
Λάβετε υπόψη την υποχρεωτική διαχείριση προσδοκιών ότι δεν έχουν όλοι την παλιά αίγλη του Orient Express. Και δεν έχει νόημα να προσποιείσαι ότι κοιμάσαι έναν τέλειο βραδινό ύπνο . Όλοι έχουμε τις ιδιοσυγκρασίες μας και υπάρχουν κάποια σημεία ταραχής κατά μήκος της πίστας που θα δοκιμάσουν ακόμη και τους πιο βαθύ ονειροπόλους.
Ένα πεντάκλινο καναπέ σαν αυτό που οδήγησα, πλήρης με κλιματισμό. Ευρωπαίος ύπνος
Το κρεβάτι μου για τη νύχτα είναι σε μια κουκέτα πέντε ατόμων σε μια πρώην άμαξα της Deutsche Bahn από τη δεκαετία του '90. Ευτυχώς, μοιράζομαι μόνο ένα άλλο άτομο, μια υπέροχη Ολλανδή, επομένως έχουμε τα πλεονεκτήματα των συνοδευτικών συνομιλιών διατηρώντας παράλληλα λίγο προσωπικό χώρο.
Παίρνω το θάρρος να αναβαθμίσω τον εαυτό μου από την κάτω κουκέτα στην επάνω στην πλευρά των δύο μου, η οποία διπλώνει προς τα κάτω και συγκρατείται από δύο γάντζους. Από την άλλη πλευρά, η επάνω κουκέτα των τριών (λίγο ψηλότερα από τη δική μου) βρίσκεται ήδη στη θέση της, με την επιλογή να αναδιπλωθεί ένα μεσαίο κρεβάτι. Μια σκάλα που είναι αποθηκευμένη κάτω από τα καθίσματα στερεώνεται σε μια ράβδο πάνω από το παράθυρο, δίνοντας ένα πόδι επάνω στα κρεβάτια.
Η πέρκα μου είναι αρκετά χαμηλά ώστε να μπορώ να κοιτάξω έξω από την κορυφή του παραθύρου αν είμαι ξαπλωμένη στο μπροστινό μέρος μου. Και κάπως έτσι παίρνω τα λαμπερά φώτα του Βερολίνου (μια πόλη στην οποία δεν έχω πατήσει ακόμα) στο ταξίδι της επιστροφής γύρω στις 23:00.
Υπάρχουν μερικά τραντάγματα στη διαδρομή και προς τις δύο κατευθύνσεις, αλλά όχι αυτά που κάνουν το στομάχι σας να πέφτει όπως όταν είστε δεμένοι σε ένα αεροπλάνο. Οι ανακοινώσεις «Αγαπητέ ταξιδιώτη» από τον διαχειριστή του τρένου - που σταμάτησαν τις μικρές ώρες - μας διαβεβαιώνουν ότι βρισκόμαστε σε ασφαλή χέρια κατά μήκος της έκτασης 1.300 χιλιομέτρων προς την Πράγα .
Μπαίνουμε στην πρωτεύουσα της Τσεχίας λίγο αργότερα από το προγραμματισμένο μετά από 50 λεπτά καθυστέρηση έξω από το Βερολίνο, περίπου 16 ώρες μετά την αναχώρηση από τις Βρυξέλλες.
Τι εγκαταστάσεις υπάρχουν στο European Sleeper;
Είναι μια λειτουργία χωρίς περιττά πράγματα: χωρίς ντους, χωρίς WiFi και ακόμη χωρίς αυτοκίνητο για φαγητό - καθώς είναι ακριβό στη λειτουργία τους και θα καταλάμβαναν μια άμαξα που διαφορετικά θα μπορούσε να κρατήσει τους επιβάτες που πληρώνουν.
Το Eurostar μου από το Λονδίνο στις Βρυξέλλες μου δίνει ένα χαλαρό παράθυρο για να πάρω δείπνο εκ των προτέρων. Κατόπιν σύστασης του Man in Seat 61 - τα δικαιώματα του κόσμου του τρένου που ανακαλύπτω με χαρά είναι επίσης σε αυτό το παρθενικό ταξίδι - κατευθύνομαι στο κοντινό μπαρ του Pullman Hotel.
Πρωινός καφές με θέα στον ποταμό Έλβα που κόβει την ανάσα. Euronews Travel
Το European Sleeper έχει ένα σύντομο μενού με σνακ, όπως τσιπς νάτσο και νουντλς. Ένας συνοδός σε κάθε άμαξα μπορεί να σας φέρει ποτά μέχρι τις 23:00. Και υπάρχει ένα πλούσιο πακέτο πρωινού με κρουασάν, γιαούρτι, χυμό και καφέ.
Όσον αφορά το μπάνιο, υπάρχουν δύο τουαλέτες και μερικές θήκες για νιπτήρα και στα δύο άκρα των βαγονιών. Οι πιο ευρύχωρες καμπίνες υπνοδωματίων διαθέτουν επίσης τους δικούς τους νεροχύτες.
Θα συνιστούσα να έχετε μαζί σας ολισθητήρες ή παντόφλες, απολυμαντικό χεριών και φυσικά μια άνετη μάσκα ματιών και ωτοασπίδες.
Πόσο κοστίζει το τρένο European Sleeper;
Υπάρχει μια σειρά επιλογών στο «Good Night Train» του European Sleeper, που ξεκινούν από 49 € για μια θέση. Αλλά μια θέση σε ένα αυτοκίνητο ύπνου θα σας προσφέρει πολύ καλύτερες πιθανότητες να έχετε μια ξεκούραστη νύχτα.
Οι κουκέτες διατίθενται είτε σε τυπικά μεγέθη πέντε κρεβατιών είτε σε μεγέθη άνεσης έξι κρεβατιών, με δυναμική τιμή από 69€ και πάνω.
Τα περισσότερα deluxe είναι τα κρεβάτια που έχουν το πολύ τρία κρεβάτια ανά διαμέρισμα, από περίπου 108€. Αυτά είναι φτιαγμένα με στρώματα και παπλώματα - ενώ οι κουκέτες έχουν απλώς ένα σεντόνι και μαξιλάρι για υπνόσακο, αλλά το στήσιμο μου ήταν αρκετά άνετο.
Το πρώτο τρένο του European Sleeper που αναχωρούσε από την Πράγα αναχώρησε το βράδυ της Τρίτης. Euronews Travel
Για μεμονωμένους ταξιδιώτες , ζευγάρια και οικογένειες που επιθυμούν ιδιωτικότητα, υπάρχει επίσης η επιλογή να κάνετε κράτηση και για τα δύο είδη κουκέτας σε υψηλότερη τιμή.
Δεν είναι για όλους. Δεν υπάρχουν διαμερίσματα προσβάσιμα σε αναπηρικά αμαξίδια και είναι σαν το παιχνίδι ενός νεαρού ατόμου. Αυτό το κρεβάτι είναι ιδανικό για άτομα που θέλουν να κάνουν φίλους, να κολλήσουν πάνω από τη δωρεάν τράπουλα των κουκετών ή να πίνουν κάβα στον στενό διάδρομο.
Τι το ιδιαίτερο έχουν τα τρένα ύπνου;
15 ώρες με το σιδηρόδρομο ακούγονται πολλές, σε σύγκριση με τα 90 λεπτά που θα χρειάζονταν για να πετάξετε μεταξύ Βρυξελλών και Πράγας. Αλλά η πραγματική ομορφιά βρίσκεται στο να περνάς από μέσα αντί να παρακάμπτεις μέρη.
Όσο κι αν μου αρέσουν οι άνετοι εσωτερικοί χώροι του European Sleeper, την παράσταση κλέβει η κοιλάδα του Έλβα.
Ξυπνώντας λίγο έξω από τη Δρέσδη σε ένα ρεύμα από κήπους, απολαμβάνω έναν καπουτσίνο τη στιγμή που θα ενωθούμε στην πορεία αυτού του πανίσχυρου ποταμού μέσω της Σαξονικής Ελβετίας. Στην ανοιξιάτικη λιακάδα, μπορείτε να ξεχωρίσετε τα κίτρινα φυτά στα βουνά από ψαμμίτη και να κολλήσετε φιγούρες στη γέφυρα Bastei.
Είναι μια μορφή ταξιδιού που γεννά ταξίδια, καθώς τώρα επιθυμώ να επιστρέψω σε αυτό το ένδοξο εθνικό πάρκο κοντά στο Bad Schandau, ένα μέρος που δεν είχα στο παρελθόν στο ραντάρ μου. Ο φύλακας του τρένου μας μας ενημερώνει ότι περάσαμε στην Τσεχία . κανείς δεν το είπε στον Έλβα.
Μια πανοραμική θέα στην πλατεία από τον πύργο του ρολογιού της Πράγας. Euronews Travel/Lottie Limb
Αυτό το απρόσκοπτο ταξίδι κάνει μια θαμπάδα των καθημερινών σκηνών - ποδηλάτες και ρείθρα σκύλων και όπλα τανκς που δείχνουν προς τα ανατολικά στις πίστες στο Děčín. Δεν μπορώ να καταλάβω όλα αυτά τα στιγμιότυπα, αλλά το να κολλήσω στις λεπτομέρειες ξυπνά τον εγκέφαλό μου πιο γρήγορα και φτάνω στον προορισμό μας νιώθοντας καλύτερα.
Η Πράγα, μας λέει ο ξεναγός μας σε μια ξενάγηση στα υπέροχα κωδωνοστάσια και τις πόρτες της , είναι μια πόλη πολυαγαπημένη στους καλλιτέχνες.
Με κάνει χαρούμενο να σκέφτομαι εκείνους που θα αισθανθούν έμπνευση φτάνοντας ή φεύγοντας από την πόλη με το τρένο ύπνου, τις συνδέσεις που σφυρηλατήθηκαν, τα βιβλία που διαβάζονται, τα ποιήματα που γράφτηκαν και τα όνειρα ονειρεύονται.
sidirodromikanea.blogspot.com