Η γραμμή Yiwu-Madrid διανύει σχεδόν 10.000 μίλια σε όλη την Ασία και την Ευρώπη(Εικόνα: GETTY)
Το μεγαλύτερο ταξίδι με τρένο στον κόσμο μεταφέρει ανθρώπους σε χιλιάδες μίλια και γεφυρώνει δύο ηπείρους σε ένα φανταστικό κατόρθωμα μηχανικής.
Το έργο Belt and Road της Κίνας οδήγησε το έθνος να επενδύσει 900 δισεκατομμύρια δολάρια (706 δισεκατομμύρια £) για την αναζωογόνηση μιας αρχαίας εμπορικής οδού που κάποτε ήταν γνωστή ως Silk Road.
Του ΛΙΑΜ ΝΤΟΪΛ
Μέρος του Belt and Road είναι η σιδηροδρομική γραμμή Yiwu-Madrid, η οποία μεταφέρει εμπορευματικά τρένα από την πόλη της επαρχίας Zhejiang μέσω της Ασίας και της Ανατολικής Ευρώπης στην ισπανική πρωτεύουσα.
Η διαδρομή είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και, εκτός από σχεδόν δύο ολόκληρες ηπείρους, συνδέει περισσότερες από μισή ντουζίνα χώρες.
Αλλά οι διψασμένοι για περιπέτειες παραθεριστές μπορεί να μην έχουν ποτέ την ευκαιρία να δοκιμάσουν τη διαδρομή - εκτός αν είναι διατεθειμένοι να κάνουν μια σημαντική αλλαγή σταδιοδρομίας.
ευγενική χορηγία
Η διαδρομή Yiwu-Madrid διασχίζει οκτώ έθνη(Εικόνα: XINHUA)
Η γραμμή Yiwu-Madrid ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2014 από τον όμιλο InterRail, ο οποίος, παρά το όνομά του, επικεντρώνεται κυρίως στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές, μαζί με τους Κινεζικούς Σιδηροδρόμους και την Deutsche Bahn (DB).
Η γραμμή ξεκινά από την κινεζική πόλη, έναν εμπορικό κόμβο 300 μίλια νότια της Σαγκάης, και ταξιδεύει δυτικά για περίπου 13.000 χιλιόμετρα (8.100 μίλια), καταλήγοντας στη Μαδρίτη.
Σε αυτήν την απόσταση, τα φορτηγά ταξιδεύουν μέσω έξι άλλων χωρών, συμπεριλαμβανομένου του Καζακστάν, της Ρωσίας , της Λευκορωσίας, της Πολωνίας, της Γερμανίας και της Γαλλίας, με ταξίδια που διαρκούν έως και τρεις εβδομάδες.
Τα τρένα που πλέουν σε αυτή τη διαδρομή είναι φορτωμένα με εμπορεύματα και τους εργάτες που τα οδηγούν, καθώς οι αερομεταφορείς δεν εκτελούν εμπορικά ταξίδια για επιβάτες.
Το 2023, η γραμμή πραγματοποίησε δύο αναμνηστικά ταξίδια για τον εορτασμό των σινο-ισπανικών σχέσεων, με τρένα που μετέφεραν πολιτιστικά αγαθά μεταξύ Μαδρίτης και Yiwu.
Το τρένο με προορισμό την Ισπανία μετέφερε 110 τυποποιημένα εμπορευματοκιβώτια μικρότερων εμπορευμάτων, κεραμικά προϊόντα, ηλεκτρικά σκούτερ και μια σειρά από είδη καθημερινής ανάγκης.
Το φορτηγό που εκτελούσε την αντίστροφη διαδρομή από την Κίνα μετέφερε 70 δοχεία με κρασί, ελαιόλαδο, ηλιέλαιο, παιδικές τροφές, χημικά προϊόντα και άλλα ισπανικά προϊόντα.