Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024

Αυτή η διαδρομή τρένου αναβιώνει μετά από 100 και πλέον χρόνια

Το Frecciarossa θα τρέξει από το Μιλάνο στη Λιουμπλιάνα.Archivio FS Italiane

Το να κάνετε ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων με τρένο συχνά μοιάζει σαν να πηγαίνετε πίσω στο χρόνο. Τώρα, μια νέα διαδρομή που ανοίγει γρήγορη, άμεση πρόσβαση μεταξύ δύο ευρωπαϊκών χωρών, θα οδηγήσει τους επιβάτες πάνω από έναν αιώνα πίσω από την εποχή της αυτοκρατορίας των Αψβούργων.

Τζούλια Μπάκλεϊ , CNN

Ένα νέο δρομολόγιο υψηλής ταχύτητας μεταξύ Ιταλίας και Σλοβενίας είναι πλέον στο προσκήνιο, χάρη σε μια πρόσφατα υπογραφείσα συμφωνία μεταξύ των κρατικών φορέων εκμετάλλευσης Trenitalia και SŽ Passenger Transport, ή των Σλοβενικών Σιδηροδρόμων.

Το τρένο θα αναχωρήσει από το σταθμό Milano Centrale.Francesca Volpi/Bloomberg/Getty Images

Ένα τρένο Frecciarossa θα κινηθεί ανατολικά από το Μιλάνο στη Λιουμπλιάνα, την πρωτεύουσα της Σλοβενίας, σε επτά ώρες. Θα περάσει από ιστορίες ιταλικών πόλεων Βενετία και Τεργέστη, καθώς και στάσεις για μερικά από τα διάσημα φυσικά αξιοθέατα της Σλοβενίας, όπως τα Σπήλαια Postojna και τα Σπήλαια Skocjan, καθώς και το Lipica , όπου εκτρέφονται τα διάσημα άλογα Lipizzaner από το 1580.

Σήμερα, τα άλογα με τα «χορευτικά» πόδια τους είναι περισσότερο γνωστά για τις εκθέσεις στην Ισπανική Σχολή Ιππασίας της Βιέννης – κάτι που είναι λογικό, καθώς αυτό το μέρος του κόσμου, στα σύγχρονα σύνορα Σλοβενίας-Ιταλίας, ήταν μέρος της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορία (ή η αυτοκρατορία των Αψβούργων, πριν από το 1867).

Στην πραγματικότητα, το ίδιο το τρένο θα πρέπει να έχει την αίσθηση ότι γυρίζει πίσω τους αιώνες σε εκείνη την προηγούμενη περίοδο. Θεωρείται ότι αυτό είναι το πρώτο τρένο από το Μιλάνο στη Λιουμπλιάνα από τη διάλυση της αυτοκρατορίας το 1918.

Επιλέγει επίσης τη διαδρομή ενός νυχτερινού τρένου από τη Βουδαπέστη στη Βενετία, που πέρασε από τη Λιουμπλιάνα, αλλά τελείωσε το 2011.

Από το 2018, υπάρχει ένα περιφερειακό τρένο από την Τεργέστη στη Λιουμπλιάνα, αλλά το προσωπικό τρένων των δύο φορέων μεταβαίνει στα σύνορα στο σταθμό Villa Opicina.

Αν και εκπρόσωπος της Trenitalia είπε στο CNN ότι δεν υπάρχει συγκεκριμένη ημερομηνία για την εκτόξευση, οι Σλοβενικοί Σιδηρόδρομοι έχουν πει στα μέσα ενημέρωσης ότι θέλουν να ξεκινήσουν "το συντομότερο δυνατό" - κάτι που θα μπορούσε να σημαίνει από τον Απρίλιο. Αναμένεται ότι αρχικά θα υπάρχει μία υπηρεσία την ημέρα, για να επεκταθεί τελικά σε δύο.

Τον Απρίλιο θα ξεκινήσει επίσης η διαδρομή Ριέκα-Τεργέστη (Villa Opicina) από τους Κροατικούς Σιδηροδρόμους.
Θα φτάσει στη Λιουμπλιάνα μετά από επτά ώρες.Φωτογραφία Αρχείου LEDPIX/Alamy

Τα τρένα Frecciarossa (Κόκκινο Βέλος) μπορούν να φτάσουν ταχύτητες 300 χλμ/ώρα (284 μίλια/ώρα) στο ιταλικό δίκτυο, αν και είναι απίθανο να πάνε τόσο γρήγορα σε αυτή τη διαδρομή, τουλάχιστον στην αρχή, καθώς ανατολικά της Βενετίας οι ταχύτητες τείνουν να επιβραδύνουν .

Τον Μάρτιο του 2023, η ιταλική κυβέρνηση υποσχέθηκε 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ (σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια) για την αναβάθμιση της γραμμής Βενετία-Τεργέστη σε πλήρως υψηλής ταχύτητας. Οι σλοβενικές γραμμές θα δοκιμαστούν τώρα για να διαπιστωθεί εάν μπορούν επίσης να αναβαθμιστούν.

«Ήταν καιρός να αποκατασταθεί μια σοβαρή σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Τεργέστης και Λιουμπλιάνα – Ακούγεται σαν αστείο, αλλά συμβαίνει συχνά στην περιοχή ότι οι σιδηροδρομικές συνδέσεις ήταν καλύτερες πριν από έναν αιώνα από ό,τι σήμερα», λέει ο δημοσιογράφος Τζιοβάνι. Vale, ιδρυτής του έργου Extinguished Countries , το οποίο εκδίδει οδηγούς για χώρες που δεν υπάρχουν πλέον, και επί του παρόντος εργάζεται σε έναν οδηγό για την Αυτοκρατορία των Αψβούργων .

«Η Τεργέστη και η Λιουμπλιάνα συνδέθηκαν για πρώτη φορά με τρένο το 1857, όταν και οι δύο πόλεις ήταν μέρος της Αυτοκρατορίας των Αψβούργων. Η South Railway Company (Südbahn-Gesellschaft), η οποία έτρεχε από τη Βιέννη στην Τεργέστη μέσω της Λιουμπλιάνας, ήταν μια από τις ναυαρχίδες της υποδομής της Αυτοκρατορίας. Η Τεργέστη ήταν εκείνη την εποχή ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια του κόσμου και η σύνδεσή της με τη Βιέννη ήταν πολύ σημαντική για την Αυτοκρατορία.

«Με το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η Τεργέστη έγινε πόλη στα βορειοανατολικά της Ιταλίας, σε σχεδόν περιφερειακή θέση και οι σιδηροδρομικές συνδέσεις προς τα ανατολικά με τη Λιουμπλιάνα, το Ζάγκρεμπ, το Βελιγράδι ή τη Βουδαπέστη συχνά έλειπαν.

«Ας ελπίσουμε ότι αυτή είναι η αρχή μιας νέας σεζόν για τις σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ Τεργέστης και Βαλκανίων».
Τα τρένα υψηλής ταχύτητας Frecciarossa της Ιταλίας μπορούν να φτάσουν ταχύτητες σχεδόν 200 mph.Markus Mainka/dpa/picture alliance/SIPA USA

Η συμφωνία ακολουθεί παρόμοιες πρωτοβουλίες της Trenitalia με τα τρένα Eurocity και Euronight, τα οποία συνδέουν την Ιταλία με την Ελβετία, τη Γερμανία και την Αυστρία με απευθείας τρένα. Θα είναι μια διαδρομή Eurocity, η οποία θα εκτελείται από έναν Frecciarossa.

Η Trenitalia υπέγραψε επίσης μια προκαταρκτική συμφωνία με την Deutsche Bahn για να τεθεί σε λειτουργία το Frecciarossa στις γραμμές Ιταλίας-Γερμανίας πριν από το τέλος του 2026. Μια διαδρομή Μιλάνο-Μόναχο είναι στο προσκήνιο, με επεκτάσεις από εκεί σε άλλους γερμανικούς προορισμούς.

sidirodromikanea.blogspot.com