Νέα γραμμή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Λας Βέγκας και Λος Άντζελες
Οι προτεινόμενες σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας στις δυτικές Ηνωμένες Πολιτείες πλησίασαν ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα την Τρίτη με την ανακοίνωση των 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε κρατικές επιχορηγήσεις.
Τα μετρητά θα προέλθουν από το νομοσχέδιο υπογραφής του προέδρου Τζο Μπάιντεν για τις υποδομές που στοχεύει στην αναμόρφωση των τριζόντων σιδηροδρόμων, δρόμων και γεφυρών της χώρας και είναι μέρος ενός σχεδίου διπλασιασμού του αριθμού των ατόμων που θα επιβαίνουν στο τρένο έως το 2040.
Τα μισά από τα μετρητά θα διατεθούν για την κατασκευή μιας γραμμής υψηλής ταχύτητας που εκτείνεται σε 218 μίλια (350 χιλιόμετρα) μεταξύ του Λας Βέγκας και του κέντρου του Λος Άντζελες, μειώνοντας τον τρέχοντα χρόνο διαδρομής πέντε ωρών με αυτοκίνητο σε δύο ώρες και 40 λεπτά.
Τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη μιας πολυδιαφημισμένης γραμμής που συνδέει το Λος Άντζελες με το Σαν Φρανσίσκο.
Ενώ ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας είναι ο κανόνας σε μεγάλο μέρος της Ευρώπης και της Ασίας, ιδιαίτερα στην Κίνα και την Ιαπωνία, οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν μείνει πολύ πίσω.
Ωστόσο, έχει δοθεί εκ νέου έμφαση σε έργα όπως αυτό, καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες σπεύδουν να αναθεωρήσουν τον ρυπογόνο τομέα των μεταφορών τους και να τον καταστήσουν πιο φιλικό προς το περιβάλλον και να τους δώσουν μια εναλλακτική λύση στα αυτοκίνητα που πλημμυρίζουν το αέριο.
«Η Καλιφόρνια παραδίδει το πρώτο ηλεκτρικό σιδηροδρομικό έργο υψηλής ταχύτητας 220 (μίλια ανά ώρα) στη χώρα», δήλωσε ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια Gavin Newsom.
«Αυτή η επίδειξη υποστήριξης από την κυβέρνηση Μπάιντεν-(Καμάλα) Χάρις είναι ψήφος εμπιστοσύνης στο σημερινό όραμα και έρχεται σε μια κρίσιμη καμπή, δίνοντας νέα ώθηση στο έργο».
Μια γραμμή που συνδέει το Λας Βέγκας με το Λος Άντζελες, τη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Αμερικής, συζητείται εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες, κατά τη διάρκεια των οποίων το προτεινόμενο κόστος έχει εκτιναχθεί.
Η επιχορήγηση των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε την Τρίτη αντιπροσωπεύει το ένα τέταρτο της τιμής του έργου που θα κατασκευαστεί από τη Brightline West με έδρα τη Φλόριντα, το οποίο σύμφωνα με δημοσιεύματα του Τύπου θα μπορούσε να είναι σε λειτουργία έως το 2028.
Ο γερουσιαστής της Νεβάδα, Τζάκι Ρόζεν, είπε ότι η γραμμή θα μπορούσε να μειώσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που κάνουν το ταξίδι έως και τρία εκατομμύρια ετησίως, μειώνοντας τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που θερμαίνουν τον πλανήτη κατά 400.000 τόνους ετησίως.
«Αυτό το ιστορικό έργο σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας θα αλλάξει το παιχνίδι για την τουριστική οικονομία και τις μεταφορές της Νεβάδα», είπε.
«Θα φέρει περισσότερους επισκέπτες στην πολιτεία μας, θα μειώσει την κυκλοφορία στον αυτοκινητόδρομο I-15, θα δημιουργήσει χιλιάδες καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας και θα μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όλα αυτά στηριζόμενοι στην εργασία των τοπικών συνδικάτων».
Ο Γουές Έντενς, πρόεδρος της Brightline, είπε ότι η εταιρεία τιμήθηκε που η κυβέρνηση της εμπιστεύτηκε το έργο.
«Αυτή είναι μια ιστορική στιγμή που θα χρησιμεύσει ως θεμέλιο για μια νέα βιομηχανία και ένα αξιόλογο έργο που θα χρησιμεύσει ως το προσχέδιο για το πώς μπορούμε να επαναλάβουμε αυτό το μοντέλο σε ολόκληρη τη χώρα», είπε.
«Είμαστε έτοιμοι να πιάσουμε δουλειά για να φέρουμε το όραμά μας για τα ταξίδια αμερικανικής κατασκευής, αμερικανικής κατασκευής, παγκόσμιας κλάσης, υπερσύγχρονων τρένων υψηλής ταχύτητας στην Αμερική».
Ο Μπάιντεν αναμένεται να ανακοινώσει επίσημα την επιχορήγηση όταν επισκεφθεί το Λας Βέγκας αυτή την εβδομάδα.
Τον περασμένο μήνα, ο Λευκός Οίκος δήλωσε ότι θα υπάρξουν 16,4 δισεκατομμύρια δολάρια σε νέα χρηματοδότηση για 25 έργα επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών στα βορειοανατολικά της χώρας.
digitaljournal.com