Στα «κόκκινα» η εταιρία με δυσκολίες μπροστά της που αφορούν έως και την καταβολή των μισθών
Το κεφάλαιο επαναδιαπραγμάτευσης με την Hellenic Train ανοίγει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το γενικό γραμματέα Μεταφορών κ Ιωάννη Ξιφαρά μιλώντας στο 1ο Συνέδριο του ΥπερΤαμείου.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
Ανέδειξε το θέμα της διαπραγμάτευσης αφήνοντας μία πολιτική αιχμή κατά της Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ η οποία όπως είπε είχε μονοπωλιακά χαρακτηριστικά. Αναφέρθηκε στο τίμημα παραχώρησης το 2017 σημειώνοντας ότι ήταν χαμηλότερο από την κρατική επιδότηση των άγονων γραμμών.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα η διαπραγμάτευση θα γίνει με το Ιταλικό κράτος αφού είναι ο βασικός μέτοχος.
Όμως η συμφωνία για τις άγονες γραμμές είχε υπογραφεί τον Απρίλιο του 2022 και σήμερα έρχεται να την αναθεωρήσει;
Σύμφωνα με πληροφορίες είναι σε σημείο εκκίνησης και το βασικό θέμα είναι η διαπραγμάτευση των άγονων γραμμών και το ύψος των επενδύσεων που θα αποδεχθεί η Ιταλική εταιρεία.
Πάντως για τη Hellenic Train το τοπίο που παρέλαβε ως ανάδοχος του έργου πριν από έξι χρόνια δεν έχει καμία σχέση με το σημερινό καθώς καλείται να εκτελέσει δρομολόγια όταν η βασική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί μετά τις καταστροφικές πλημμύρες της Θεσσαλίας.
Η βασική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης δεν λειτουργεί
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει προαναγγείλει ότι η αποκατάσταση της γραμμής θα γίνει σταδιακά και το συνολικό κόστος θα ανέρχεται σε 180 εκατ ευρώ.
Ο γενικός γραμματέας είπε ότι σε σύντομο διάστημα θα λειτουργήσει η γραμμή για τα εμπορεύματα και στη συνέχεια για τις επιβατικές αμαξοστοιχίες.
Σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν άριστα τα όσα συμβαίνουν στο ελληνικό σιδηρόδρομο εντάσσουν τις διαπραγματεύσεις σε ένα πλαίσιο έτσι ώστε η Hellenic Train να κατεβάσει τον πήχη των διεκδικήσεων έναντι του ελληνικού κράτους διότι έχει στα χέρια της μία σύμβαση παραχώρησης που δεν μπορεί να υλοποιηθεί καθώς ο βασικός άξονας είναι εκτός λειτουργίας.
Δυσκολεύεται να καταβάλει τη μισθοδοσία
Αξίζει να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Hellenic Train έχει προσδιορίσει τα άσχημα οικονομικά της προβλήματα σε βαθμό όπου θα δυσκολευτεί να καταβάλει μισθούς από το νέο έτος καθώς η βασική γραμμή εσόδων δεν λειτουργεί και αναμένεται να ενεργοποιήσει τις ρήτρες της παραχώρησης που προβλέπουν τις απώλειες χωρίς δική της υπαιτιότητα. Οι κρατικές επιδοτήσεις μαζί με το ΦΠΑ ανέρχονται σε 62 εκατ. ευρώ το χρόνο.
Τι λέει για το δυστύχημα των Τεμπών και την κακοκαιρία Daniel
Η διοίκηση της Hellenic Train για το δυστύχημα των Τεμπών δεν ανησυχεί για το ενδεχόμενο περαιτέρω αξιολόγησης των υφιστάμενων ασφαλιστικών καλύψεων, δεν διαμορφώνει την ανάγκη διατύπωσης διορθώσεων στις παρούσες Οικονομικές Καταστάσεις για το έτος 2022, δεδομένου ότι η όποια καθαρή χρηματοοικονομική έκθεση στα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίπτωση.
Για τις καταστροφές της κακοκαιρίας Daniel αναφέρει στην ετήσια έκθεση της ότι
προξένησε μεταξύ άλλων σημαντικές ζημιές στις σιδηροδρομικές υποδομές της χώρας, ειδικά στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα και δη στα τμήματα, Δομοκός – Λάρισα, Λάρισα – Βόλος και Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλα.
Οι ζημιές στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας έχουν επακόλουθο την αδυναμία εκτέλεσης σημαντικού μέρους της μεταφορικής δραστηριότητας της Εταιρείας.
Ωστόσο λαμβάνοντας υπόψη την πλήρη υποστήριξη του μετόχου, Trenitalia S.p.A., και το γεγονός ότι το μεγαλύτερο μέρος του κύκλου εργασιών της εταιρείας εντάσσεται στο πλαίσιο της από 14.4.2022 σύμβασης ΥΔΥ κρίνεται ότι δεν συντρέχουν λόγοι που θα επηρεάσουν την συνέχεια της λειτουργίας της εταιρείας.
Ο κύκλος εργασιών που αφορά τα έσοδα από εισιτήρια για το 2022 ανήλθε σε 82.103.990 έναντι 57.739.132 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, ήτοι αύξηση περίπου 42,20%.
Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση των πωλήσεων εισιτηρίων επιβατών κατά 77,97% Η εταιρεία εμφάνισε ζημιές ύψους 803.000 ευρώ το 2022. Το κόστος μισθοδοσίας ανήλθε στα 47 εκατ. ευρώ από 41 εκατ. που ήταν το 2021.
.bankingnews.gr