Τετάρτη 15 Νοεμβρίου 2023

Τι προβλέπει η σύμβαση επέκτασης της γραμμής 2 του Μετρό


Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον, ύψους 550 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ, με αρχαιολογίες, απρόβλεπτα κ.α.).

Της Ελένης Μπότα

Η εν λόγω επέκταση, η ΜΠΕ της οποίας έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι 9/1, έχει σχεδιασθεί με σκοπό:

• Την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών των Δυτικών Προαστίων.

• Τη μελλοντική αύξηση της δικτύωσης των Γραμμών Μετρό με την πρόβλεψη ανταπόκρισης στον Σταθμό "Ίλιον" με τη μελλοντική επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.

• Τη μελλοντική επέκταση προς Αχαρνές. Το τμήμα αυτό της Γραμμής 2 μέχρι την περιοχή του Αγίου Νικολάου εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 67.000 επιβάτες ημερησίως (2040), ενώ ο αριθμός των πολιτών που θα εξυπηρετούνται ως προς την κατοικία τους σε ακτίνα 500m από τους 3 νέους σταθμούς εκτιμάται σε περίπου 42.000 και οι αντίστοιχες εξυπηρετούμενες θέσεις εργασίας είναι περίπου 5.000.

Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία της Επέκτασης της Γραμμής 2 μετά τον Σταθμό "Ανθούπολη" προς την περιοχή του Ιλίου και Αγίου Νικολάου. Η Επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον αρχίζει από τη σήραγγα του Επίσταθμου του Σταθμού "Ανθούπολη" και ολοκληρώνεται με το πέρας της σήραγγας του Επίσταθμου του Σταθμού "Άγιος Νικόλαος".

Η Επέκταση της Γραμμής 2 πέραν του Σταθμού "Ανθούπολη" θα είναι συνολικού μήκους 4,18km και περιλαμβάνει τρεις (3) νέους Σταθμούς και τα αντίστοιχα Φρέατα Αερισμού αυτών. Οι Σταθμοί είναι οι εξής:

• Σταθμός "Παλατιανή"
• Σταθμός "Ίλιον"
• Σταθμός "Άγιος Νικόλαος"

Οι σήραγγες μεταξύ των Σταθμών είναι διατομής διπλής τροχιάς, ενώ ο Επίσταθμος μετά το Σταθμό "Άγιος Νικόλαος" είναι διευρυμένης διατομής/τριπλής τροχιάς. Επίσης, κατασκευάζονται 6 φρέατα κατά μήκος της Γραμμής, τα οποία είναι τα εξής:

• "Αγίου Σώστη"
• "Αντίπαξων"
• "Φιλοκτήτη"
• "Ερμιόνης"
• "Πλάτωνος"
• "Αγίας Γλυκερίας

Ο Σταθμός "Παλατιανή" χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών. Διαθέτει πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50m και μήκους 110m εντός σήραγγας.

Ο Σταθμός "Ίλιον" χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών, διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής Επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη. Διαθέτει πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50m και μήκους 110m εντός σήραγγας.

Ο Σταθμός "Άγιος Νικόλαος" χωροθετείται κάτω από την ομώνυμη λεωφόρο καταλαμβάνοντας τμήμα διαμορφωμένης πλατείας και χώρου πρασίνου, που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσας και Αγ. Νικολάου. Πρόκειται για σταθμό με πλευρικές αποβάθρες πλάτους 4.00m και μήκους 110m. Αποτελείται από 4 κύρια επίπεδα, όπου οργανώνονται όλες οι υποστηρικτικές λειτουργίες υποδοχής/ εξυπηρέτησης/ κυκλοφορίας κοινού, οι Η/Μ χώροι του σταθμού, καθώς και ο χώρος των αποβαθρών και η στάθμη κυκλοφορίας των συρμών επί των σιδηροτροχιών. Ο Σταθμός θα υλοποιηθεί σε ανοικτό όρυγμα με τη μέθοδο εκσκαφής & επανεπίχωσης (Cut & Cover). Τμήμα του ορύγματος θα χρησιμοποιηθεί προσωρινά για την εγκατάσταση και εκκίνηση του ΤΒΜ. Οι κατασκευαστικές μέθοδοι των διαφόρων κατασκευών της Επέκτασης προβλέπεται ότι θα είναι οι ακόλουθες:

• Μέθοδος Εκσκαφής και Επανεπίχωσης (Cut & Cover). Αφορά το Σταθμό Αγίου Νικολάου, τμήματα των άλλων δύο Σταθμών και όλα τα Φρέατα
• Μέθοδος Υπόγειας Διάνοιξης με Μηχάνημα Ολομέτωπης Κοπής (ΤΒΜ). Αφορά τις σήραγγες διατομής διπλής τροχιάς μεταξύ των Σταθμών.
• Μέθοδος Υπόγειας Διάνοιξης Σηράγγων με Συμβατικά Μηχανικά Μέσα.
Όλοι οι Σταθμοί θα έχουν πλευρικές αποβάθρες και θα διαθέτουν μία ή δύο εισόδους, θα έχουν μήκος 110 m και θα είναι πλήρως προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ.
Όπου απαιτηθεί για την κατασκευή των σταθμών θα απαλλοτριωθούν οι απαιτούμενες ιδιοκτησίες.

capital.gr