Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

Τέλος στο τρένο του Χάρι Πότερ; Αμφισβήτηση των κανόνων ασφαλείας.


Τα ταξίδια με ατμό στη σιδηροδρομική γραμμή του Χάρι Πότερ θα μπορούσαν να σταματήσουν αν αποτύχει η αμφισβήτηση των κανόνων ασφαλείας.

Η West Coast Railways (WCR), η οποία εκτελεί τη διαδρομή κληρονομιάς, αμφισβήτησε τις απαιτήσεις για συστήματα κεντρικού κλειδώματος που θα τοποθετηθούν στις πόρτες των βαγονιών.

Οι ιδιοκτήτες του Jacobite - το οποίο εμφανίστηκε ως Hogwarts Express στις ταινίες των μάγων αγοριών - είπαν ότι η εφαρμογή των νέων μέτρων μπορεί να κοστίσει 7 εκατομμύρια λίρες.

Η απόφαση για τη δικαστική αναθεώρηση αναμένεται τον Ιανουάριο.

Το τρένο λειτουργεί στη γραμμή West Highland Line σε μια από τις πιο εμβληματικές σιδηροδρομικές διαδρομές της Σκωτίας - από το Fort William στο Mallaig - από τον Μάρτιο έως τον Οκτώβριο.

Διασχίζει την οδογέφυρα Glenfinnan, η οποία έγινε πόλο έλξης για μια νέα γενιά τουριστών αφού εμφανίστηκε στο Harry Potter and the Chamber of Secrets.

Περίπου 750 άτομα την ημέρα ταξιδεύουν μέχρι το τέλος της γραμμής στο Mallaig κάθε μέρα στην περίοδο αιχμής, με πολλούς περισσότερους επισκέπτες να ταξιδεύουν στην περιοχή για να δουν το τρένο να περνάει.

Η υπηρεσία βασίστηκε σε μια εξαίρεση που χορηγήθηκε από το Γραφείο Σιδηροδρόμων και Οδών (ORR) που επέτρεπε τη συνεχή χρήση του πολιτιστικού τροχαίου υλικού.

Το ORR παρείχε προηγουμένως δύο 10ετείς εξαιρέσεις στους κανόνες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο κλειδώνονταν οι πόρτες στα βαγόνια ενώ το τρένο κινούνταν, οι οποίες λήγουν στις 31 Μαρτίου 2023.

ΠΗΓΗ ΕΙΚΟΝΑΣ,GETTY IMAGES
Η οδογέφυρα του 19ου αιώνα βρίσκεται ανάμεσα στο Fort William και το Mallaig - μια από τις πιο εμβληματικές σιδηροδρομικές διαδρομές της Σκωτίας

Μετά από επιθεώρηση τον Ιούλιο, η ORR τόνισε προβλήματα με τις διαδικασίες γύρω από τις δευτερεύουσες κλειδαριές θυρών και διαπίστωσε ότι η West Coast Railways έθετε τους επιβάτες "σε κίνδυνο σοβαρού προσωπικού τραυματισμού".

Τον Αύγουστο, ο Ιακωβίτης έλαβε μια προσωρινή εξαίρεση , η οποία λήγει την Πέμπτη.

Το ORR ανέφερε σε ανακοίνωσή του ότι υπερασπίστηκε τον ισχυρισμό του WCR.

"Η ORR χορήγησε στο WCRC τρίμηνες εξαιρέσεις, ενώ εκκρεμεί δικαστική αναθεώρηση - η τελευταία από αυτές λήγει στις 30 Νοεμβρίου", ανέφερε.

"Θα είμαστε σε θέση να παρέχουμε σύντομα λεπτομέρειες για τυχόν μελλοντικές εξαιρέσεις για το WCR."

Μετά από μια διήμερη ακρόαση στο Ανώτατο Δικαστήριο την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία αναμένει τώρα μια απόφαση που θα μπορούσε να καθορίσει εάν το ατμοκίνητο τρένο θα λειτουργήσει ξανά.

«Ακριβή επιχείρηση»

Η WCR είπε ότι είχε συνοδούς σε κάθε βαγόνι και προειδοποιήσεις σε κάθε παράθυρο.

Προειδοποίησε ότι η προσθήκη συστημάτων κλειδώματος στα παραδοσιακά βαγόνια της δεκαετίας του 1950 θα κόστιζε περίπου 7 εκατομμύρια λίρες, δυνητικά εξαλείφοντας περίπου 10 χρόνια κέρδους.

Μιλώντας στην εφημερίδα The Herald , ο εμπορικός διευθυντής James Shuttleworth είπε: «Αν το ORR μας πέσει πολύ, θα είναι δύσκολο και θα πρέπει να πάρουμε μια απόφαση για αυτό.

"Είναι πρόθεσή μας να συνεχίσουμε να το τρέχουμε, αλλά αν πρέπει να τοποθετήσουμε κλείδωμα πόρτας, θα είναι μια ακριβή επιχείρηση."

Η εταιρεία προμήθευσε τη Warner Bros με την ατμομηχανή και τις άμαξες που χρησιμοποιήθηκαν στη σειρά ταινιών Χάρι Πότερ.

Το Jacobite κάνει δύο ταξίδια την ημέρα στη γραμμή της δυτικής ακτής, χρησιμοποιώντας μερικές από τις ίδιες άμαξες που χρησιμοποιήθηκαν για τα γυρίσματα.

bbc.com