Πέμπτη 9 Νοεμβρίου 2023

Η πρώτη απευθείας εμπορευματική σιδηροδρομική σύνδεση με τη Γαλλία τίθεται σε λειτουργία στο λιμάνι της Βαρκελώνης


Το τρένο, έτοιμο να αναχωρήσει από τον τερματικό σταθμό BEST για τη Γαλλία.

Μια νέα σιδηροδρομική υπηρεσία, η πρώτη του είδους της στην Ισπανία, συνδέει από σήμερα το λιμάνι της Βαρκελώνης με τις γαλλικές πόλεις Τουλούζη και Λυών, χωρίς να χρειάζεται αλλαγή ατμομηχανής κατά τη διέλευση των συνόρων. Αυτό θα είναι επίσης το πρώτο τρένο εμπορευματοκιβωτίων μήκους 750 μέτρων που θα κυκλοφορεί τακτικά στο ισπανικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Μια νέα απευθείας εμπορευματική σιδηροδρομική υπηρεσία συνδέει από χθες το λιμάνι της Βαρκελώνης με τις γαλλικές πόλεις Τουλούζη και Λυών. Η υπηρεσία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, που δημιουργήθηκε από τις εταιρείες APM Terminals Railways Spain, Synergy και Naviland Cargo, που βρίσκεται στον σιδηροδρομικό τερματικό σταθμό BEST, θα παρέχει τέσσερις εβδομαδιαίες συνδέσεις μεταξύ του λιμένα της Βαρκελώνης και αυτών των πόλεων της νότιας Γαλλίας τέσσερις φορές την εβδομάδα. τρεις στην Τουλούζη και μία στη Λυών.

Η νέα σύνδεση είναι πραγματικά άμεση, καθώς θα είναι η πρώτη σιδηροδρομική γραμμή από την Ισπανία στη Γαλλία που δεν θα χρειαστεί να μεταφορτώσει ή να αλλάξει ατμομηχανές μετά τη διέλευση της σήραγγας του Πέρθους. Αυτό το ιστορικό ορόσημο κατέστη δυνατό χάρη στη μοναδική κατάσταση του λιμανιού της Βαρκελώνης - του μοναδικού λιμανιού στην Ισπανία με ευρωπαϊκή σύνδεση εύρους UIC από τον τερματικό σταθμό στα σύνορα με τη Γαλλία. Η υπηρεσία θα εκτελείται από τις ατμομηχανές Stadler Euro6000 της Captrain, με έγκριση τύπου για λειτουργία και στις δύο χώρες.

Ένα άλλο ιστορικό ορόσημο αυτής της υπηρεσίας είναι ότι θα είναι η πρώτη τακτική υπηρεσία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο ισπανικό σιδηροδρομικό δίκτυο που παρέχεται από τρένο μήκους 750 μέτρων, το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος στην Ευρώπη. Αυτό θα παρέχει χωρητικότητα 108 TEU ανά διαδρομή σε σύγκριση με τα συνηθισμένα τρένα, τα οποία έχουν μήκος από 450 έως 500 μέτρα και μπορούν να μεταφέρουν κατά μέσο όρο 68 TEU.

Συνολικά, η νέα υπηρεσία αντιπροσωπεύει σημαντική εξοικονόμηση εκπομπών, καθώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές παράγουν δέκα φορές λιγότερες εκπομπές από τις μεταφορές με φορτηγά, ενώ παράλληλα αποφεύγεται η συμφόρηση στο οδικό δίκτυο. Ομοίως, η απευθείας σύνδεση εξοικονομεί σημαντικό χρόνο και χρήμα για τις εταιρείες logistics, καθώς επιταχύνει τη μεταφορά εμπορευμάτων και αποφεύγει την ανάγκη αλλαγής ατμομηχανών ή εμπορευματοκιβωτίων μεταφόρτωσης, κάτι που μέχρι τώρα ήταν αναπόφευκτο κατά την είσοδο στη Γαλλία.

Το λιμάνι της Βαρκελώνης ενισχύει έτσι τη θέση του ως κόμβου logistics της νότιας Ευρώπης, βελτιώνοντας περαιτέρω τους χρόνους διέλευσης σε σύγκριση με τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης χάρη στην τοποθεσία του πιο κοντά στη Διώρυγα του Σουέζ.

Ο Πρόεδρος του Λιμένα της Βαρκελώνης Lluís Salvadó υπογράμμισε τα διάφορα ιστορικά ορόσημα που επιτεύχθηκαν με αυτή τη νέα υπηρεσία και ευχαρίστησε τις εταιρείες που το κατέστησαν δυνατό. Υπενθύμισε επίσης ότι η άμεση σύνδεση και η εξοικονόμηση χρόνου και εκπομπών που θα συνεπάγεται κατέστη δυνατή χάρη στο γεγονός ότι «το λιμάνι της Βαρκελώνης είναι το μόνο λιμάνι στην Ισπανία που συνδέεται με την Ευρώπη με ευρωπαϊκό εύρος μέτρησης».

Ο Guillermo Belcastro, Διευθύνων Σύμβουλος της Hutchison Ports BEST, την περιέγραψε ως «ιστορική ημέρα για τα logistics της νότιας Ευρώπης», θεωρώντας ότι οι νέες υπηρεσίες θα αλλάξουν το παιχνίδι που θα δημιουργήσει αξία όσον αφορά τη λειτουργική, οικονομική και περιβαλλοντική αποδοτικότητα βιωσιμότητας. ” Ο Pablo García, Γενικός Διευθυντής της Synergy, τόνισε ότι για τους πελάτες του οι υπηρεσίες θα σημαίνουν «εξοικονόμηση χρόνου διαμετακόμισης που συνδέεται με πάνω από 200 απευθείας λιμάνια παγκοσμίως».

Ο Xavier Moliné, Γενικός Διευθυντής της APMT Spain Railway, υπογράμμισε ότι προς το παρόν «το πιο σημαντικό πράγμα είναι να εργαστούμε όλοι μαζί για την εδραίωση του σιδηροδρομικού τομέα. Η δουλειά μας μόλις ξεκίνησε - πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να φέρουμε πολλά περισσότερα τρένα». Με παρόμοιο τρόπο, ο Philippe Vacelet, Διευθυντής Πωλήσεων και Τιμών της Naviland Cargo, σημείωσε τη στρατηγική σημασία αυτής της νέας σιδηροδρομικής υπηρεσίας «επειδή συνδέει τη Βαρκελώνη με τις ευρωπαϊκές μας αγορές». Γι' αυτό, «είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε σήμερα το πρώτο απευθείας τρένο μεταξύ Βαρκελώνης και Τουλούζης».

ajot.com