Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2023

Τεράστιο πρόβλημα σε εξέλιξη με την κατασκευή του σιδηροδρόμου Βελιγραδίου-Βουδαπέστης

-Ο Σι Τζινπίνγκ απέρριψε τον Ορμπάν
-Πονοκέφαλος τα πολύπλοκα συστήματα ασφάλειας και ελέγχου αμαξοστοιχιών που δεν είναι συμβατά 

Οι Κινέζοι λένε όχι στο μεγάλο σχέδιο διάσωσης του Orbán για τη σιδηροδρομική γραμμή Βουδαπέστης-Βελιγραδίου. Υπάρχουν αρκετές επιπλοκές με την κατασκευή του σιδηροδρόμου και ο Orbán θέλει να αναλάβει δυτικούς εργολάβους για τη δουλειά. Ο Xi Jinping δεν το θέλει. 

Το σιδηροδρομικό έργο Βουδαπέστης-Βελιγραδίου ξεκίνησε το 2014. Τότε ήταν που η κυβέρνηση αποφάσισε ότι αρκεί να δει τη θλιβερή κατάσταση της εν λόγω σιδηροδρομικής γραμμής. Ένα χρόνο αργότερα, ήρθαν σε συμφωνία για την ανοικοδόμηση με τους Κινέζους και Σέρβους ηγέτες. Ωστόσο, η πραγματική σύμβαση κατασκευής υπογράφηκε μόλις το 2019.
 Η σύμβαση έδωσε το έργο σε μια κοινοπραξία κινεζικών και ουγγρικών εταιρειών. Σύμφωνα με την Telex , η κατασκευή είχε προϋπολογισμό 750 δισεκατομμυρίων Ft, ο οποίος εκείνη την εποχή θεωρήθηκε υπερβολικός, αλλά στην πραγματικότητα αποδείχθηκε ότι τον περιόριζε σχεδόν στο ελάχιστο.
 Η συμφωνία κατασκευής του 2019 όριζε ότι το πιο εύκολο κομμάτι στον καταμερισμό της εργασίας, όπως η τοποθέτηση των σιδηροδρομικών γραμμών, θα έπεφτε στους Ούγγρους. Το πιο περίπλοκο μέρος της δουλειάς θα αφέθηκε στους Κινέζους.
 Αυτό περιλαμβάνει την κατασκευή πολύπλοκων συστημάτων ασφάλειας και ελέγχου αμαξοστοιχίας, τα οποία αποδεικνύονται αρκετά δύσκολα. Ειδικά σε αυτή την περίπτωση. Το ευρωπαϊκό πρότυπο Ο στόχος του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Τρένων (ETCS) είναι κυρίως η αποφυγή ατυχημάτων και εκτροχιασμού και τα παρόμοια. Για το λόγο αυτό έχει τις δικές του αυστηρές προδιαγραφές. 
Η εξήγηση για την πολυπλοκότητά του είναι οι διαφορετικές σιδηροδρομικές γραμμές και σταθμοί κάθε ευρωπαϊκής χώρας και περιοχής. Λόγω αυτών, το ETCS απαιτεί από κάθε κράτος μέλος να τηρεί τα πρότυπά του. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε σταθμός πρέπει να έχει τα δικά του κυκλώματα μοναδικά σχεδιασμένα, εγκεκριμένα και κατασκευασμένα.
 Αυτό οι Κινέζοι δεν μπορούν να το κάνουν. Δεν διαθέτουν τέτοιου είδους σύστημα ρύθμισης, επειδή οι σιδηρόδρομοί τους είναι ομοιόμορφοι στην περιοχή τους. Για αυτόν τον απλό λόγο, δεν διαθέτουν την απαραίτητη τεχνολογία για να τηρούν σωστά τα ευρωπαϊκά πρότυπα. 
Περιπλέκει μόνο τα πράγματα το γεγονός ότι η ισόπεδη διάβαση της Ουγγαρίας συνδέεται με το σύστημα ασφάλειας και ελέγχου αμαξοστοιχίας. Συμπερασματικά, όχι μόνο στερούνται την απαιτούμενη τεχνογνωσία για τα συστήματα ασφαλείας, αλλά και η ισόπεδη διάβαση τους είναι ξένη. Διαβάστε περισσότερα για το θέμα 

Πολυεθνικό λάθος

 Τώρα η κατασκευή έχει φτάσει στο στάδιο όπου είναι καιρός να εφαρμοστούν αυτές οι τεχνολογίες. Ωστόσο, οι Κινέζοι δεν μπορούν να προσφέρουν, κάτι που προφανώς παρεμβαίνει σε μεγάλο βαθμό στο έργο του σιδηροδρόμου Βουδαπέστης-Βελιγραδίου. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο Orbán θα ήθελε να επιστρέψει στον λόγο του τώρα, για να προσπαθήσει να σώσει το μέλλον του σιδηροδρόμου Βουδαπέστης-Βελιγραδίου, αντικαθιστώντας την κινεζική εταιρεία με μια ευρωπαϊκή. Ο πρωθυπουργός Βίκτορ Ορμπάν πήγε στην Κίνα εν μέρει για να διαβουλευτεί με τον Σι Τζινγκπίν σχετικά με την τροποποίηση της σύμβασης. Ωστόσο, τελικά, φαίνεται ότι ο Xi Jingpin δεν ενέκρινε το σχέδιό του.

Το μεγάλο ερώτημα είναι τώρα: Θα τελειώσει ποτέ η γραμμή; Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν δύο βασικές ανησυχίες για την επικείμενη ολοκλήρωση του έργου. Το κυριότερο είναι ο ευρωπαϊκός κανονισμός. Δεδομένου ότι ο Xi Jinping πιθανότατα δεν θα αλλάξει γνώμη για τον Orbán, ανεξάρτητα από το πόσο όμορφα το ζητήσει, και οι Κινέζοι δεν μπορούν να κατασκευάσουν σε επίπεδο αποδεκτό από τους κανονισμούς, αυτό είναι μια τεράστια αβεβαιότητα. Το άλλο μέλημα είναι η ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής Győr. Γίνεται από την ίδια εταιρεία με τη γραμμή Βουδαπέστη-Βελιγράδι και είναι αδύνατο να δημιουργηθούν αρκετοί πόροι και για τις δύο. Γι' αυτό, μέρος των ειδικών αναγκάστηκε να φύγει για να εργαστεί στον σιδηρόδρομο Győr, αφήνοντας τον σιδηρόδρομο Βουδαπέστης-Βελιγραδίου χωρίς προσωπικό. Με αυτές τις ανησυχίες, ειλικρινά δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι αν η γραμμή Βουδαπέστη-Βελιγράδι θα τελειώσει ποτέ.

dailynewshungary.com
sidirodromikanea.blogspot.com