Εκτείνοντας δεκαοκτώ χιλιόμετρα, η νέα σταθερή σύνδεση της ζώνης Fehrman μεταξύ Γερμανίας και Δανίας πρόκειται να είναι η μεγαλύτερη και ταχύτερη υποβρύχια σήραγγα στον κόσμο. Όταν ολοκληρωθεί, θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού σε δέκα λεπτά με το αυτοκίνητο και επτά λεπτά με το τρένο από το Rødbyhavn στο Puttgarden, μια διέλευση που τώρα διαρκεί σαράντα πέντε λεπτά με το πλοίο.
Μόλις ολοκληρωθεί, η σήραγγα υπόσχεται να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού, να ενισχύσει τους δεσμούς μεταξύ Σκανδιναβίας και Κεντρικής Ευρώπης, να δημιουργήσει μια πιο πράσινη λωρίδα κυκλοφορίας και να ενισχύσει τις σιδηροδρομικές μεταφορές. Η τιμή των δέκα δισεκατομμυρίων ευρώ, επομένως, υπόσχεται να αξίζει τον κόπο και έχει τη σφραγίδα έγκρισης από το Πρόγραμμα Ten-T της Ευρωπαϊκής Επιτροπής .
Η υποβρύχια σήραγγα σταθερής ζεύξης θα αποτελείται από δύο αυτοκινητόδρομους δύο λωρίδων που χωρίζονται από μια δίοδο υπηρεσίας και δύο ξεχωριστούς σιδηροδρόμους.
«Σήμερα, αν κάνατε ένα ταξίδι με τρένο από την Κοπεγχάγη στο Αμβούργο, θα σας έπαιρνε περίπου τεσσεράμισι ώρες», λέει ο τεχνικός διευθυντής του Jens Ole Kaslund, Femern A/S, της κρατικής δανικής εταιρείας που είναι υπεύθυνη. του σχεδίου. «Όταν θα ολοκληρωθεί η σήραγγα, το ίδιο ταξίδι θα διαρκέσει δυόμισι ώρες».Απεικόνιση της σήραγγας ζώνης Fehrman τμήματος τρένου. Φωτογραφία: Femern A/S
The Fehrman Belt Fixed Link Project
Η Femern A/S έθεσε τα θεμέλια για την ιδέα της σταθερής ζεύξης το 2008, αλλά χρειάστηκαν άλλα δώδεκα χρόνια μέχρι να πραγματοποιηθεί η πρώτη τελετή θεμελίωσης το 2020 στη Δανία και στη συνέχεια το 2021 στη Γερμανία. Η αρχική προετοιμασία του χώρου ξεκίνησε στο Rødbyhavn στο Lolland και στο Puttgarden στο νησί Fehrman. Το 2021, η εταιρεία δημιούργησε νέα κανάλια και δρόμους πρόσβασης.
Η εταιρεία ξεκίνησε επίσης να δημιουργήσει λιμάνια εργασίας και να βυθοκορήσει τη ζώνη Fehmarn για να δημιουργήσει νέες χερσαίες εκτάσεις. Έχουν φτιάξει επίσης μια νέα, τη λεγόμενη τούνελ πόλη για να ταιριάξουν με το «εργοστάσιο σήραγγας» ας πούμε. Εκεί μπορούν να κατασκευαστούν τα απαραίτητα στοιχεία για το έργο Fixed Link.Fehrman Belt Tunnel – βυθοκόρηση υλικού από τον βυθό που μεταφέρθηκε στο Puttgarden. Φωτογραφία: Femern A/S
Το 2022, η Femern άρχισε να δημιουργεί κτίρια πύλης και στις δύο πλευρές. Σκοπεύουν επίσης να ξεκινήσουν την παραγωγή στοιχείων σήραγγας. Η εγκατάσταση και ανάπτυξη της τεχνολογίας και του εξοπλισμού είναι το επόμενο βήμα. Η ελπίδα είναι να δοκιμαστεί και να ανοίξει το 2029.
«Η προσδοκία είναι ότι η πρώτη γραμμή παραγωγής θα είναι έτοιμη γύρω στο τέλος του έτους ή στις αρχές του επόμενου έτους», δήλωσε ο Henrik Vincentsen, Διευθύνων Σύμβουλος της Femern A/S, της κρατικής δανικής εταιρείας που είναι υπεύθυνος για το έργο. «Μέχρι τις αρχές του 2024, πρέπει να είμαστε έτοιμοι να βυθίσουμε το πρώτο στοιχείο της σήραγγας».
Η βιώσιμη κατασκευή έχει γίνει μάντρα για πολλές επιχειρήσεις που θέλουν να αντισταθμίσουν τις επιπτώσεις της υπερθέρμανσης του πλανήτη. Από εταιρείες στη Σιέρα Νεβάδα έως περιβαλλοντικές εκπαιδευτικές συνεργασίες στον Παναμά και πράσινους τοίχους στην Αφρική , το μέλλον φαίνεται λαμπρό. Το μέλλον φαίνεται πράσινο.
Το τούνελ και το ζήτημα της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας
Σκοπός του έργου είναι η δημιουργία μιας σήραγγας που να είναι ανθεκτική στο χρόνο, μακροπρόθεσμα και βιώσιμη. Ωστόσο, υπάρχουν ορισμένοι επικριτές που αμφιβάλλουν ότι αυτό είναι μια πιθανότητα. Οι περιβαλλοντολόγοι, ειδικότερα, ανησυχούν για τη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει η κατασκευή στους βυθούς και στον ωκεανό. Αναρωτιούνται αν αξίζει τα υποτιθέμενα οφέλη της σήραγγας.
Επιπλέον, όπως συμβαίνει με όλα τα καλύτερα σχεδιασμένα σχέδια ποντικών και ανδρών, τα πράσινα διαπιστευτήρια δεν αντισταθμίζουν πάντα τον οικολογικό αντίκτυπο των έργων που περιλαμβάνουν κατασκευές μεγάλης κλίμακας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ορισμένοι περιβαλλοντολόγοι, όπως ο γερμανικός όμιλος NABU, έχουν εκφράσει ανησυχία για την πιθανή καταστροφή της προστατευόμενης από την ΕΕ ζώνης Fehrman. Πολλοί αναρωτιούνται επίσης εάν η σήραγγα θα ανταποκρίνεται στις πράσινες απαιτήσεις της ΕΕ για το μέλλον.
Στοιχεία σύνδεσης, σήραγγα ζώνης Fehrman. Φωτογραφία: Femern A/S
Ωστόσο, η Femern A/S έχει εκφράσει εμπιστοσύνη για το θέμα, τονίζοντας αντ 'αυτού την «προσωρινή» επίδραση στο περιβάλλον του υποβρύχιου κτιρίου.
Σύμφωνα με τον Vincentsen σε συνέντευξή του στο Euronews Next, «Σε αποτέλεσμα του έργου θα δημιουργηθούν τεράστιες περιοχές νέας φύσης». Υποστήριξε επίσης ότι «στην ξηρά θα δημιουργηθούν 300 στρέμματα παράκτιων υγροτόπων και στη θάλασσα δημιουργούμε 42 εκτάρια νέων υφάλων».
Ως απάντηση στην επίδραση στα επίπεδα C02 και στην πράσινη πολιτική της ΕΕ, ο Vencentsen υπογράμμισε τη θετική επίδραση του έργου.
«Η σήραγγα θα αυξήσει τη χωρητικότητα και θα ανακουφίσει τη συμφόρηση στα σιδηροδρομικά και οδικά δίκτυα στη Δανία», υποστήριξε «και θα δημιουργήσει σημαντική εξοικονόμηση χρόνου, ενέργειας, καυσίμων και εκπομπών CO2 για τη διαμετακομιστική κυκλοφορία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει χαρακτηρίσει τη σήραγγα Fehmarnbelt έργο προτεραιότητας».
sidirodromikanea.blogspot.com