Στις 10 Αυγούστου ένα εμπορευματικό τρένο βγήκε από τις ράγες, προκαλώντας το προσωρινό κλείσιμο και των δύο σιδηροδρομικών σηράγγων Gotthard και σημαντικές ζημιές.
Η Ελβετική Επιτροπή Ερευνών για την Ασφάλεια των Μεταφορών (STSB) επιβεβαίωσε ότι ο εκτροχιασμός μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας στη σήραγγα Βάσης του Γκότθαρντ τον περασμένο μήνα προκλήθηκε από σπασμένο τροχό.
Τα υπάρχοντα συστήματα ελέγχου αμαξοστοιχίας δεν μπόρεσαν να ανιχνεύσουν προηγούμενη ζημιά στον τροχό.
Ο σπασμένος τροχός προκλήθηκε από ρωγμές κόπωσης στο μέταλλο, έγραψε το STSB σε ενδιάμεση έκθεση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη. Τέτοιες ρωγμές κόπωσης μεγαλώνουν με συνεχή χρήση μέχρι να σπάσει ο τροχός. Η STSB δεν βρήκε στοιχεία για λειτουργικά ελαττώματα ως αιτία του ατυχήματος.
Σύμφωνα με τα τρέχοντα συστήματα ελέγχου αμαξοστοιχίας που χρησιμοποιούνται στην ελβετική σιδηροδρομική υποδομή, οι ρωγμές δεν θα μπορούσαν να είχαν ανακαλυφθεί. Η STSB είπε ότι μια ρωγμή μπορεί να ανακαλυφθεί μόνο σε περιορισμένο βαθμό κατά τη διάρκεια τεχνικών δοκιμών εφελκυσμού και εξαρτώνται επίσης από το μέγεθός της. Επιπλέον, ρωγμές μπορούν να βρεθούν μόνο στην ορατή περιοχή του τροχού.
Το πρότυπο ζημιάς αντιστοιχεί σε μια προειδοποίηση ασφαλείας από τις βελγικές και ιταλικές εποπτικές αρχές από το 2017, ανέφερε η STSB. Το 2016 και το 2017, σημειώθηκαν αρκετές ρωγμές και σπασίματα σε παρόμοιους τροχούς εμπορευματικών τρένων στο Βέλγιο και την Ιταλία. Στη συνέχεια λήφθηκαν μέτρα για τον περιορισμό των κινδύνων κατά τη λειτουργία και τη συντήρηση.
Το φορτηγό βαγόνι που προκάλεσε τον εκτροχιασμό στη σήραγγα της βάσης Gotthard στις 10 Αυγούστου ανήκε σε εταιρεία Zug. Ήταν το ενδέκατο βαγόνι που το έσερνε το τρένο. Σύμφωνα με το STSB, ένα θραύσμα του δίσκου του τροχού έσπασε περίπου δέκα χιλιόμετρα μετά την είσοδο στη σήραγγα. Περισσότερα θραύσματα λύθηκαν στη συνέχεια.
Ο άξονας κρέμονταν διαγώνια κάτω από το αυτοκίνητο. Το τελευταίο θραύσμα έσπασε 17 χιλιόμετρα στη σήραγγα μήκους 57,1 χιλιομέτρων. Ο άξονας χτύπησε και κατέστρεψε έναν διακόπτη. Στη συνέχεια, τα ακόλουθα 16 φορτηγά βαγόνια εκτροχιάστηκαν. Το τρένο διαλύθηκε μεταξύ του 13ου και του 14ου βαγονιού και ορισμένα βαγόνια κατέληξαν στην αντίθετη γραμμή.
swissinfo.ch/eng
sidirodromikanea.blogspot.com