Καθώς οι κοινωνίες αντιμετωπίζουν τις πιεστικές προκλήσεις της κλιματικής κρίσης, η εισαγωγή του MagRail δεν θα μπορούσε να είναι πιο επίκαιρη. Η ζήτηση για βιώσιμες μεταφορές που δεν θέτει σε κίνδυνο την κινητικότητα αυξάνεται και αναμένεται να διπλασιαστεί τα επόμενα 30 χρόνια. Ενώ ο σιδηρόδρομος αναγνωρίζεται ως ένας από τους πιο βιώσιμους τρόπους μαζικής μεταφοράς, οι τρέχοντες περιορισμοί ταχύτητας περίπου 300 km/h τον καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικό για αποστάσεις πέραν των 1.000 χιλιομέτρων, δημιουργώντας ένα σημαντικό χάσμα στην αγορά.
Ωστόσο, το κενό, το οποίο σήμερα μπορεί να εξυπηρετηθεί μόνο από την περιφερειακή αεροπορία, είναι ένας από τους μεγαλύτερους παράγοντες που συμβάλλουν στο αποτύπωμα CO2 στον τομέα των μεταφορών. Η κινητικότητα Ultra-High Speed (UHS) όπως το MagRail μπορεί να δώσει ανταγωνιστική απάντηση. Αλλά δεν ενδιαφέρεται μόνο η ΕΕ για το UHS: η Κίνα προχωρά γρήγορα με το maglev επόμενης γενιάς που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες έως και 600 χλμ/ώρα. Ωστόσο, σε αντίθεση με την τεχνολογία από την Κίνα, η οποία προσφέρει μια εναλλακτική λύση στις σιδηροδρομικές μεταφορές και απαιτεί την κατασκευή ξεχωριστής σιδηροδρομικής υποδομής, η ευρωπαϊκή startup βαθιάς τεχνολογίας Nevomo , μόλις κατέγραψε ένα καινοτόμο επίτευγμα, αποδεικνύοντας ότι η τεχνολογία MagRail μπορεί να επιτρέψει στα τρένα να αιωρούνται στα υπάρχοντα σιδηροδρομική υποδομή με ταχύτητες έως και 550 km/h.
Πρόσφατα, παρουσία εκπροσώπων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, των θεσμικών οργάνων σιδηροδρόμων της ΕΕ, εμπειρογνωμόνων του κλάδου και μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο, η Nevomo παρουσίασε ένα πρωτοποριακό επίτευγμα που σηματοδοτεί ένα σημείο καμπής για τη σιδηροδρομική βιομηχανία. Οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία απέδειξαν ότι τα σιδηροδρομικά οχήματα θα μπορούσαν να αιωρούνται σε συμβατικές σιδηροδρομικές γραμμές. Αυτό το πρώτο επίτευγμα στον κόσμο έχει τη δυνατότητα να φέρει επανάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές, συγχωνεύοντας απρόσκοπτα τα παραδοσιακά σιδηροδρομικά συστήματα με το μελλοντικό όραμα των λύσεων εξαιρετικά υψηλής ταχύτητας όπως το hyperloop. Η τεχνολογία MagRail προσφέρει μια λύση μεταφοράς επόμενης γενιάς, μηδενικών εκπομπών για να διπλασιάσει τη σιδηροδρομική χωρητικότητα, να μειώσει στο μισό τους χρόνους ταξιδιού και να μειώσει σημαντικά τις εκπομπές θερμοκηπίου από την περιφερειακή αεροπορία. Τέλος, καθιστά τις μαζικές μεταφορές όχι μόνο εξαιρετικά βιώσιμες αλλά και ανταγωνιστικές σε αποστάσεις 1.000 έως 3.000 χιλιομέτρων, επιτρέποντας μονοήμερα ταξίδια σε ολόκληρη την ΕΕ χωρίς αεροπορικές μεταφορές.
Σε αντίθεση με άλλα συστήματα μαγνητικών σιδηροδρόμων, το MagRail είναι διαλειτουργικό με συμβατικό σιδηρόδρομο, επιλύοντας τις προκλήσεις της μη πρόσβασης σε βασικές τοποθεσίες όπως τα κέντρα των πόλεων και την αδυναμία δημιουργίας ενός συνεκτικού δικτύου συνδέσεων. Αυτή η δυνατότητα καθιστά το MagRail τη μοναδική, επεκτάσιμη και αδιάβροχη λύση μεταφοράς. Βλέπουμε το MagRail ως τον καταλύτη για να μεταμορφώσει το τοπίο της κινητικότητας της Ευρώπης, προσφέροντας απαράμιλλη συνδεσιμότητα και μια βιώσιμη πορεία προς τα εμπρός για την ήπειρο. Καθώς πλοηγούμαστε στις προκλήσεις της εποχής μας, από τη συμφόρηση έως τις εκπομπές ρύπων, το MagRail ξεχωρίζει ως ο φάρος, δείχνοντάς μας τον δρόμο προς μια επαναστατική αλλά εξελικτική αναβάθμιση για τα σιδηροδρομικά μας δίκτυα, καθιστώντας τα τον βασικό τρόπο μεταφοράς του 21ου αιώνα» – είπε ο Przemek Ben Pączek, Διευθύνων Σύμβουλος της Nevomo.
Επένδυση σε καινοτομίες στις μεταφορές για περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη
Η άνοδος της τεχνολογίας MagRail όχι μόνο έχει προκαλέσει ενθουσιασμό στους ειδικούς των μεταφορών και στους εμπειρογνώμονες του κλάδου, αλλά έχει επίσης κεντρίσει το ενδιαφέρον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σηματοδοτώντας μια δυνητικά μεταμορφωτική στιγμή στις ευρωπαϊκές μεταφορές. Καθώς οι χώρες παλεύουν με τις διπλές επιταγές της διασφάλισης της βιωσιμότητας και της βελτίωσης της συνδεσιμότητας, η καινοτομία της MagRail παρουσιάζει μια έγκαιρη απάντηση. Τα οφέλη του σε κόστος, περιβαλλοντικές επιπτώσεις και προσαρμοστικότητα το καθιστούν μια συναρπαστική επιλογή.
Ο Ολλανδός ευρωβουλευτής Dorien Rookmaker, κατά τη διάρκεια πρόσφατης παρουσίασης του Nevomo, τόνισε τη σημασία τέτοιων καινοτομιών στην Ευρώπη. Είμαι πραγματικά ενθουσιασμένος για την καινοτομία που είδα μόλις τώρα. Νομίζω ότι η καινοτομία στην Ευρώπη είναι ακριβώς αυτό που χρειάζεται η Ευρώπη », είπε. Ο επείγων χαρακτήρας της επένδυσης σε υποδομές μεταφορών είναι ένας δρόμος για μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη, κοινωνική ένταξη και περιβαλλοντική ευθύνη. Το MagRail είναι κάτι περισσότερο από μια απλή τεχνολογική καινοτομία. είναι ένας καταλύτης για μια αλλαγή παραδείγματος στον τρόπο με τον οποίο οι πολιτικοί βλέπουν τον ρόλο τους στην κοινωνία και στον σιδηροδρομικό τομέα.
«Πιστεύω ότι εάν οι πολιτικοί δώσουν την προσοχή τους στην πιο θετική πλευρά της χάραξης πολιτικών επενδύοντας, αυτό θα ενισχύσει την ευημερία ολόκληρης της ηπείρου. Για παράδειγμα, εάν φέρετε τους Ευρωπαίους σε επαφή με σιδηροδρομικές συνδέσεις υψηλής ταχύτητας, θα δημιουργήσετε πολύ μεγαλύτερη οικονομική ανάπτυξη . Νομίζω ότι το rail είναι ένας πολύ καλός ισοσταθμιστής γιατί όλοι μπορούν να το χρησιμοποιήσουν. Και όταν βλέπω αυτή τη νέα καινοτομία εδώ, ενθουσιάζομαι όλο και περισσότερο». - είπε.
Καινοτομία μέσω της ολοκλήρωσης: Το όραμα των σιδηροδρόμων της Ευρώπης
Οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι βρίσκονται επί του παρόντος σε μια καμπή μετασχηματισμού και η Ny Tiana Tournier, η Συντονίστρια Καινοτομίας και Τεχνολογίας στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ERA) , τονίζει τη σημασία των καινοτομιών που ενσωματώνονται αρμονικά με το υπάρχον σιδηροδρομικό σύστημα. Η νέα τεχνολογία της Nevomo ξεχωρίζει καθώς αντιπροσωπεύει μια «καινοτομία στο χώρο του καφέ». Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι δεν στοχεύει στην αναμόρφωση του συστήματος αλλά μάλλον λειτουργεί εντός των περιορισμών της υπάρχουσας υποδομής. Όπως είπε εύστοχα η κ. Τουρνιέ, «Σημαίνει ότι λαμβάνει υπόψη το υπάρχον σιδηροδρομικό σύστημα. Γνωρίζουμε ότι στην πραγματικότητα, η δύναμή του, αλλά και ο περιορισμός του, είναι το υπάρχον κληρονομικό σύστημα».
Οι σιδηρόδρομοι στην Ευρώπη χαρακτηρίζονται από έναν περίπλοκο ιστό ενδιαφερομένων, ο καθένας με μοναδικούς ρόλους, ευθύνες και ενδιαφέροντα. Η πρόκληση δεν έγκειται μόνο στις τεχνικές λεπτομέρειες, αλλά και στον συγχρονισμό αυτών των ποικίλων ενδιαφερόντων και στην πλοήγηση στις επιχειρησιακές πολυπλοκότητες που συνοδεύουν τις καινοτομίες μετασκευής. Όπως εξήγησε ο Tournier, «Στους σιδηροδρόμους, είναι ένα ανοιχτό κοινό σύστημα με πολλούς ηθοποιούς να έχουν διαφορετικούς ρόλους, ευθύνες και ενδιαφέροντα. Υπάρχει ανάγκη να εμπλακούν όλοι αυτοί οι ενδιαφερόμενοι μαζί». Ο οδικός χάρτης για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας της Nevomo περιλαμβάνει μια πολύπλευρη προσέγγιση, από τη μετασκευή της υπάρχουσας γραμμής έως τη δοκιμή σε πραγματικές συνθήκες και την κλιμάκωση της λύσης.
Η εισαγωγή του MagRail σηματοδοτεί μια σημαντική καμπή στο ταξίδι της Ευρώπης προς τη βιώσιμη κινητικότητα. Στο σταυροδρόμι του εκσυγχρονισμού, της περιβαλλοντικής δέσμευσης και της αναζήτησης αποτελεσματικής συνδεσιμότητας, η υιοθέτηση πρωτοποριακών τεχνολογιών όπως το MagRail της Nevomo δεν είναι απλώς σημαντική - είναι απαραίτητη. Η επιτυχία του θα μετρηθεί όχι μόνο από την τεχνολογική του ανδρεία, αλλά από τη συλλογική προσπάθεια των ευρωπαίων ενδιαφερόμενων μερών – από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής έως τους μηχανικούς – που ενώνονται πίσω από ένα κοινό όραμα μεταφορών. Ενόψει των νέων προκλήσεων, η δέσμευση της Ευρώπης στην καινοτομία, ενώ εκτιμά την πλούσια σιδηροδρομική της κληρονομιά, θα είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από τη δημιουργία ενός πιο πράσινου, πιο διασυνδεδεμένου μέλλοντος. Το έντονο ενδιαφέρον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπογραμμίζει τη σημασία τέτοιων τεχνολογιών, σηματοδοτώντας ότι οι λύσεις κινητικότητας UHS όπως το MagRail και παρόμοιες καινοτομίες βρίσκονται στο επίκεντρο της εξέλιξης των μεταφορών στην Ευρώπη. Με την επείγουσα ανάγκη αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής και τη ζήτηση για βελτιωμένες σιδηροδρομικές υποδομές, το MagRail αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην αναγέννηση των σιδηροδρόμων στην Ευρώπη.
euractiv.com
sidirodromikanea.blogspot.com