Πέμπτη 17 Αυγούστου 2023

Ελβετία: Το Gotthard δεν θα ανοίξει ξανά πριν από το 2024



Ο Διευθύνων Σύμβουλος της SBB, Vincent Ducrot, είπε χθες στα μέσα ενημέρωσης για τις συνέπειες του ατυχήματος στη σήραγγα βάσης Gotthard.
«Η σήραγγα βάσης Gotthard είναι μια από τις ασφαλέστερες σήραγγες στον κόσμο.
Ήταν λοιπόν μεγάλο σοκ για εμάς που μάθαμε ότι πρόκειται για ένα ατύχημα τέτοιου μεγέθους. Ευτυχώς δεν υπήρξαν τραυματισμοί, αλλά δυστυχώς εκτεταμένες υλικές ζημιές ».

Η SBB γνωρίζει ότι οι συνέπειες του ατυχήματος θα προκαλέσουν μεγάλη ταλαιπωρία στους ταξιδιώτες και τους πελάτες της εμπορευματικής κίνησης: «Ως εκ τούτου, θα θέλαμε να ζητήσουμε συγγνώμη για αυτές τις εξαιρετικές περιστάσεις και σας ευχαριστούμε για την κατανόησή σας. Οι ομάδες που απασχολούνται κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να διασφαλίσουν ότι η σιδηροδρομική κυκλοφορία μέσω της σήραγγας βάσης Gotthard μπορεί να επαναληφθεί το συντομότερο δυνατό με ασφαλή τρόπο».

Εν τω μεταξύ , οι ανακριτικές αρχές έχουν εκκαθαρίσει τον τόπο του ατυχήματος στον δυτικό σωλήνα της σήραγγας βάσης Gotthard.

Η SBB μπορεί τώρα να ξεκινήσει τις εκτεταμένες εργασίες εκκαθάρισης. Τα 16 βαγόνια εκτροχιασμένα και εν μέρει κατεστραμμένα βρίσκονται ακόμα μέσα στη σήραγγα .

Μετά από εκτεταμένες έρευνες προέκυψε ότι η έκταση της ζημιάς είναι σημαντικά μεγαλύτερη από την αρχική εκτίμηση .

Συνολικά, περίπου 8 χιλιόμετρα τροχιάς και 20.000 τσιμεντένιες στρωτήρες θα πρέπει να αντικατασταθούν .

Το έρμα της πίστας υπονομεύεται σοβαρά στο ύψος της αλλαγής τροχιάς Faido.


Θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να αντικατασταθούν όλα τα μέρη των κατεστραμμένων σιδηροδρομικών κατασκευών . Επί του παρόντος, η SBB υποθέτει ότι η σιδηροδρομική κυκλοφορία, με περιορισμούς, μέσω και των δύο σωλήνων της σήραγγας μπορεί πιθανώς να αποκατασταθεί από τις αρχές του 2024 .

Η SBB εργάζεται σκληρά για να διασφαλίσει ότι ο άθικτη ανατολική σήραγγα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την εμπορευματική κίνηση το συντομότερο δυνατό.

Για το σκοπό αυτό, η σταθερή πόρτα αλλαγής τροχιάς που έχει υποστεί ζημιά θα αντικατασταθεί προσωρινά από μια κινητή πόρτα, η οποία χρησιμοποιείται συνήθως κατά τις εργασίες συντήρησης. Επιπλέον, πρέπει να αποκατασταθεί η παρακολούθηση του κεντρικού σταθμού στη θέση αλλαγής τροχιάς.

Η πολύ κατεστραμμένη πύλη αλλαγής πλατφόρμας κατασκευάστηκε ειδικά για τη σήραγγα και πρέπει να αντικατασταθεί. Σε τακτική λειτουργία, η πόρτα εξασφαλίζει πυροπροστασία και διαχωρίζει την κυκλοφορία του αέρα μεταξύ των δύο σωλήνων της σήραγγας.

Η προσωρινή πύλη θα επιτρέψει στην εμπορευματική κυκλοφορία να χρησιμοποιεί την ανατολική οπή που δεν έχει υποστεί ζημιά, πιθανώς από τις 23 Αυγούστου 2023.

Ωστόσο, θα συνεχίσουν να υπάρχουν εκτροπές εμπορευματικών τρένων στη γραμμή πανοράματος Gotthard και στον άξονα Lötschberg–Simplon , ώστε να καταστεί δυνατή η μεταφορά όλων των εμπορευμάτων.

Η τρέχουσα κατάσταση εμπορευματικής κυκλοφορίας έχει ως εξής: Η SBB Cargo μπορεί να χειριστεί μεγάλο μέρος της εθνικής εμπορευματικής κίνησης μέσω της πανοραμικής γραμμής Gotthard.

Αυτό περιλαμβάνει τρένα ταχείας διανυκτέρευσης σε κυκλοφορία φορταμαξών και μεγάλο μέρος των ημερήσιων συνδέσεων . Μεταξύ 11.00 μ.μ. και 5.00 π.μ., ολόκληρη η χωρητικότητα της πανοραμικής γραμμής Gotthard είναι διαθέσιμη για εμπορευματική κυκλοφορία, μεταξύ 5.00 π.μ. και 23.00 μ.μ. μία διαδρομή τρένου είναι διαθέσιμη ανά ώρα και κατεύθυνση. Αυτό εγγυάται τη μεταφορά από και προς το Ticino και τις εθνικές προμήθειες.

Ωστόσο, μόνο ορισμένες μεταφορές διέλευσης και εισαγωγών/εξαγωγών μπορούν να διεκπεραιωθούν μέσω της ιστορικής ορεινής γραμμής. Δεδομένου ότι το τροχαίο υλικό στη συνδυασμένη διαμετακομιστική κυκλοφορία δεν είναι κατάλληλο για χρήση στην ιστορική ορεινή γραμμή, η SBB Cargo χρησιμοποιεί τις διαθέσιμες δυνατότητες για εσωτερικές μεταφορές. Για τη συνδυασμένη διαμετακομιστική κυκλοφορία, η SBB Cargo International χρησιμοποιεί αυτήν τη στιγμή την εκτροπή της γραμμής Lötschberg για περίπου το 30% του φορτίου της.


Τα επιβατικά τρένα κυκλοφορούν στη γραμμή πανοράματος Gotthard από το κλείσιμο της βασικής σήραγγας Gotthard .

Η SBB αξιολογεί τώρα μαζί με το Ομοσπονδιακό Γραφείο Μεταφορών (FOT) εάν τα επιβατικά τρένα μπορούν επίσης να διασχίζουν τον ανατολικό σωλήνα σε λειτουργία μονής τροχιάς, όπως η εμπορευματική κυκλοφορία.

Τα επιβατικά τρένα θα εκτρέπονται στη γραμμή πανοράματος Gotthard μέχρι νεωτέρας . Έτσι, οι χρόνοι ταξιδιού αυξάνονται κατά 60 λεπτά στην εθνική κίνηση και κατά 60-120 λεπτά στη διεθνή κίνηση.

Τα διώροφα τρένα δεν μπορούν να κινηθούν στην πανοραμική γραμμή Gotthard και επομένως αντικαθίστανται από τρένα Giruno, ICN και EW4. Δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία επιπλέον τρένων κατά τις ώρες αιχμής. Το τρένο Gotthard του SOB παραμένει σε λειτουργία.

Τα μονοώροφα τρένα έχουν μικρότερη χωρητικότητα από τα διώροφα τρένα. Έως και 30% λιγότερες θέσεις θα είναι διαθέσιμες τα Σαββατοκύριακα μέχρι νεωτέρας, ενώ η χωρητικότητα είναι ελαφρώς μειωμένη τις καθημερινές.

Στη διεθνή επιβατική κίνηση, είναι απαραίτητο να αλλάξει στο Chiasso. μόνο τρένα από και προς τη Γένοβα και τη Βενετία εκτελούν απευθείας δρομολόγια .

Η SBB αξιολογεί εάν θα ήταν δυνατό να αυξηθεί η χωρητικότητα των θέσεων στη γραμμή πανοράματος Gotthard και να προσφέρει πρόσθετες άμεσες διεθνείς συνδέσεις.

Το κατεστραμμένο τρένο αποτελούνταν από 30 εμπορευματικά βαγόνια από 5 διαφορετικά σημεία αναχώρησης στην Ιταλία. Κατά την άφιξη στο Chiasso, τα βαγόνια ελέγχθηκαν και, μετά την ανάληψη, η SBB Cargo τα συναρμολόγησε σε νέα σύνθεση. Αυτή η διαδικασία περιλαμβάνει επίσης τεχνικό και λειτουργικό έλεγχο των βαγονιών και του τρένου. Κατά τους ελέγχους αυτούς δεν διαπιστώθηκαν παρατυπίες.

Νότια του Ticino, ο οδηγός ενός τρένου που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση ανέφερε την παρουσία καπνού στο τρένο που ενεπλάκη αργότερα στο ατύχημα .

Κατά τη διάρκεια του επόμενου ελέγχου στην Bellinzona, βρέθηκε ένα σφιχτό φρένο σε ένα από τα βαγόνια και ελευθερώθηκε . Αλλά σύμφωνα με τις ανακατασκευές αυτό δεν ήταν το πρώτο βαγόνι που εκτροχιάστηκε .

Μετά την αποκατάσταση της βλάβης, δόθηκε άδεια στο τρένο να συνεχίσει το ταξίδι. Μεταξύ Bellinzona και της εισόδου της σήραγγας, το τρένο πέρασε τους ελέγχους των συσκευών αυτόματου ελέγχου που δεν έδιναν κανένα συναγερμό.

Τα αίτια του δυστυχήματος διερευνώνται τώρα από την Ελβετική Υπηρεσία Ερευνών Ασφαλείας (SISI) και τον εισαγγελέα του καντονίου του Τιτσίνο.

ferrovie.info
sidirodromikanea.blogspot.com