Τετάρτη 30 Αυγούστου 2023

Γερμανία: Αυξάνεται διαρκώς η ζήτηση για τα τρένα



Σύντομα θα λειτουργήσει και το πολυαναμενόμενο δρομολόγιο Βερολίνο-Παρίσι

Η αγάπη του Έρικ Στίγκεμαν για τα τρένα ξεκίνησε από νεαρή ηλικία όταν εργαζόταν κατάστημα που πουλάει μινιατούρες τρένων στο Βερολίνο. Τώρα ως μηχανικός σιδηροδρόμων, επιλέγει τρένα για να διασχίσει την ήπειρο.

«Ένα κάθισμα αεροσκάφους δεν είναι τόσο άνετο και δεν έχετε χώρο για τα πόδια ενώ σίγουρα το έχετε σε τρένο πρώτης θέσης. Μου αρέσουν τα τοπία και απλώς είναι πιο χαλαρά», δηλώνει ο Έρικ Στίγκεμαν.

Δεν είναι ο μόνος που νιώθει έτσι. Μια γερμανική ΜΚΟ που προωθεί τα ταξίδια με τρένο λέει ότι υπήρξε μεγάλη αύξηση της ζήτησης τα τελευταία χρό νια, καθώς τα νυχτερινά τρένα είχαν πολλές προκρατήσεις. Οι εθνικοί σιδηροδρομικοί φορείς και οι εταιρείες του κλάδου προσθέτουν νέα δρομολόγια φέτος και του χρόνου, με περισσότερα απευθείας ταξίδια που συνδέουν τη Γερμανία με πόλεις σε όλη την Ευρώπη. Η γερμανική Ντόιτσε Μπαν αναφέρει ότι φέτος σημειώθηκαν πωλήσεις ρεκόρ στις μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

«Από εδώ θα αναχωρεί ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα νέα δρομολόγια - Βερολίνο-Παρίσι. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλοι θα επιβιβαστούν. Μια μελέτη της Greenpeace συνέκρινε τις τιμές μεταξύ τρένων και αεροπορικών εισιτηρίων για ορισμένες διαδρομές. Διαπιστώθηκε ότι οι πτήσεις ήταν φθηνότερες σε περισσότερες από το 50 τοις εκατό των περιπτώσεων».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στοχεύει να διπλασιάσει τις σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας έως το 2030. ΕΙδικοί θεωρούν ότι ο αριθμός των επιβατών μπορεί να αυξηθεί μαζικά. Αλλά αυτό παρεμποδίζεται από τις αεροπορικές εταιρείες που λαμβάνουν φορολογικές ελαφρύνσεις.

«Δεν έχει νόημα αν κοιτάξεις τους στόχους. Θα πρέπει να επιδοτήσουν τον τρόπο διέλευσης που θέλουν περισσότερο και όχι αυτόν που πραγματικά θέλετε να μειώσουν. Δεν πρόκειται για ίσους όρους ανταγωνισμού όπου οι διαφορετικοί τρόποι διέλευσης μπορούν πραγματικά να ανταγωνιστούν μεταξύ τους. Και αυτός είναι ο λόγος που τα αεροπορικά ταξίδια είναι τόσο φθηνά αυτή τη στιγμή».

Η τιμή αποτελεί εμπόδιο ακόμα και για τον Έρικ, παρά την προτίμησή του στα τρένα

«Είναι τόσο ενεργειακά αποδοτικό σε σύγκριση με τις πτήσεις και είναι φυσικά επίσης ένα κίνητρο. Και πάλι είναι τόσο ακριβό που δεν μπορώ να αποφύγω να πετάξω εντελώς δυστυχώς», λέει ο Έρικ.

gr.euronews.com
sidirodromikanea.blogspot.com