Στις ράγες μπαίνουν όπως όλα δείχνουν τρία έργα ΣΔΙΤ από τον ΟΣΕ ύψους 1,2 δισ. ευρώ με το πρώτο να είναι αυτό του Βόρειου Άξονα, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ και να βρίσκεται μια ανάσα πριν από την προκήρυξη .
Αντιόπη Σχοινά
Πιο συγκεκριμένα μετά από δύο και πλέον έτη αναμονής και προετοιμασίας, δρομολογείται η ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, έργο ύψους 300 εκατ. ευρώ, συνολικής διάρκειας 17,5 ετών και περιλαμβάνει την αποκατάσταση του δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα καλύπτοντας τις περιοχές από Φλώρινα μέχρι Πλατύ και από Στρυμώνα μέχρι Αλεξανδρούπολη.
Το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και ο ΟΣΕ επιχειρούν να αναβαθμίσουν το δίκτυο και να προχωρήσουν σε παρεμβάσεις, προς όφελος της ασφάλειας, της χωρητικότητας και της ενίσχυσης των επιβατικών και εμπορευματικών δρομολογίων.
Το έργο του Βόρειου Άξονα αναμένεται να μπει στη φάση της προκήρυξης το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου, οπότε τοποθετούνται και οι εντονότερες επαφές ανάμεσα σε φορείς και ενδιαφερόμενους ομίλους, καθώς για το έργο έχουν εκφράσει ενδιαφέρον γνωστές τεχνικές εταιρείες που εξειδικεύονται σε έργα στους σιδηρόδρομους.
Το έργο θα έχει κόστος κατασκευής 171,2 εκατ. ευρώ και κόστος επένδυσης 220 εκατ. ευρώ, με το Ταμείο Ανάκαμψης να χρηματοδοτεί τα 80 εκατ. ευρώ. Το συνολικό κόστος υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ, με την εκτίμηση να αναφέρει πως η κυβέρνηση ίσως κατορθώσει να αντλήσει μεγαλύτερα ποσά από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο οικονομικός φορέας που θα αναλάβει το διαγωνισμό, υποχρεούται στα πρώτα 2,5 χρόνια να εκτελέσει τα έργα ανάταξης και να έχει τη συντήρηση του άξονα για 15 χρόνια. Το έργο αναμένεται να βελτιστοποιήσει τη συντήρηση και την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου και επομένως των υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό με αύξηση του επιπέδου ασφάλειας και αξιοπιστία των δρομολογίων.
Παράλληλα, αναμένεται να τονώσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές μεταφορές καθώς αυξάνεται η διαθεσιμότητα και η διαλειτουργικότητα με τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους ώστε να ενισχυθούν οι διασυνοριακές συνδέσεις. Αποτέλεσμα είναι η αύξηση των εσόδων του Οργανισμού και η μείωση της εξάρτησης από την κρατική ενίσχυση που λαμβάνει ως διαχειριστής της σιδηροδρομικής υποδομής.
Οι παρεμβάσεις θα γίνουν σε συνολικό μήκος γραμμών 481,76 km και συγκεκριμένα από:
Σ.Σ. Στρυμώνα έως Σ.Σ. Αλεξανδρούπολης
Σ.Σ. Πλατέως έως Σ.Σ. Ν. Καύκασος
Μεσονήσι έως Σ.Σ. Φλώρινας.
Μεταξύ άλλων προβλέπεται η ανακαίνιση κτιρίων επιβατών σε 20 σταθμούς. Μετά το έργο του Βόρειου Άξονα που θα αποτελέσει και τον πιλότο, τόσο ως προς τη μορφή της σύμβασης, όσο και σε σχέση με τη διαγωνιστική διαδικασία, θα ακολουθήσουν τα έργα στους άξονες Πειραιά- Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Προμαχώνα και Αεροδρόμιο Αθήνας - Κόρινθος - Κιάτο - Αίγιο.
liberal.gr
sidirodromikanea.blogspot.com