Τετάρτη 16 Αυγούστου 2023

Η Ευρώπη ζητά να φορολογηθούν τα αεροπορικά ταξίδια, ενω έχουν μεγαλύτερη φορολογία οι σιδηρόδρομοι.


Το Βέλγιο θα προτείνει έναν ευρωπαϊκό αεροπορικό φόρο στα καύσιμα ή στα αεροπορικά εισιτήρια, με στόχο την αντιμετώπιση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Προτάθηκε κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της ΕΕ, η κίνηση ακολουθεί την Ολλανδία και στοχεύει στη δίκαιη τιμολόγηση των οικολογικών επιπτώσεων των αεροπορικών ταξιδιών.

Ακολουθώντας το προβάδισμα των Κάτω Χωρών , το Βέλγιο είναι έτοιμο να προτείνει την εισαγωγή ευρωπαϊκής φορολογίας στην εμπορική αεροπορία στους ομολόγους του εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτή η προτεινόμενη φορολόγηση θα μπορούσε ενδεχομένως να περιλαμβάνει εισφορές στα αεροπορικά καύσιμα, τα οποία επί του παρόντος απαλλάσσονται από τη φορολογία, ή την επιβολή φόρου προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) στα αεροπορικά εισιτήρια.

Η συζήτηση για το θέμα αυτό έχει προγραμματιστεί να γίνει κατά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος την ερχόμενη Τρίτη. Αυτή η πρωτοβουλία υποκινήθηκε από τον Koen Van den Heuvel, τον νέο Φλαμανδό Υπουργό Περιβάλλοντος. Σε μια ανακοίνωση που διανεμήθηκε σε άλλα μέλη της ΕΕ, η βελγική αντιπροσωπεία υποστηρίζει την εφαρμογή ενός «δίκαιου και δίκαιου πλαισίου τιμολόγησης για τις αεροπορικές μεταφορές ενόψει των περιβαλλοντικών επιπτώσεών τους». Η ανακοίνωση υπογραμμίζει την τρέχουσα έλλειψη φορολόγησης στα αεροπορικά καύσιμα και ΦΠΑ στα εισιτήρια, αντιπαραβάλλοντάς την με τη συγκριτικά υψηλότερη φορολογία σε πιο φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μεταφοράς, όπως οι σιδηρόδρομοι.

Αυτές οι συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο αναμένεται να εξοπλίσουν την επερχόμενη Ευρωπαϊκή Επιτροπή με κατάλληλες προτάσεις, όπως εκφράστηκε από τον Υπουργό Περιβάλλοντος της Βαλλονίας Jean-Luc Crucke. Το Βέλγιο ευθυγραμμίζεται με την πρωτοβουλία της Γαλλίας και των Κάτω Χωρών από την άποψη αυτή.

Ωστόσο, η μονομερής λήψη τέτοιων μέτρων θέτει προκλήσεις λόγω ανταγωνιστικών πιέσεων από γειτονικές χώρες που μπορεί να χρησιμεύσουν ως βάσεις για αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους.

Το ιστορικό υπόβαθρο της μη φορολόγησης των καυσίμων των αεροσκαφών ανάγεται στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν οι Ηνωμένες Πολιτείες έδωσαν προτεραιότητα στην ανάπτυξη της πολιτικής αεροπορίας εφαρμόζοντας αυτήν την εξαίρεση.

traveldailynews.com
sidirodromikanea.blogspot.com