Κινητικότητα υπάρχει από την ισπανική κυβέρνηση για την επαναφορά του μεγαλεπήβολου σχεδίου κατασκευής ενός τούνελ, που θα ενώσει για πρώτη φορά στην ιστορία οδικά και σιδηροδρομικά την Ευρώπη με την Αφρική.
Στα μέσα του περασμένου Ιουνίου εγκρίθηκε χρηματοδότηση ύψους 2,3 εκατομμυρίων ευρώ από την ισπανική κυβέρνηση, ώστε να επαναπροσδιοριστούν τα σχέδια για τη δημιουργία μιας υποθαλάσσιας σήραγγας η οποία θα συνδέει την Ισπανία με το Μαρόκο.
Η υποθαλάσσια σήραγγα θα συνδέσει το νοτιότερο άκρο της Ισπανίας και ειδικότερα την πόλη Ταρίφα με την Ταγγέρη στις βόρειες ακτές του Μαρόκου, διασχίζοντας το περίφημο στενό του Γιβραλτάρ.
Τα πρώτα σχέδια για τη δημιουργία της υποθαλάσσιας σήραγγας κατατέθηκαν στις αρχές τις δεκαετίας του 1980, όταν και συστάθηκε μια κοινή επιτροπή, οι οποία θα επέβλεπε το έργο των κατασκευαστικών εταιρειών.
Σχεδόν 25 χρόνια μετά και ειδικότερα το 2006, η μελέτη του έργου ανατέθηκε σε μια ελβετική κατασκευαστική εταιρεία και δύο χρόνια αργότερα οι Ελβετοί έφτασαν στην ολοκλήρωση του σχεδιασμού.
Παρά την κοινή θέληση των δύο κρατών που εμπλέκονται στη δημιουργία της υποθαλάσσιας σήραγγας, η κατασκευή της δεν προχώρησε και το έργο έμεινε για σχεδόν δύο δεκαετίες στα χαρτιά.
Το αρχικό πλάνο προέβλεπε την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής σήραγγας που θα συνδέει την Ευρώπη με την Αφρική. Το μήκος της θα έφτανε τα 42 χιλιόμετρα εκ των οποίων τα 27,7 θα ήταν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας σε βάθος έως και 475 μέτρα.
Πλέον, το πλάνο προβλέπει και τη δημιουργία οδικής σύνδεσης, η οποία πρόκειται να δημιουργήσει πολλαπλά οφέλη και για τις δύο χώρες. Μάλιστα, στο ίδιο έργο θα ενταχθεί και η κατασκευή και αγωγών μεταφοράς ορυκτών καυσίμων, εξασφαλίζοντας και την ενεργειακή σύνδεση Ισπανίας-Μαρόκου.
Αν και δύσκολα θα μπορούσε να προβλέψει κανείς πότε θα ξεκινήσει ή θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της υποθαλάσσιας σήραγγας στο στενό του Γιβραλτάρ, οι περισσότεροι συμφωνούν ότι η έναρξη των εργασιών δεν πρόκειται να πραγματοποιηθεί πριν το 2030.
carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com