Η ισπανική Renfe ξεκίνησε την πρώτη της διασυνοριακή υπηρεσία τρένων υψηλής ταχύτητας.
Καθώς τα ταξίδια χωρίς πτήσεις κερδίζουν δυναμική, τα ευρωπαϊκά ταξίδια τρένων βιώνουν μια αναγέννηση .
Το πιο πρόσφατο δρομολόγιο μεταξύ των χωρών προέρχεται από τον εθνικό σιδηροδρομικό φορέα Renfe της Ισπανίας, ο οποίος ξεκίνησε την πρώτη του σύνδεση τρένων υψηλής ταχύτητας με τη Γαλλία.
Η αλλαγή του τρόπου που ταξιδεύετε είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα . Για παράδειγμα, οι πτήσεις από το Λονδίνο προς το Παρίσι εκπέμπουν 14 φορές περισσότερο CO2 από το ταξίδι με τρένο.
Ευτυχώς, οι χώρες σε όλη την ΕΕ επενδύουν σε σιδηροδρόμους που παρέχουν καλύτερες - και ταχύτερες - συνδέσεις από ποτέ.
Από τα οικονομικά νυχτερινά τρένα μέχρι τις ράγες cross-country, εδώ είναι όλες οι πιο πρόσφατες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές διαδρομές .
Αυστρία
Βιέννη προς Παρίσι με το Nightjet
Η αυστριακή εθνική σιδηροδρομική εταιρεία ÖBB πρωτοπορεί στην αναβίωση του τρένου ύπνου στην Ευρώπη με το Nightjet από το 2016. Στα τέλη του 2021, ξεκίνησε μια νέα διαδρομή μεταξύ Βιέννης και Παρισιού μέσω Σάλτσμπουργκ και Μονάχου.
Το ταξίδι διαρκεί 14 ώρες και εκτελείται τρεις φορές την εβδομάδα και προς τις δύο κατευθύνσεις, με τιμές από περίπου 30€ για μια θέση έως 120€ και πάνω για ένα ιδιωτικό διαμέρισμα.
Το καλοκαίρι του 2023, η Nightjet κυκλοφόρησε τρένα νέας γενιάς με σταθμούς ασύρματης φόρτισης, δωρεάν Wi-Fi, χώρο αποθήκευσης αθλητικού εξοπλισμού ποδηλάτων και χιονιού και ιδιωτικούς χώρους με δικά τους ντους και τουαλέτες.
Βιέννη προς Γένοβα και La Spezia με Nightjet
Το νέο χρονοδιάγραμμα της Nightjet για το 2023 είδε το δρομολόγιο Βιέννης/Μόναχου προς Μιλάνο να επεκτείνεται στη Γένοβα και τη Λα Σπέτσια στην Ιταλία. Από εδώ, μπορείτε να πάρετε τρένα για το Μονακό, τη Νίκαια και το Cinque Terre .
Βέλγιο
Βρυξέλλες προς Βερολίνο μέσω Άμστερνταμ με European Sleeper
Ο εδώ και καιρό πειραγμένος European Sleeper , ένας Βελγο-Ολλανδικός κοινωνικός συνεταιρισμός, ξεκινά την πρώτη του διαδρομή - από τις Βρυξέλλες στο Βερολίνο μέσω Άμστερνταμ - στις 25 Μαΐου.
Με μία μόνο αλλαγή, οι επιβάτες του European Sleeper μπορούν να ταξιδέψουν στο Παρίσι, το Λονδίνο, την Πράγα και τη Βαρσοβία. Από το 2024, το σχέδιο είναι να επεκταθεί η υπηρεσία στη Δρέσδη και την Πράγα.
Λιέγη προς Άαχεν και Μάαστριχτ με Arriva, SNCB και NS (Δεκέμβριος 2023)
Μια νέα σιδηροδρομική υπηρεσία τριών χωρών θα συνδέει το Άαχεν στη Γερμανία, τη Λιέγη στο Βέλγιο και το Μάαστριχτ στην Ολλανδία.
Το έργο είναι μια συνεργασία μεταξύ της Arriva (μέρος του γερμανικού ομίλου Deutsche Bahn), της SNCB (η Εθνική Εταιρεία Σιδηροδρόμων του Βελγίου) και της NS (Nederlandse Spoorwegen).
Τσεχική Δημοκρατία
Πράγα προς Ζυρίχη με ČD
Τον Δεκέμβριο του 2022, ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας της Τσεχικής Δημοκρατίας České dráhy (ČD) εγκαινίασε μια νέα υπηρεσία ύπνου που συνδέει την Πράγα με τη Ζυρίχη, με στάσεις στη Φρανκφούρτη και τη Βασιλεία κατά τη διάρκεια της διαδρομής.
Το ολονύκτιο ταξίδι , μια αναβίωση μιας υπηρεσίας που έκλεισε το 2017, θα διαρκέσει λίγο λιγότερο από 14 ώρες. Οι ταξιδιώτες θα έχουν μια σειρά από διαφορετικές επιλογές ναύλων, από κουζέτες με έξι κρεβάτια έως πολυτελείς θέσεις ύπνου με ιδιωτικές τουαλέτες και ντους.
Τα εισιτήρια για κουκέτα σε εξάκλινο couchette ξεκινούν από 49,90€.
Γαλλία
Παρίσι προς Aurillac με SNCF (Δεκέμβριος 2023)
Το νυχτερινό τρένο Paris-Aurillac, το οποίο τέθηκε εκτός λειτουργίας στις αρχές της δεκαετίας του 2000, πρόκειται να επιστρέψει αργότερα φέτος.
Η SNCF Voyageurs ανακοίνωσε ότι τα νυχτερινά τρένα Le Pyrénéen και L'Occitan θα συνδέουν τη γαλλική πρωτεύουσα με τη νότια κεντρική κοινότητα από τις 10 Δεκεμβρίου 2023.
Ένα καθημερινό τρένο θα εξυπηρετεί την πόλη του Cantal κατά τις περιόδους διακοπών και την Παρασκευή και την Κυριακή το βράδυ προς κάθε κατεύθυνση τον υπόλοιπο χρόνο.
Αυτό αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για την επανεκκίνηση των νυχτερινών τρένων της χώρας, η οποία μέχρι στιγμής περιλαμβάνει τις γραμμές Παρίσι-Νίκαια και Παρίσι-Λούρδη.
Παρίσι προς Βερολίνο με το TGV (2024)
Η Γαλλία και η Γερμανία ανακοίνωσαν ένα νέο δρομολόγιο τρένου TGV μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου που πρόκειται να ξεκινήσει να λειτουργεί το 2024.
Επί του παρόντος, ένα ταξίδι μεταξύ των δύο πρωτευουσών απαιτεί από τους ταξιδιώτες να αλλάζουν σε ξεχωριστό σταθμό όπως η Κολωνία ή η Φρανκφούρτη. Η νέα σύνδεση υψηλής ταχύτητας θα επιτρέπει στους επιβάτες να κάνουν το ταξίδι σε περίπου επτά ώρες.
Παρίσι προς Βενετία με τα τρένα του Μεσονυχτίου (2025)
Η γαλλική startup Midnight Trains πρόκειται να συνδέσει τη Γαλλία και την Ιταλία με μια νέα νυχτερινή υπηρεσία τρένου από το Παρίσι στη Βενετία μέσω Μιλάνου από το 2025, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αυτό θα καταστήσει πιο γρήγορο και απλούστερο για τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου να πάρουν το τρένο στην Ιταλία.
Παρίσι προς Μαδρίτη με Trenitalia (έναρξη τέλη 2024)
Τον Δεκέμβριο του 2022, ο Όμιλος FS Italiane - ιδιοκτήτης του εθνικού κρατικού σιδηροδρόμου της Ιταλίας Trenitalia - ανακοίνωσε σχέδια για μια νέα σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας Frecciarossa μεταξύ Παρισιού και Μαδρίτης.
Το νέο τρένο θα συνδέει το Παρίσι και τη Βαρκελώνη, όπου η υπάρχουσα υπηρεσία υψηλής ταχύτητας εκτελεί ήδη δρομολόγια προς την ισπανική πρωτεύουσα. Προβλέπεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2024, με υπαινιγμούς ότι περαιτέρω υπηρεσίες θα μπορούσαν να συνδέσουν τη Μαδρίτη με την Ιταλία μέσω Γαλλίας .
Γερμανία
Βερολίνο προς Στοκχόλμη με Snälltåget
Η σουηδική σιδηροδρομική εταιρεία Snälltåget άλλαξε τη διαδρομή της από το Βερολίνο προς το Μάλμε μέσω του Αμβούργου και της Δανίας, ενώ την επέκτεινε στη Στοκχόλμη. Το πλήρες ταξίδι διαρκεί λίγο λιγότερο από 17 ώρες με τιμές για την άμεση εξυπηρέτηση από περίπου 50€.
Μόναχο προς Γένοβα και Λα Σπέτσια με το Nightjet
Το νέο χρονοδιάγραμμα της Nightjet για το 2023 είδε το δρομολόγιο Βιέννης/Μόναχου προς Μιλάνο να επεκτείνεται στη Γένοβα και τη Λα Σπέτσια στην Ιταλία. Από εδώ, μπορείτε να ταξιδέψετε στο Μονακό , τη Νίκαια και το Cinque Terre.
Στουτγάρδη προς Ζάγκρεμπ και Ριέκα με Nightjet και EuroNight
Στο νέο της χρονοδιάγραμμα για το 2023, η Nightjet επέκτεινε την υπηρεσία τρένου ύπνου από το Μόναχο στη Βενετία, τη Λιουμπλιάνα και το Ζάγκρεμπ για να ξεκινήσει από τη Στουτγάρδη της Γερμανίας.
Εποχικά, το δρομολόγιο θα εκτελείται επίσης προς την παράκτια πόλη της Κροατίας Rijeka, με συνολική διάρκεια ταξιδιού περίπου 15 ώρες.
Το Nightjet στη Βενετία ταξιδεύει μέσω του Μονάχου, του Σάλτσμπουργκ και του Τρεβίζο, ενώ η υπηρεσία προς τις πρωτεύουσες της Κροατίας και της Σλοβενίας διευθύνεται από τους Κροατικούς Σιδηροδρόμους HŽ και Σλοβενικούς Σιδηρόδρομους SŽ στο πλαίσιο του EuroNight της ÖBB.
Βρυξέλλες προς Βερολίνο με τον European Sleeper
Λεπτομέρειες παραπάνω.
Λιέγη προς Άαχεν και Μάαστριχτ με Arriva, SNCB και NS (Δεκέμβριος 2023)
Λεπτομέρειες παραπάνω.
Ιταλία
Γένοβα στη Νάπολη με το NTV Italo
Στα τέλη του 2021, η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας NTV Italo ξεκίνησε μια υπηρεσία στη Γένοβα που συνδέει την προηγουμένως κακώς συνδεδεμένη πόλη-λιμάνι στα βορειοδυτικά της Ιταλίας με τα νότια της χώρας.
Το ταξίδι από τη Γένοβα στη Νάπολη διαρκεί λίγο λιγότερο από επτά ώρες και κοστίζει περίπου 80 € μετ' επιστροφής.
Μιλάνο στο Παρίσι με τον Frecciarossa
Επίσης, στα τέλη του 2021, η Frecciarossa - ο βραχίονας υψηλής ταχύτητας της ιταλικής εθνικής εταιρείας τρένων Trenitalia - κυκλοφόρησε ένα νέο εντυπωσιακό τρένο μεταξύ Μιλάνου και Παρισιού.
Ταχύτερα και πιο πολυτελή από τα προηγούμενα δρομολόγια σε αυτή τη διαδρομή, το τρένο διαρκεί λίγο λιγότερο από επτά ώρες. Τα εισιτήρια είναι τόσο φθηνά όσο και 29 ευρώ - αν και κοστίζουν ένα «εκτελεστικό» ναύλο για να ταξιδέψετε σε μια άνετη πολυθρόνα.
Ρώμη προς Πομπηία με τον Frecciarossa
Τον Ιούλιο, η Ιταλία ξεκίνησε μια νέα, άμεση υπηρεσία τρένου υψηλής ταχύτητας από τη Ρώμη προς την Πομπηία και αντίστροφα.
Συνδέει την πρωτεύουσα με τον δημοφιλή αρχαιολογικό χώρο στην περιοχή της Καμπανίας της νότιας Ιταλίας σε λιγότερο από δύο ώρες, αφήνοντας τη Ρώμη στις 8:53 π.μ. και αναχωρώντας από την Πομπηία στις 6:40 μ.μ.
Στην αρχή, θα εκτελείται μόνο την τρίτη Κυριακή κάθε μήνα, αλλά αυτό μπορεί να αυξηθεί στο μέλλον.
Πορτογαλία
Πόρτο προς Λισαβόνα και Βίγκο με το Ιβηρικό σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας (η κατασκευή ξεκινά το 2024)
Η Πορτογαλία ενέκρινε σχέδια για σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας μεταξύ Λισαβόνας, Πόρτο και Βίγκο. Θα είναι μέρος του ευρύτερου Ιβηρικού σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας που θα ενώνει τη χώρα και θα τη συνδέει με την Ισπανία.
Αυτήν τη στιγμή χρειάζονται σχεδόν τρεις ώρες για να ταξιδέψετε με τρένο μεταξύ Πόρτο και Λισαβόνας . Η νέα σιδηροδρομική σύνδεση θα μειώσει τη διάρκεια του ταξιδιού σε μόλις 1 ώρα και 15 λεπτά. Τελικά, η νέα γραμμή θα συνδέει τις πορτογαλικές πόλεις με το Βίγκο στην Ισπανία.
Ολλανδία
Άμστερνταμ στην Αυστρία με το Ski Express της TUI
Οι λάτρεις του χιονιού προετοιμάζονται για ένα νέο ολονύκτιο τρένο που ξεκινάει μεταξύ του Άμστερνταμ και ορισμένων από τα μεγαλύτερα χιονοδρομικά κέντρα της Αυστρίας.
Το « Ski Express » της TUI θα αναχωρεί από το Άμστερνταμ κάθε Παρασκευή βράδυ μεταξύ 23 Δεκεμβρίου και 31 Μαρτίου. Μετά την αναχώρηση από την ολλανδική πρωτεύουσα στις 5:30 μ.μ., το δρομολόγιο θα σταματήσει στην Ουτρέχτη και στη συνέχεια θα συνεχίσει απευθείας στην Αυστρία.
Άμστερνταμ προς Ζυρίχη με το Nightjet
Η πρωτοπόρος νυχτερινή αμαξοστοιχία Nightjet , υπό την ηγεσία της Αυστρίας, ξεκίνησε ένα δρομολόγιο μεταξύ Άμστερνταμ και Ζυρίχης στα τέλη του 2021. Αναχωρεί στις 8.30 μ.μ. και φτάνει στις 8.05 π.μ.
Οι επιλογές ύπνου κυμαίνονται από κουκέτες (από περίπου 60€) έως καμπίνες ύπνου (από περίπου 120€).
Λιέγη προς Άαχεν και Μάαστριχτ με Arriva, SNCB και NS (Δεκέμβριος 2023)
Λεπτομέρειες παραπάνω.
Άμστερνταμ προς Βαρκελώνη με European Sleeper (Άνοιξη 2025)
Ο ολλανδο-βελγικός σιδηροδρομικός φορέας European Sleeper ελπίζει να ξεκινήσει μια νέα νυχτερινή υπηρεσία τρένου από το Άμστερνταμ στη Βαρκελώνη την άνοιξη του 2025. Αυτό θα βελτιώσει σημαντικά τις σιδηροδρομικές συνδέσεις βορρά-νότου στην Ευρώπη.
Άμστερνταμ προς Βερολίνο με την Qbuzz (Ιανουάριος 2027)
Η Qbuzz εκμεταλλεύεται το πακέτο σιδηροδρόμων «ανοικτής πρόσβασης» της ΕΕ υποβάλλοντας αίτηση για τρεις νέες σιδηροδρομικές συνδέσεις: Άμστερνταμ προς Αϊντχόβεν, Άμστερνταμ προς Βερολίνο και Άμστερνταμ προς Παρίσι.
Εάν εγκριθούν από την Ολλανδική Αρχή για τους Καταναλωτές και τις Αγορές (ACM), θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία από τον Ιανουάριο του 2027.
Ισπανία
Μαδρίτη στο Αλικάντε και τη Βαλένθια με τους Ouigo, Avlo και Iryo
Τον Νοέμβριο του 2022, η Ouigo που ανήκει στην SNCF ξεκίνησε μια νέα γραμμή υψηλής ταχύτητας και χαμηλού κόστους μεταξύ Μαδρίτης και Βαλένθια. Από το καλοκαίρι του 2023 θα τρέχει και στο Αλικάντε. Τα εισιτήρια αρχικά θα κοστίζουν 9€ για απλή μετάβαση με μία βαλίτσα, αλλά θα κοστίζουν περίπου 30€ μετά την περίοδο κυκλοφορίας.
Αλλά το Aryo της Renfe πρόκειται να το νικήσει μέχρι το τέλος - η εταιρεία χαμηλού κόστους θα λανσάρει τη δική της υπηρεσία Μαδρίτης προς Αλικάντε στις 27 Μαρτίου ξεκινώντας από μόλις 7 €. Η Iryo θα ξεκινήσει μια παρόμοια υπηρεσία στις 2 Ιουνίου.
Το 2023 και το 2024, η Ouigo σχεδιάζει να επεκτείνει τις υπηρεσίες της για να φτάσει στην Κόρδοβα, τη Σεβίλλη, τη Μάλαγα και την Κόστα ντελ Σολ.
Μπαρτσελόνα στη Μαδρίτη με τον Iryo
Τα ταξίδια μεταξύ της πρωτεύουσας της Ισπανίας και της κορυφαίας τουριστικής πόλης της έγιναν ταχύτερα και φθηνότερα τον Νοέμβριο του 2022 με αυτή τη νέα σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας από το Iryo.
Η Iryo - μια κοινοπραξία μεταξύ της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Air Nostrum και της ιταλικής εταιρείας τρένων Trenitalia - εκτελεί καθημερινά 16 τρένα μετ' επιστροφής μεταξύ Βαρκελώνης και Μαδρίτης, που χρειάζονται μόλις 2,5 ώρες κάθε διαδρομή και κοστίζουν μόλις 18 €.
Στις 31 Μαρτίου 2023, ο πάροχος σιδηροδρόμων χαμηλού κόστους θα ξεκινήσει επίσης μια υπηρεσία μεταξύ Μάλαγα , Μαδρίτης και Κόρδοβα, με διάρκεια ταξιδιού τρεις ώρες. Από τον Ιούνιο του 2023, το Avlo της Renfe θα συνδέει επίσης τη Μαδρίτη με τη Μάλαγα και τη Σεβίλλη.
Βαρκελώνη στη Λυών μέσω Μονπελιέ και Νιμ με Ρενφέ
Το κρατικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Ισπανίας εγκαινιάζει νέες υπηρεσίες AVE υψηλής ταχύτητας προς τη Γαλλία το 2023. Η γραμμή Βαρκελώνη-Λυών ξεκίνησε στις 13 Ιουλίου.
Το ταξίδι διαρκεί περίπου πέντε ώρες και αναχωρεί από τη Βαρκελώνη το πρωί, σταματώντας στη Girona, το Figueres Vilafant, το Perpignan, τη Narbonne, το Béziers, το Montpellier-St-Roch, τη Nîmes και τη Valence κατά μήκος της διαδρομής. Διατίθεται τρένο επιστροφής το απόγευμα.
Αρχικά, το τρένο θα λειτουργεί από Παρασκευή έως Δευτέρα, καθημερινά από την 1η Σεπτεμβρίου.
Τα εισιτήρια για το πλήρες δρομολόγιο ξεκινούν από τα 29€.
Μαδρίτη στη Μασσαλία μέσω Βαρκελώνης με Renfe
Το σχέδιο της Renfe να επεκτείνει τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες της στη Γαλλία περιλαμβάνει ένα άλλο δρομολόγιο που ξεκίνησε στις 28 Ιουλίου μεταξύ Μαδρίτης και Μασσαλίας.
Τα τρένα ξεκινούν αρχικά από Παρασκευή έως Δευτέρα, αλλά αναμένεται να κυκλοφορούν καθημερινά από τον Σεπτέμβριο.
Περαιτέρω δρομολόγια προς το Παρίσι αναμένονται το 2024 ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων .
Σλοβενία
Λιουμπλιάνα προς Βουδαπέστη με τους Ουγγρικούς Σιδηροδρόμους
Ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2021, το τρένο των Ουγγρικών Σιδηροδρόμων από τη Λιουμπλιάνα της Σλοβενίας στη Βουδαπέστη της Ουγγαρίας διασχίζει το Γκρατς στην Αυστρία για μια γραφική διαδρομή. Το ταξίδι διαρκεί 7,5 ώρες και οι τιμές ξεκινούν από 16€ ανά διαδρομή.
Σουηδία
Στοκχόλμη προς Αμβούργο με τον SJ EuroNight
Το νυχτερινό τρένο Stockholm Central προς Αμβούργο-Altona, το οποίο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2022, τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αναχωρεί καθημερινά στις 5.30 μ.μ. και φτάνει στις 6.30 π.μ., περνώντας από την Κοπεγχάγη στην πορεία.
Η φθηνότερη επιλογή είναι μια θέση σε άμαξα (από 25€). Ένα κρεβάτι σε κοινόχρηστο διαμέρισμα ξεκινά από 45€, ενώ ένα ιδιωτικό διαμέρισμα για δύο άτομα με νιπτήρα ξεκινά από 165€. Οι ιδιωτικές θήκες για ένα έως τρία άτομα διαθέτουν δικό τους ντους, τουαλέτα και πρωινό που ξεκινούν από περίπου 205€. Διατίθενται επίσης διαμερίσματα τρένων φιλικών προς τα κατοικίδια .
Σε συνδυασμό με τις υπάρχουσες υπηρεσίες Eurostar και Deutsche Bahn, η υπηρεσία μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για ταξίδια από το Λονδίνο στη Στοκχόλμη σε λιγότερο από 24 ώρες.
Ελβετία
Ζυρίχη προς Ρώμη με Nightjet
Σε συνέντευξη Τύπου του 2020, η Nightjet ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει ένα νέο νυχτερινό τρένο μεταξύ Ζυρίχης και Ρώμης τον χειμώνα του 2022. Μένει να δούμε αν τα σχέδια θα προχωρήσουν όπως είχε προγραμματιστεί. Επί του παρόντος, τα μόνα δρομολόγια του αερομεταφορέα στη Ρώμη περιλαμβάνουν τη Βιέννη, το Σάλτσμπουργκ, το Βίλαχ και το Μόναχο.
Ηνωμένο Βασίλειο
Λονδίνο προς Μπορντό με HS1 (2026 περίπου)
Η High Speed 1 (HS1) του Ηνωμένου Βασιλείου, η οποία εκμεταλλεύεται τη σιδηροδρομική γραμμή της σήραγγας της Μάγχης, ετοιμάζεται να ξεκινήσει μια νέα διαδρομή από το Λονδίνο στο Μπορντό. Επί του παρόντος, οι επιβάτες πρέπει να περάσουν από το Παρίσι για να φτάσουν στη γαλλική οινοπαραγωγική περιοχή, με διάρκεια ταξιδιού σχεδόν έξι ώρες. Η νέα γραμμή θα παρακάμψει την πρωτεύουσα και θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού σε περίπου πέντε ώρες.
.euronews.com
sidirodromikanea.blogspot.com