Με υψηλές ταχύτητες και εμπροσθοβαρές πρόγραμμα με στόχο την υψηλότερη δυνατή άντληση σημαντικών πόρων τόσο από το Ταμείο Ανάπτυξης και το ΕΣΠΑ όσο και από άλλες ευρωπαϊκές πηγές άντλησης κεφαλαίων, θα κινηθεί η πολιτεία το προσεχές διάστημα.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι επικεφαλής του νευραλγικού όσο ποτέ υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ανέλαβε στη νέα κυβέρνηση ο μέχρι πρότινος «τσάρος» της ελληνικής οικονομίας Χρήστος Σταϊκούρας.
Χάρης Ντιγριντάκης
Παίρνει στην πλάτη του αναμφίβολα ένα «πλούσιο» χαρτοφυλάκιο, και τίθεται επικεφαλής ενός παραγωγικού υπουργείου που αποτελεί λοκομοτίβα ανάπτυξης της χώρας.
Την τελευταία 4ετία προχώρησαν έργα και διαγωνισμοί άνω των 14 δισ. ευρώ, κάποια εκ των οποίων εξελίσσονται, είναι αρκετά προωθημένα ή σε φάση ολοκλήρωσης και άλλα σε πιο πρώιμο στάδιο. Εργα όπως η Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, ο Ε65, το Πάτρα – Πύργος, το Μετρό Θεσσαλονίκης, το αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, τμήματα του ΒΟΑΚ, η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού (Ακτιο-Αμβρακία), το flyover στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το οδικό έργο Καλαμάτα – Μεθώνη, η παράκαμψη Χαλκίδας και το Μπράλος – Αμφισσα, η επέκταση της Λ. Κύμης είναι ανάμεσα στα εμβληματικά που πρέπει να τελειώσουν ή να προχωρήσουν.
Ανατέμνοντας την αγορά κάποιος διαβλέπει επί θύραις ότι έρχεται πλήθος διαγωνισμών άνω των 10 δισ. ευρώ, όπως τη μεγάλη Παραχώρηση του ΒΟΑΚ (Χανιά – Ηράκλειο, σχεδόν 1,7 δισ. ευρώ), τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού (σχεδόν 1,5 – 2 δισ. ευρώ), επεκτάσεις του Μετρό στην Αθήνα (π.χ. προς Ιλιον, άνω των 550 εκατ. ευρώ, αλλά και οι νέες «γραμμές»), οδικά ΣΔΙΤ στη Βόρεια Ελλάδα, το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην Πειραιώς, τα Δικαστικά Μέγαρα σε Βόρεια Ελλάδα, Κεντρική Ελλάδα, Κρήτη, τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας, τα 5 αστυνομικά μέγαρα, τα Φράγματα Τσικνιά στη Λέσβο, Ταυρωνίτη, Ενιπέα, Μπραμιανού, έργα ύδρευσης σε Κέρκυρα, Πρέβεζα – Λευκάδα και ουκ ολίγα ακόμα.
Σημειώνεται ότι θα πρέπει το υπουργείο να δει τι θα κάνει και με διαγωνισμούς που έχουν «παγώσει», όπως το φράγμα Χαβρία Θεσσαλονίκης, το Ιωάννινα – Κακκαβιά, το Μακρακώμη-Τυμφρηστός. Παράλληλα, εκκρεμεί η ολοκλήρωση της φάσης του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα 6 σιδηροδρομικά έργα που θα ενώσουν βασικά λιμάνια της χώρας με το δίκτυο (4,5 δισ. ευρώ), καθώς πρέπει να «κλειδώσουν» χρηματοδοτήσεις και τεχνικές παράμετροι, ή και έργα επέκτασης του μέσου σε Κεντρική – Βόρεια Ελλάδα και Πελοπόννησο.
eleftherostypos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com