Παρασκευή 14 Ιουλίου 2023

Νέα μελέτη δείχνει πώς θα μπορούσε να είναι ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη το 2050



Η Deutsche Bahn (DB) παρουσίασε μια μελέτη για την επέκταση των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη. Η μελέτη, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με άλλες ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές εταιρείες, απαιτεί τον τριπλασιασμό του σιδηροδρομικού δικτύου υψηλής ταχύτητας έως το 2050.

Η μελέτη, με τίτλο «Μητροπολιτικό Δίκτυο», προτείνει ένα δίκτυο που θα συνδέει και τις 230 μητροπολιτικές περιοχές της Ευρώπης με σιδηροδρομικές υπηρεσίες υψηλής ταχύτητας. Η έκθεση προτείνει ότι αυτό θα έδινε περίπου στο 60% των Ευρωπαίων άμεση πρόσβαση σε σιδηροδρομικές γραμμές υψηλής ταχύτητας, με τη μελέτη να τονίζει τις δυνατότητες επέκτασης σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν επί του παρόντος γρήγορες σιδηροδρομικές συνδέσεις.

Ο Michael Peterson, μέλος του διοικητικού συμβουλίου για τις μεταφορές επιβατών μεγάλων αποστάσεων της DB, δήλωσε: "Είναι δυνατός ο τριπλασιασμός της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη. Μόλις δημιουργηθεί η υποδομή, εκατομμύρια άνθρωποι στην ήπειρο θα επωφεληθούν από ελκυστικές συνδέσεις και Τα πλεονεκτήματα θα έχουν οι σιδηροδρομικές χώρες της κεντρικής και δυτικής Ευρώπης, και ακόμη περισσότερο στη νότια και ανατολική Ευρώπη. κόμβους στον σιδηρόδρομο».

Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, θα απαιτηθεί η κατασκευή και η αναβάθμιση 21.000 χιλιομέτρων τροχιάς σε όλη την Ευρώπη για να επιτραπεί σε τρένα με ταχύτητα έως 300 km/h να ταξιδεύουν στο δίκτυο, μειώνοντας σημαντικά τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ ορισμένων από τις βασικές ευρωπαϊκές πόλεις.

Η μελέτη προτείνει, για παράδειγμα, το ταξίδι από το Παρίσι στο Βερολίνο θα μειωθεί από τέσσερις ώρες σε δύο ώρες και 45 λεπτά. Το ταξίδι από το Λονδίνο στη Μαδρίτη θα μειωθεί από εννέα ώρες σε πέντε ώρες και 30 λεπτά.

Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι η επέκταση των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας θα είχε μια σειρά από περιβαλλοντικά οφέλη. Θα μειώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 1,2 δισεκατομμύρια τόνους έως το 2050 και θα συμβάλει επίσης στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους και τους αυτοκινητόδρομους.

Η μελέτη χαιρετίστηκε από περιβαλλοντικές ομάδες και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει θέσει φιλόδοξους στόχους για την επέκταση των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας και αυτή η μελέτη δείχνει ότι αυτοί οι στόχοι είναι επιτεύξιμοι», δήλωσε ο Φρανς Τίμερμανς, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.

railtechnologymagazine.com
sidirodromikanea.blogspot.com