Σημαντικά είναι τα θέματα της ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών συστημάτων για την λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών του δικτύου της χώρας αλλά και το ποια θα είναι η νέα μέρα της λειτουργίας του σιδηρόδρομου.
Μια μεγάλη ατζέντα θεμάτων παραλαμβάνει ο νέος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας. Στην χθεσινή παράδοση-παραλαβή τόνισε πως "στη χώρα, εδώ και χρόνια αλλά κυρίως τα τελευταία, έχουν γίνει αρκετά, τόσο στον τομέα των υποδομών, όσο και σε αυτό των μεταφορών. Γι’ αυτά θέλω να συγχαρώ την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, κατά την περίοδο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, και συγκεκριμένα τους Κώστα Καραμανλή, Γιώργο Καραγιάννη, Μιχάλη Παπαδόπουλο και Γιάννη Κεφαλογιάννη. Θα κρατήσουμε τα πολλά θετικά, και θα οικοδομήσουμε πάνω σε αυτά. Είναι, όμως, γεγονός ότι υπάρχουν και αρκετά, σημαντικά και μεγάλα ανοιχτά ζητήματα".
Τι παραλαμβάνει
Ο νέος επικεφαλή του υπουργείου Υποδομών, θα βρει μεγάλο αριθμό υπό δημοπράτηση έργων. Κορυφαία είναι το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ Χανιά-Ηράκλειο-Χερσόνησος, η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον (Ελληνικό Μετρό), τα έξι σιδηροδρομικά με ανταγωνιστικό διάλογο της ΕΡΓΟΣΕ (Επεκτάσεις Προαστιακού προς Ραφήνα και Λαύριο, Δυτικός Προαστιακός Θεσσαλονίκης, νέα γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη, νέα γραμμή Ρίο-Πάτρα, αναβάθμιση γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο) και τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, η υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνα-Πέραμα, τα οδικά έργα Ιωάννινα-Κακαβιά, Μακρακώμη-Τυμφρηστός, Θεσσαλονίκη-Έδεσσα (ΣΔΙΤ), Δράμα-Αμφίπολη (ΣΔΙΤ).
Επίσης είναι τα πολλά άλλα έργα-ΣΔΙΤ των οποίων οι διαγωνισμοί είναι σε εξέλιξη όπως το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών στην Πειραιώς, τα Δικαστικά Μέγαρα σε Βόρεια Ελλάδα, Κεντρική Ελλάδα, Κρήτη (ΚΤΥΠ), το διπλό έργο για τα 13 Περιφερειακά Κέντρα Πολιτικής Προστασίας (ΚΤΥΠ), τα 17 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία (ΚΤΥΠ), τα 5 αστυνομικά μέγαρα (ΚΤΥΠ), τα Φράγματα Τσικνιά στη Λέσβο, Ταυρωνίτη, Ενιπέα, Μπραμιανού, η ύδρευση Κέρκυρας , ύδρευση Πρέβεζας-Λευκάδας, τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας κ.α
Δεν πρέπει να ξεχνάμε και το θηριώδες έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού καθώς έχει ήδη κατατεθεί Πρότυπη Πρόταση απο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΑΒΑΞ.
Οι υφυπουργοί
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος μίλησε για την αξία της Δημόσιας Διοίκησης. Πιο συγκεκριμένα είπε πως "νομίζω ότι θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε ως ομάδα. Αυτό είναι το σημαντικότερο όλων. Θέλω να ξεκαθαρίσω κάτι. Νομίζω ότι σε πείσμα όσων ακούγονται ο βραχίονας της λειτουργίας του κράτους είναι η Δημόσια Διοίκηση και πιστεύω ότι με τη σημερινή κυβέρνηση η Δημόσια Διοίκηση μπορεί να αισθάνεται ασφαλής γιατί πραγματικά θα μπορέσει να κάνει άλματα και να αποδείξει την αξία της".
Η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου υπογράμμισε πως "θα αξιοποιήσω την όποια εμπειρία διαθέτω και κάθε δυνατότητα συνεργασίας που μου δίνεται, για να φέρω εις πέρας την αποστολή που μου ανέθεσε ο Πρωθυπουργός, από τη θέση της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Μας περιμένει πολλή δουλειά, ώστε να καλύψουμε τις ελλείψεις που πάντα υπάρχουν στον τομέα των υποδομών, να ενισχύσουμε την ασφάλεια των μεταφορών και να υλοποιήσουμε στο ακέραιο το κυβερνητικό πρόγραμμα που προβλέπεται για το υπουργείο μας".
Τα θέματα των μεταφορών
Σημαντικά είναι τα θέματα της ολοκλήρωσης των σιδηροδρομικών συστημάτων για την λειτουργία των σιδηροδρομικών γραμμών του δικτύου της χώρας αλλά και το ποια θα είναι η νέα μέρα της λειτουργίας του σιδηρόδρομου. Στα μεγάλα θέματα είναι και ο εκσυγχρονισμός των κεντρικών σιδηροδρομικών σταθμών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, η προμήθεια νέων τρένων, η σχέση με την Hellenic Train κ.α.
Στις σιδηροδρομικές μεταφορές μεγάλης σπουδαιότητας είναι ο ώριμος διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ στο οποίο ανάδοχο είναι το σχήμα Hellenic Train-Damco, η λειτουργία του Θριάσιο Ι, η έναρξη διαγωνισμού για το logistics park στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη κ.α.
Μεγάλο θέμα αποτελεί για το υπουργείο και η έναρξη ενός έργου με ιστορία 25 ετών για τον νέο κεντρικό σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η περιβαλλοντική μελέτη του έργου και ο διαγωνισμός παραχώρησης δείχνει να είναι προ των πυλών.
Παράλληλα τρέχουν τα θέματα για την μεταφορά των διμεταφορέων από τον Βοτανικό στη Φυλή, την επέκταση του αεροδρομίου της Αθήνας κ.α.
Τέλος γυρνώντας στις αστικές συγκοινωνίες, η νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα πρέπει να δώσει βάση στις σταθερές συγκοινωνίες της Αθήνας, καθώς υπάρχει ανάγκη για εκσυγχρονισμό και αύξηση του τροχαίου υλικού. Ήδη η ΣΤΑΣΥ τρέχει το έργο για την ανακαίνιση 14 παλιών συρμών της γραμμής 1 (πρώην Ηλεκτρικός), η Ελληνικό Μετρό προετοιμάζει διαγωνισμό για την προμήθεια 8+7 συρμών για την προσθήκη τους στον στόλο.
news247.gr
sidirodromikanea.blogspot.com