Εντελώς διαφορετική θα είναι σε λίγους μήνες η ζωή των κατοίκων της Θεσσαλονίκης, μιας και θα εκκινήσουν με κάθε επισημότητα τα δρομολόγια του Μετρό.
Συμπληρώνονται σιγά-σιγά τα κομμάτια του παζλ που θα οδηγήσει στην έναρξη λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τα όποια εκκρεμή ζητήματα να παίρνουν τον δρόμο της διευθέτησης.
Τις προσεχείς εβδομάδες αναμένεται να ανακηρυχθεί ο οριστικός ανάδοχος (προσωρινός είναι η γαλλο-ιταλική σύμπραξη ATM-EGIS) της εταιρείας που θα λειτουργήσει το μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου θα ολοκληρωθεί ο σταθμός Βενιζέλου.
Υπενθυμίζεται ότι είχαν κατατεθεί προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από όσους διαφωνούσαν με την απόσπαση των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου, αλλά τα αιτήματα των πολιτών και των φορέων της πόλης απορρίφθηκαν από το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο.
Οι εργασίες επανατοποθετήσης των αποσπασμένων αρχαιοτήτων προχωρούν στον σταθμό Βενιζέλου, ο οποίος θα είναι και ο πιο εντυπωσιακός στην Ελλάδα, φέροντας σύγχρονη αρχιτεκτονική σχεδίαση που «παντρεύεται» αρμονικά με τις αρχαιότητες.
Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη, το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο τους πρώτους μήνες του 2024.
Υπενθυμίζεται ότι έχουν παραδοθεί οι 18 συρμοί της Βασικής Γραμμής μήκους 9,6 χλμ. οι οποίοι είναι ιταλικής κατασκευής από την εταιρεία Hitachi και θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά μέσω μέσω ενός υπεραυτόματου συστήματος που έχει εγκατασταθεί στο Αμαξοστάσιο Πυλαίας.
Θα διαθέτει συνολικά 13 σταθμούς που θα εξυπηρετούν 250.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση, αλλάζοντας το συγκοινωνιακό χάρτη της συμπρωτεύουσας. Μέχρι τα τέλη του καλοκαιριού του 2024 θα ολοκληρωθεί και η επέκταση προς Καλαμαριά με γραμμή μήκους 4,8 χλμ. που θα προσθέσει στο δίκτυο 5 σταθμούς.
Σε μεταγενέστερο χρόνο θα ακολουθήσει η επέκταση προς τα βορειοδυτικά, για την οποία η Ελληνικό Μετρό (πρώην Αττικό Μετρό) έχει υπογράψει σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες με την ΑΚΤΩΡ, με το αντικείμενο του διαγωνισμού να αφορά -μεταξύ άλλων- την εκπόνηση των απαραίτητων μελετών και την εκτέλεση των αρχαιολογικών και κυκλοφοριακών εργασιών.
Η επέκταση στα βορειοδυτικά θα έχει μήκος γραμμής περίπου 11 χλμ. και θα περιλαμβάνει τους εξής σταθμούς:Επτάλοφος (Πλατεία Επταλόφου, Ελ.Βενιζέλου και Χαλκίδη, Αμπελόκηποι)
Μενεμένη (Δενδροποτάμου και Αριστοτέλους/Ελευθερίου Βενιζέλου, Μενεμένη)
Κορδελιό (28ης Οκτωβρίου και Καραολή-Δημητρίου, Γήπεδο Αγροτικού Αστέρα Ευόσμου)
Εύοσμος (Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, Πεύκων, Πρωτομαγιάς, Αποστόλου και Γληνού)
Ηλιούπολη (πρότερη ονομασία Ομόνοια) (Θεμιστοκλέους και Αυγέρη και Α'Πάροδος Γληνού και 9ης Μαίου, Εσωτερική Περιφερειακή, Ηλιούπολη)
Σταυρούπολη (Λαγκαδά και Λυκούργου, Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης)
Πολίχνη (πρότερη ονομασία Αγία Βαρβάρα, οδός Δαβάκη, Σ.Ο.Α.,Στρατόπεδο Παύλου Μελά ή με εναλλακτική χωροθέτηση Λαγκαδά και Δαβάκη
Νεάπολη (Πάρκο Ρουμανικών, Νεάπολη)
Υπενθυμίζεται ότι οι σταθμοί του Μετρό της Θεσσαλονίκης θα έχουν συστήματα αυτόματων θυρών επί των των αποβάθρων για καλύτερη εξυπηρέτηση και μέγιστη ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
.carandmotor.gr
sidirodromikanea.blogspot.com