Καθώς ο κόσμος αντιμετωπίζει την κλιματική αλλαγή, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων φαίνονται όλο και πιο μη ελκυστικές για πολλούς ταξιδιώτες. Το φαινόμενο flygskam (πτωτική ντροπή) που ξεκίνησε στη Σκανδιναβία εμπνέει ήδη πολλούς ταξιδιώτες να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις αεροπορικές εταιρείες.
Μπεν Τζόουνς
Μέχρι να αποδείξει κάποιος το αντίθετο, ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας είναι η πιο αποτελεσματική εναλλακτική λύση στα αεροπορικά ταξίδια για ταξίδια έως και 1.100 χιλιομέτρων (700 μίλια). Η μεταφορά επιβατών μεταξύ των κέντρων των πόλεων με ταχύτητες 290 km/h (180 mph) ή περισσότερες, προσφέρει έναν συναρπαστικό συνδυασμό ταχύτητας και άνεσης.
Η ικανότητα του Rail να μετακινεί γρήγορα τεράστιους αριθμούς ανθρώπων το καθιστά πολύ πιο αποτελεσματικό από μη αποδεδειγμένες ιδέες χαμηλής χωρητικότητας όπως το Hyperloop.
Από τη δεκαετία του 1980, εκατοντάδες δισεκατομμύρια δολάρια έχουν επενδυθεί σε νέους σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας και μεγάλης χωρητικότητας σε όλη την Ευρώπη και την Ασία, με πρωτοπόρους της Ιαπωνίας Shinkansen και της Train a Grand Vitesse (TGV) στη Γαλλία.
Την τελευταία δεκαετία, η Κίνα έχει γίνει ο αδιαμφισβήτητος παγκόσμιος ηγέτης, χτίζοντας ένα δίκτυο νέων σιδηροδρόμων μήκους 38.000 χιλιομέτρων που φτάνει σχεδόν σε κάθε γωνιά της χώρας.
Η Ισπανία, η Γερμανία, η Ιταλία, το Βέλγιο και η Αγγλία επεκτείνουν το ευρωπαϊκό δίκτυο με άλλες χώρες που αναμένεται να ακολουθήσουν μέχρι τη δεκαετία του 2030.
Το 2018, η Αφρική απέκτησε τον πρώτο της σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας με το άνοιγμα της γραμμής Al-Boraq στο Μαρόκο και η Αίγυπτος φαίνεται έτοιμη να ενταχθεί στον σύλλογο πριν από το τέλος της δεκαετίας του 2020.
Αλλού στον κόσμο, η Νότια Κορέα, η Σαουδική Αραβία και η Ταϊβάν έχουν δημιουργήσει διαδρομές υψηλής ταχύτητας και η Ινδία, η Ταϊλάνδη, η Ρωσία και οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι μεταξύ μιας αυξανόμενης ομάδας εθνών που έχουν δεσμευτεί να κατασκευάσουν νέους σιδηροδρόμους όπου τα τρένα θα κινούνται μεταξύ μεγάλων πόλεων με ταχύτητες πάνω από 250 χλμ/ώρα (155 μίλια/ώρα).
Αλλά πού μπορείτε να ταξιδέψετε με τα πιο γρήγορα τρένα του κόσμου το 2022;
1: Shanghai Maglev - 460 km/h/286 mph (Κίνα)
Το ταχύτερο δημόσιο τρένο στον κόσμο είναι επίσης μοναδικό – είναι ο μόνος σύνδεσμος στον κόσμο που μεταφέρει επιβάτες με μαγνητική αιώρηση (Maglev) αντί για συμβατικούς χαλύβδινους τροχούς σε χαλύβδινες ράγες.
Συνδέοντας το αεροδρόμιο Pudong της Σαγκάης με τον σταθμό Longyang Road στο κέντρο της πόλης, έχει μέγιστη εμπορική ταχύτητα 460 χλμ/ώρα, ολοκληρώνοντας το ταξίδι των 30 χιλιομέτρων σε μόλις επτάμισι λεπτά.
Βασισμένα στη γερμανική τεχνολογία, τα τρένα Maglev πετούν κατά μήκος μιας υπερυψωμένης γραμμής, με τους ισχυρούς μαγνήτες να παρέχουν μια εξαιρετικά ομαλή διαδρομή χωρίς τριβές.
Χρησιμοποιώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε από πάνω από μια δεκαετία τακτικής λειτουργίας, η Κίνα έχει πλέον αναπτύξει τα δικά της τρένα Maglev με ταχύτητα 600 km/h (373 mph) και έχει φιλόδοξα σχέδια για ένα δίκτυο Maglev, συμπεριλαμβανομένης μιας γραμμής μεταξύ Σαγκάης και Hangzhou.
2: CR400 'Fuxing' – 350 km/h/217 mph (Κίνα)
Τα τρένα Fuxing της Κίνας μπορούν να μεταφέρουν 1.200 επιβάτες με ταχύτητες 350 km/h.Chogo/Xinhua/Getty Images
Εκτός από το μεγαλύτερο δίκτυο γραμμών υψηλής ταχύτητας στον κόσμο, η Κίνα διαθέτει τώρα τα ταχύτερα δρομολόγια τρένων στον πλανήτη .
Τα τρένα CR400 «Fuxing» τρέχουν με εμπορική μέγιστη ταχύτητα 350 χλμ/ώρα (217 μίλια/ώρα), αλλά έχουν φτάσει με επιτυχία τα 420 χλμ/ώρα (260 μίλια/ώρα) στη δοκιμή. Μια δήλωση προθέσεων από την ακμάζουσα βιομηχανία τεχνολογίας σιδηροδρόμων της Κίνας, τα τρένα Fuxing έχουν αναπτυχθεί από προηγούμενες γενιές τρένων υψηλής ταχύτητας, τα οποία βασίστηκαν στην τεχνολογία που εισάγεται από την Ευρώπη και την Ιαπωνία.
Με μήκος έως και 16 αυτοκίνητα με μέγιστη χωρητικότητα 1.200 επιβατών, αυτή η εντυπωσιακή οικογένεια τρένων είναι γεμάτη με νέα χαρακτηριστικά, όπως ψυχαγωγία στο κάθισμα, έξυπνες γυάλινες οθόνες, ασύρματη φόρτιση συσκευών, «έξυπνες καμπίνες» και ακόμη και παραλλαγές σχεδιασμένες για ακραίες καιρικές συνθήκες και αυτόνομη λειτουργία – η τελευταία είναι τα μόνα αυτόματα τρένα υψηλής ταχύτητας στον κόσμο.
Οι ταχύτερες εκδόσεις CR400 αναπτύσσονται επί του παρόντος στις κύριες διαδρομές Πεκίνο-Σανγκάη-Χονγκ Κονγκ και Πεκίνο-Χάρμπιν.
3: ICE3 – 330 km/h/205 mph (Γερμανία)
Τα τρένα Inter-City Express της Γερμανίας είναι γνωστά ως "White Worms".Philipp von Ditfurth/picture alliance/dpa/Getty Images
Η παγκοσμίου φήμης επωνυμία InterCity Express (ICE) της Γερμανίας καλύπτει μια μεγάλη οικογένεια γρήγορων τρένων που αναπτύσσονται σε μεγάλη ποικιλία διαδρομών.
Ωστόσο, το γρηγορότερο μέλος της οικογένειας "White Worm" είναι το ICE3 με ταχύτητα 330 km/h (205 mph), το οποίο κυκλοφορεί από το 1999. Αυτά τα κομψά μηχανήματα κατασκευάστηκαν για την υψηλή ταχύτητα 180 χιλιομέτρων (110 μίλια) Κολωνίας-Φρανκφούρτης γραμμή και έχουν συμπιέσει τους χρόνους ταξιδιού μεταξύ των δύο πόλεων από δύο ώρες και 30 λεπτά σε μόλις 62 λεπτά από το 2002.
Η κανονική ταχύτητα λειτουργίας είναι 300 χλμ/ώρα (186 μίλια/ώρα), αλλά τα ICE3 είναι εξουσιοδοτημένα να πιέζουν έως και 330 χλμ/ώρα όταν τρέχουν αργά. Το μέγιστο των 368 km/h (229 mph) επιτεύχθηκε σε δοκιμαστικές διαδρομές. Κλειδί για την απόδοση του ICE3 είναι οι 16 ηλεκτροκινητήρες που κατανέμονται σε όλο το τρένο των οκτώ αυτοκινήτων, το οποίο αποδίδει τεράστια ισχύ 11.000 ίππων.
Ο στόλος ICE3 λειτουργεί ακριβώς σε όλη τη Γερμανία και περιλαμβάνει τρένα για διεθνή δρομολόγια, που συνδέουν μεγάλες γερμανικές πόλεις με το Παρίσι, το Άμστερνταμ και τις Βρυξέλλες.
Ο σχεδιασμός αποτελεί επίσης τη βάση της οικογένειας τρένων υψηλής ταχύτητας "Velaro" της Siemens, η οποία έχει πουληθεί στην Ισπανία, τη Ρωσία, την Τουρκία, την Κίνα και τη Eurostar για τα διεθνή τρένα δεύτερης γενιάς.
4: TGV – 320 km/h/198,5 mph (Γαλλία)
Τα τρένα TGV της Γαλλίας ήταν η πρώτη υπηρεσία υψηλής ταχύτητας στην Ευρώπη.Thomas Coex/AFP/Getty Images
Η Γαλλία είναι ο επί μακρόν κάτοχος του παγκόσμιου ρεκόρ ταχύτητας για συμβατικά τρένα, που σημειώθηκε στα εκπληκτικά 574,8 χλμ/ώρα (357 μίλια/ώρα) στις 3 Απριλίου 2007. Με 150 μέτρα ανά δευτερόλεπτο που είναι σχεδόν διπλάσιο από το κανονικό προγραμματισμένο μέγιστο Train a Grand Vitesse ( υπηρεσίες TGV), αναγνωρισμένες σε όλο τον κόσμο ως πρωτοπόροι της τεχνολογίας των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας.
Το πρώτο αποκλειστικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας της Ευρώπης εξακολουθεί να είναι το πιο γνωστό και το πιο επιτυχημένο, που εκτείνεται πολύ πέρα από τα σύνορα της Γαλλίας. Η γαλλική σιδηροδρομική βιομηχανία έχει ξεπεράσει σταδιακά τα όρια του δυνατού με τα συμβατικά τρένα από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, σπάζοντας υπάρχοντα ρεκόρ το 1955 (331 χλμ/ώρα), το 1981 (380 χλμ/ώρα) και το 1990 (515,3 χλμ/ώρα).
Σήμερα, γραμμές υψηλής ταχύτητας εκπέμπουν από το Παρίσι προς τη Λυών, τη Μασσαλία, το Μπορντό, τη Νάντη, το Στρασβούργο, τη Λιλ, τις Βρυξέλλες και το Λονδίνο με τρένα που κινούνται με ταχύτητα έως και 320 χλμ/ώρα σε ορισμένες διαδρομές. Τα τελευταία 40 χρόνια, τα τρένα έχουν εξελιχθεί σε πολλές γενιές καθώς το δίκτυο επεκτάθηκε.
Τα εμβληματικά πορτοκαλί TGV της δεκαετίας του 1980 έδωσαν τη θέση τους σε πιο προηγμένα τρένα υψηλής χωρητικότητας "Duplex" ικανά να λειτουργούν σε γειτονικές χώρες, όπως η Γερμανία, η Ελβετία και η Ισπανία.
Ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας είναι επίσης μια σημαντική εξαγωγική επιτυχία, με την τεχνολογία TGV να πωλείται στην Ισπανία, τη Νότια Κορέα, την Ταϊβάν, το Μαρόκο, την Ιταλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες τα τελευταία 30 χρόνια.
Η μακριά μύτη στα τρένα Shinkansen της Ιαπωνίας έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τις ηχητικές εκρήξεις στις σήραγγες.Kiyoshi Ota/Bloomberg/Getty Images
5: JR East E5 – 320 km/h/200 mph (Ιαπωνία)
Η Ιαπωνία εισήγαγε τον κόσμο στην ιδέα των νέων σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας το 1964 και συνεχίζει να είναι παγκόσμιος ηγέτης, υπερβαίνοντας τα όρια ταχύτητας, χωρητικότητας και ασφάλειας στις γραμμές της Shinkansen.
Ενώ τα περισσότερα Shinkansen λειτουργούν επί του παρόντος με μέγιστη ταχύτητα 300 km/h (186 mph), τα E5 "Bullet Trains" της Japan Railways East (JR East) τρέχουν με ταχύτητα έως και 320 km/h (200 mph) στο Tohoku Shinkansen, που εκτείνεται βόρεια από το Τόκιο. στο Shin-Aomori.
Κάθε τρένο έχει 731 θέσεις και 32 ηλεκτρικούς κινητήρες επαγωγής που αποδίδουν εντυπωσιακή ισχύ 12.900 ίππων. Κατασκευασμένα από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, τα E5 διαθέτουν «ενεργή ανάρτηση», επιτρέποντάς τους να διαπραγματεύονται καμπύλες σε υψηλότερες ταχύτητες.
Η εξαιρετικά μακριά μύτη των οχημάτων που οδηγούσαν σχεδιάστηκε για να μειώσει τις ηχητικές εκρήξεις που δημιουργούνται όταν τα τρένα εισέρχονται σε σήραγγες με μεγάλη ταχύτητα.
Εισήχθη το 2011, κατασκευάστηκαν 59 τρένα και από το 2016 χρησιμοποιούνται επίσης βόρεια του Aomori στο Hokkaido Shinkansen, το οποίο συνδέεται με το κύριο νησί Honshu της Ιαπωνίας μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας Seikan μήκους 54 χιλιομέτρων κάτω από το στενό Tsugaru. .
6: 'Al Boraq' 320 km/h/198,5 mph (Μαρόκο)
Το Al Boraq του Μαρόκου είναι το ταχύτερο τρένο της Αφρικής.Duffour/Andia/Universal Images Group Editorial/Getty Images
Ο πρώτος, και μέχρι στιγμής μοναδικός, αποκλειστικός σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας της Αφρικής άνοιξε τον Νοέμβριο του 2018, συνδέοντας το λιμάνι της Ταγγέρης με την Καζαμπλάνκα στο Μαρόκο.
Ονομάστηκε «Al-Boraq» από ένα μυθικό πλάσμα που μετέφερε τους ισλαμικούς προφήτες, η υπηρεσία είναι η πρώτη φάση του προγραμματισμένου δικτύου υψηλής ταχύτητας μήκους 1.500 χιλιομέτρων (930 μίλια) της χώρας.
Τα γαλλικής κατασκευής παράγωγα των διώροφων ηλεκτρικών τρένων TGV Euroduplex λειτουργούν με ταχύτητα έως και 320 km/h (200 mph) σε μια αποκλειστική νέα γραμμή 186 χιλιομέτρων (116 μίλια) μεταξύ Ταγγέρης και Kenitra.
Το έργο 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων περιελάμβανε επίσης μια αναβάθμιση του υπάρχοντος τμήματος των 137 χιλιομέτρων μεταξύ Ραμπάτ και Καζαμπλάνκα για υψηλότερες ταχύτητες, μειώνοντας τον χρόνο ταξιδιού από άκρο σε άκρο από 4 ώρες 45 λεπτά σε μόλις 2 ώρες 10 λεπτά.
Μόλις κατασκευαστεί η προτεινόμενη νέα γραμμή προς την Καζαμπλάνκα, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί σε μόλις 90 λεπτά.
Το Al-Boraq κατέχει επίσης το ρεκόρ ταχύτητας των αφρικανικών σιδηροδρομικών γραμμών – κατά τη διάρκεια δοκιμών πριν από την υπηρεσία το 2017, ένα από τα 12 τρένα που κατασκευάστηκαν από την Alstom άγγιξε τα 357 km/h (222 mph) στη νέα γραμμή – περισσότερο από τη διπλάσια ταχύτητα από κάθε επόμενο ταχύτερο τρένο που τρέχει αυτή τη στιγμή στην αφρικανική ήπειρο.
7: AVE S-103 – 310 km/h/193 mph (Ισπανία)
Η Ισπανία έχει επενδύσει πολλά στον σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας τα τελευταία 30 χρόνια.Oriol Paris/Moment Editorial/Flickr Vision/Getty Images
Η Ισπανία εντάχθηκε στο κλαμπ υψηλής ταχύτητας το 1992 χρησιμοποιώντας τεχνολογία TGV που εισάγεται από τη Γαλλία. Έκτοτε έχει αναπτύξει τα δικά της σούπερ γρήγορα τρένα και έχει κατασκευάσει το μεγαλύτερο δίκτυο αποκλειστικών γραμμών μεγάλων αποστάσεων της Ευρώπης, που εκτείνονται από τη Μαδρίτη στη Σεβίλλη, τη Μάλαγα, τη Βαλένθια, τη Γαλικία και τη Βαρκελώνη.
Το AVE, συντομογραφία για το Alta Velocidad Espana (ισπανική υψηλή ταχύτητα) αλλά και την ισπανική λέξη για το πουλί, συνήθως λειτουργεί με εμπορική μέγιστη ταχύτητα 310 km/h (193 mph). Υπερηφάνεια του στόλου είναι τα τρένα S-102 Talgo και S-103 "Velaro", τα τελευταία είναι ισχυρότεροι συγγενείς του γερμανικού ICE3.
Πιστοποιημένα για μέγιστη ταχύτητα 350 km/h (217 mph) και χωρητικότητα 404 θέσεων, τα S-103 μοιράζονται υπηρεσίες μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της Ισπανίας με τα εγχώρια τρένα υψηλής ταχύτητας Talgo S-102.
Τον Ιούλιο του 2006 ένα S-103 σημείωσε το ρεκόρ ταχύτητας των ισπανικών σιδηροδρομικών γραμμών των 404 χλμ/ώρα (251 mph) – τότε ένα παγκόσμιο ρεκόρ για ένα μη τροποποιημένο εμπορικό επιβατικό τρένο.
Για πολλές δεκαετίες, οι ισπανικοί σιδηρόδρομοι φημίζονταν για τις χαμηλές ταχύτητες και τις μεγάλες καθυστερήσεις τους, αλλά τα τελευταία 30 χρόνια η AVE έχει μεταμορφώσει τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων σε όλη τη χώρα και με το δίκτυο να επεκτείνεται ξανά για να φτάσει σε όλες τις γωνιές της χώρας, η επανάσταση φαίνεται ρυθμίστηκε να συνεχίσει.
8: KTX 305 km/h/190 mph (Νότια Κορέα)
Τα τρένα KTX της Νότιας Κορέας έχουν μειώσει στο μισό ορισμένους χρόνους ταξιδιού.Ed Jones/AFP/Getty Images
Από το 2004, η Νότια Κορέα επέκτεινε γρήγορα το δίκτυο των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας, παρακάμπτοντας τις κλασικές γραμμές όπου το δύσκολο έδαφος έκανε τους χρόνους ταξιδιού αργούς και μη ανταγωνιστικούς.
Ξεκινώντας με τη διαδρομή Σεούλ-Μπουσάν το 2004, τα τρένα KTX μπορούν να λειτουργούν με ταχύτητα έως και 330 χλμ/ώρα (205 μίλια/ώρα), αν και το συνηθισμένο όριο είναι 305 χλμ/ώρα (190 μίλια/ώρα). Τα τρένα πρώτης γενιάς KTX-I, βασισμένα στη γαλλική τεχνολογία TGV, μείωσαν στο μισό τους χρόνους ταξιδιού Σεούλ-Μπουζάν από πάνω από τέσσερις ώρες σε μόλις δύο ώρες και 15 λεπτά.
Η Νότια Κορέα είναι μία από τις τέσσερις μόνο χώρες στον κόσμο που ανέπτυξε ένα τρένο ικανό να τρέχει με πάνω από 420 χλμ/ώρα (260,4 μίλια/ώρα), μαζί με τη Γαλλία, την Ιαπωνία και την Κίνα. Ένα πρωτότυπο νέας γενιάς HEMU-430X έφτασε τα 421,4 χλμ/ώρα το 2013, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ ταχύτητας των 352,4 χλμ/ώρα των κορεατικών σιδηροδρόμων που είχε οριστεί από ένα τρένο KTX HSR-350x δεύτερης γενιάς.
Τα τελευταία τρένα χρησιμοποιούν εγχώρια τεχνολογία και διαθέτουν καμπίνες σφραγισμένες υπό πίεση και τριπλά τζάμια για μείωση του θορύβου και εξάλειψη της ταλαιπωρίας στις πολλές σήραγγες.
Με έως και δύο αναχωρήσεις κάθε ώρα σε κύριες διαδρομές και τρένα έως 20 αυτοκινήτων, το KTX είναι ένα σύστημα μαζικής μεταφοράς υψηλής ταχύτητας που μεταφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια επιβάτες ετησίως. Τα τρένα KTX συνδέουν επίσης τη Σεούλ με το Gwangju, το Mokpo και το Yeosu στα νότια της χώρας και το Gangneung στα βορειοανατολικά – το τελευταίο που κατασκευάστηκε για να εξυπηρετεί την πόλη που φιλοξενεί τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες της Pyeongchang το 2018.
9: Trenitalia ETR1000 – 300 km/h/186 mph (Ιταλία)
Τα τρένα Red Arrow ή Frecciarossa της Ιταλίας μπορούν να πετύχουν ταχύτητες 400 χλμ/ώρα.Alessandro Rota/Getty Images
Τα εκπληκτικά τρένα υψηλής ταχύτητας Frecciarossa (Κόκκινο Βέλος) των ιταλικών κρατικών σιδηροδρόμων εισήχθησαν το 2017 ως απάντηση σε έναν νέο ιδιόκτητο αντίπαλο.
Σχεδιασμένα για μέγιστη ταχύτητα 400 km/h (250 mph), ανταποκρίνονται στο όνομά τους με βελτιωμένο σχεδιασμό που μοιάζει με βέλος, απόδοση 10.000 ίππων και ηλεκτρικές επιδόσεις.
Αν και έχει εγκριθεί για μέγιστη ταχύτητα 360 χλμ/ώρα στην εξυπηρέτηση επιβατών, ένα τρένο πέτυχε τα 394 χλμ/ώρα (245 μίλια/ώρα) κατά τη δοκιμή το 2016.
Τα τρένα μήκους 200 μέτρων διαθέτουν 457 θέσεις σε τέσσερις κατηγορίες που κυμαίνονται από άνετες standard έως business, premium και executive, οι τελευταίες με μόλις 10 ανακλινόμενες πολυθρόνες και υπηρεσία καθίσματος.
Οι υπηρεσίες Red Arrow λειτουργούν σε ολόκληρο το δίκτυο υψηλής ταχύτητας σε σχήμα Τ της Ιταλίας, συνδέοντας το Τορίνο, το Μιλάνο και τη Βενετία στα βόρεια με τη Μπολόνια, τη Φλωρεντία, τη Ρώμη και τη Νάπολη.
Τα κανονικά εμπορικά δρομολόγια απαιτούν μόνο 300 χλμ/ώρα το πολύ (186 μίλια/ώρα), αλλά ακόμη και αυτό έχει φέρει επανάσταση στα υπεραστικά ταξίδια στην Ιταλία, αυξάνοντας σημαντικά το μερίδιο αγοράς των σιδηροδρόμων σε βασικές διαδρομές όπως το Μιλάνο-Ρώμη και συμβάλλοντας στην πρόσφατη κατάρρευση του εθνικού αερομεταφορέα Alitalia .
Μετά από εκτεταμένες δοκιμές, οι ιταλικοί κρατικοί σιδηρόδρομοι έρχονται τώρα αντιμέτωποι με τα γαλλικά TGV στη διαδρομή Μιλάνο-Παρίσι, με τα τρένα Red Arrow να παρέχουν μια συναρπαστική εναλλακτική λύση στα παλιά TGV.
Μια άλλη παρτίδα Red Arrows παραδίδεται στην Ισπανία, όπου θα ανταγωνιστεί τις εγχώριες υπηρεσίες AVE και Ouigo Espana σε διαδρομές υψηλής ταχύτητας που εκπέμπουν από τη Μαδρίτη.
10: Haramain High Speed Railway – 300 km/h/186 mph (Σαουδική Αραβία)
Τα τρένα Haramain της Σαουδικής Αραβίας τροποποιήθηκαν για να αντιμετωπίσουν τη ζέστη της ερήμου.Bandar Aldandani/AFP/Getty Images
Η αποπνικτική ζέστη και οι αμμοθύελλες δεν σας φαίνονται αμέσως ως το ιδανικό περιβάλλον για εξελιγμένα ηλεκτρικά τρένα υψηλής ταχύτητας, αλλά ο σιδηρόδρομος υψηλής ταχύτητας Haramain της Σαουδικής Αραβίας (HHR) συνδέει τις ιερές πόλεις της Μέκκας και της Μεδίνας με ταχύτητες έως και 300 χλμ/ώρα (186). mph).
Χρησιμοποιώντας 35 ισπανικής κατασκευής τρένα Talgo ειδικά τροποποιημένα για λειτουργία στην έρημο σε θερμοκρασίες έως και 50 Κελσίου (122 Φαρενάιτ), το ταξίδι 450 χιλιομέτρων (279 μίλια) διαρκεί μόλις δύο ώρες.
Κάθε τρένο έχει 13 βαγόνια με 417 επιβάτες οικονομικής ή business class και το HHR έχει χωρητικότητα 60 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως. Αυτή η ικανότητα καταστροφής πλήθους δοκιμάζεται κατά τη διάρκεια του Χατζ, του ετήσιου προσκυνήματος στη Μέκκα κατά τη διάρκεια του οποίου περισσότεροι από δύο εκατομμύρια μουσουλμάνοι επισκέπτονται τους ιερούς τόπους της πόλης. Από τότε που άνοιξε το HHR το 2018, έχει γίνει ένας δημοφιλής τρόπος για ταξίδια μεταξύ Μεδίνα και Μέκκα, δεν αποτελεί έκπληξη όταν το αντίστοιχο οδικό ταξίδι μπορεί να διαρκέσει έως και 10 ώρες.
edition.cnn.com
sidirodromikanea.blogspot.com