Τετάρτη 24 Μαΐου 2023

Η Γαλλία απαγορεύει τις εσωτερικές πτήσεις μικρής απόστασης που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν με τρένο


Η Γαλλία απαγόρευσε επίσημα τις εσωτερικές πτήσεις σε μικρές διαδρομές που μπορούν να καλυφθούν με τρένο σε λιγότερο από δυόμισι ώρες - μια κίνηση που στοχεύει στη μείωση των εκπομπών των αεροπορικών εταιρειών.


Βασικά σημεία:

-Η απαγόρευση είναι μέρος ενός σχεδίου μείωσης των εκπομπών της Γαλλίας κατά 40 τοις εκατό έως το 2030

-Αεροπορικά ταξίδια μεταξύ Παρισιού και περιφερειακών κόμβων όπως η Νάντη, η Λυών και το Μπορντό θα αποκλειστούν ως επί το πλείστον

-Ο επικεφαλής του βιομηχανικού ομίλου Airlines for Europe χαρακτήρισε το μέτρο «συμβολική απαγόρευση»

Το Παρίσι και η Λυών απέχουν περίπου 400 χιλιόμετρα. Η πτήση θα διαρκούσε περίπου 1 ώρα και 10 λεπτά, με ένα τρένο υψηλής ταχύτητας θα χρειαζόταν περίπου 1 ώρα και 57 λεπτά.

Σε μια προσπάθεια μείωσης των εκπομπών της Γαλλίας κατά 40% έως το 2030, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων δεν θα είναι πλέον διαθέσιμες.

Αν και το μέτρο συμπεριλήφθηκε σε νόμο για το κλίμα του 2021 και εφαρμόζεται ήδη στην πράξη, ορισμένες αεροπορικές εταιρείες είχαν ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διερευνήσει εάν ήταν νόμιμο.

Η αλλαγή θα αποκλείσει ως επί το πλείστον αεροπορικά ταξίδια μεταξύ Παρισιού και περιφερειακών κόμβων όπως η Νάντη, η Λυών (και οι δύο περίπου πέντε ώρες οδικώς) και το Μπορντό (σχεδόν έξι και μισή ώρα οδικώς), με τις πτήσεις ανταπόκρισης να μην επηρεάζονται.

Οι επικριτές έχουν σημειώσει ότι το σημείο αποκοπής για συγκρίσιμα ταξίδια με τρένο είναι λιγότερο από τις περίπου τρεις ώρες που χρειάζονται για να ταξιδέψετε από το Παρίσι στο λιμάνι της Μεσογείου στη Μασσαλία με σιδηρόδρομο υψηλής ταχύτητας.

Η απαγόρευση έχει σκοπό να ενθαρρύνει τους ταξιδιώτες να χρησιμοποιούν τρένα υψηλής ταχύτητας. ( Reuters: Gonzalo Fuentes )

Ο νόμος ορίζει ότι οι σιδηροδρομικές υπηρεσίες στην ίδια διαδρομή πρέπει να μπορούν να απορροφούν την αύξηση του αριθμού των επιβατών και ότι πρέπει να είναι συχνές, έγκαιρες και καλά συνδεδεμένες για να καλύπτουν τις ανάγκες των επιβατών που διαφορετικά θα πραγματοποιούσαν πτήσεις μικρών αποστάσεων.

Τα άτομα που πραγματοποιούν τέτοια ταξίδια θα πρέπει να μπορούν να πραγματοποιούν ταξίδια μετάβασης και επιστροφής με τρένο την ίδια ημέρα, έχοντας περάσει οκτώ ώρες στον προορισμό τους.

Η κυβέρνηση είχε ήδη εξασφαλίσει τη συμμόρφωση της Air France με το σχέδιο με αντάλλαγμα ένα πακέτο οικονομικής στήριξης για τον κορωνοϊό το 2020.
Απαγορεύτηκε στους ανταγωνιστές να καλύψουν απλώς το κενό.

«Συμβολικές απαγορεύσεις»

Ο Laurent Donceel, ο οποίος είναι προσωρινός επικεφαλής του βιομηχανικού ομίλου Airlines for Europe (A4E), είπε ότι οι κυβερνήσεις θα πρέπει να υποστηρίξουν «πραγματικές και σημαντικές λύσεις» για τις εκπομπές των αεροπορικών εταιρειών, αντί για «συμβολικές απαγορεύσεις».

Οι Βρυξέλλες είχαν διαπιστώσει ότι «η απαγόρευση αυτών των ταξιδιών θα έχει μόνο ελάχιστες επιπτώσεις» στην παραγωγή CO2, πρόσθεσε.

Η A4E τόνισε τη δική της στρατηγική καθαρού μηδέν έως το 2050, η οποία περιλαμβάνει τη μετάβαση σε καύσιμα αεριωθουμένων από μη ορυκτές πηγές και την ανάπτυξη αεροσκαφών με μπαταρία ή υδρογόνο.

Το βήμα έρχεται καθώς Γάλλοι πολιτικοί συζητούν επίσης πώς να μειώσουν τις εκπομπές από ιδιωτικά τζετ.

Ενώ οι Πράσινοι βουλευτές ζήτησαν την πλήρη απαγόρευση των μικρών ιδιωτικών πτήσεων, ο υπουργός Μεταφορών Clement Beaune τον περασμένο μήνα παρακολούθησε υψηλότερη κλιματική χρέωση για τους χρήστες από το επόμενο έτος.

.abc.net.au
sidirodromikanea.blogspot.com