Τετάρτη 10 Μαΐου 2023

Η συζήτηση για την ευρωπαϊκή πολιτική σιδηροδρόμων επικεντρώνεται στην αναθεώρηση της οδηγίας για τους μηχανοδηγούς


φωτογραφία: CER/Η 

Η Κοινότητα Ευρωπαϊκών Εταιρειών Σιδηροδρόμων και Υποδομών (CER) σε συνεργασία με το Rail Forum Europe (RFE) πραγματοποίησαν συζήτηση πολιτικής σχετικά με την αναθεώρηση της Οδηγίας για τους μηχανοδηγούς, παρουσία του Nicolas Schmit, Ευρωπαίου Επιτρόπου για την Εργασία και Κοινωνικά Δικαιώματα και της Livia Spera , Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ETF), με ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα του επικοινωνιακού καθεστώτος και μιας ενιαίας επιχειρησιακής γλώσσας. Αυτό ακολουθεί την πρόσφατη δημοσίευση μιας κοινής σύστασης CER/ETF σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα της γλώσσας και του συστήματος πιστοποίησης.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επεξεργάζεται επί του παρόντος πρόταση για την αναθεώρηση της Οδηγίας 2007/59/ΕΚ για την πιστοποίηση μηχανοδηγών, με στόχο τη διευκόλυνση της διασυνοριακής κινητικότητας των μηχανοδηγών, την αντιμετώπιση παρωχημένων διατάξεων, τη διφορούμενη γλώσσα και πιθανές προσαρμογές του πεδίου εφαρμογής. Ο γενικός στόχος είναι να προσελκύσει περισσότερους ανθρώπους σε αυτό το ουσιαστικό επάγγελμα.

Η CER και το ETF συμβουλεύουν στην κοινή τους σύσταση ότι η εισαγωγή μιας ενιαίας ή μιας πρόσθετης κοινής ευρωπαϊκής γλώσσας (όπως τα αγγλικά) θα αποτελούσε τεράστιο μειονέκτημα για τον σιδηροδρομικό τομέα όταν ανταγωνίζεται άλλους τρόπους μεταφοράς. Μια τέτοια αλλαγή γλώσσας θα επηρεάσει τους μηχανοδηγούς, καθώς και όλα τα επαγγελματικά προφίλ εργασίας στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και τους διαχειριστές υποδομής, ιδιαίτερα εκείνους που είναι υπεύθυνοι για δραστηριότητες που σχετίζονται με την ασφάλεια.

Η CER υπογράμμισε ότι θα προβλεφθεί σημαντική αρνητική επίπτωση στο κόστος, ιδίως για τους διαχειριστές υποδομής, χωρίς πραγματική προστιθέμενη αξία για την επιχείρηση. Το CER παραμένει ανοιχτό στον καθορισμό ενός συστήματος στόχου για μελλοντικές επικοινωνίες στους σιδηροδρόμους, αλλά υπογραμμίζει ότι πρέπει να βασίζεται στην επιχειρησιακή πραγματικότητα, διατηρώντας παράλληλα το υπάρχον επίπεδο ασφάλειας και σε ενδελεχή ανάλυση κινδύνου και κόστους-οφέλους. Διατίθενται καινοτόμα γλωσσικά εργαλεία, όπως φάνηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης, τα οποία επιτρέπουν αποτελεσματική και ασφαλή επικοινωνία και θα καταργήσουν την ανάγκη εκπαίδευσης όλου του προσωπικού των σιδηροδρόμων στα αγγλικά.

Η πρόσφατη κοινή σύσταση εκδόθηκε στις 23 Μαρτίου βάσει του άρθρου 154 παράγραφοι 2 και 3 της ΣΛΕΕ, και καθώς η πρόταση αναθεώρησης αφορά την κοινωνική πολιτική, η CER και το ETF τονίζουν την ανάγκη να ληφθούν υπόψη αυτά τα συμπεράσματα ως βάση για τυχόν επερχόμενες Πολιτική πρωτοβουλία της ΕΕ.

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος για την Εργασία και τα Κοινωνικά Δικαιώματα Nicolas Schmit δήλωσε: « Σήμερα, καθώς προσπαθούμε να μειώσουμε τις εκπομπές άνθρακα και να μετριάζουμε την κλιματική αλλαγή, οι μηχανοδηγοί βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της πράσινης μετάβασης. Υπό το πρίσμα αυτό, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να συνεχίσουν να διασφαλίζουν ότι οι μηχανοδηγοί εργάζονται υπό καλές συνθήκες, αμείβονται με αξιοπρεπείς μισθούς και επωφελούνται από τη συνεχή εκπαίδευση. Αυτό είναι απαραίτητο για την προσέλκυση περισσότερων ανθρώπων σε αυτό το κρίσιμο επάγγελμα. ”

Ο πρόεδρος του RFE Andrey Novakov, ευρωβουλευτής , δήλωσε: « Οι μηχανοδηγοί είναι η ραχοκοκαλιά του σιδηροδρομικού τομέα. Εκτός από το σεβασμό της υπεύθυνης εργασίας τους, οφείλουμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα των συνθηκών εργασίας τους και κυρίως την ασφάλειά τους. Το να γίνουν πιο ελκυστικές και ανταγωνιστικές οι θέσεις εργασίας στους σιδηροδρόμους είναι ένας από τους τρόπους επίτευξης του βασικού στόχου της ΕΕ να μετατοπιστεί περισσότερη κίνηση στους σιδηροδρόμους. ”

Η Γενική Γραμματέας του ETF Livia Spera δήλωσε: « Οι κοινωνικοί εταίροι του σιδηροδρόμου κατέληξαν σε σαφή θέση σχετικά με την αναθεώρηση της Οδηγίας για τους μηχανοδηγούς. Επιδιώκουν προληπτικά διάλογο με την Επιτροπή σχετικά με αυτό. Αυτή τη στιγμή, συζητείται μια αμφιλεγόμενη αναθεώρηση της υποστήριξης της Επιτροπής στον κοινωνικό διάλογο. Ο τρόπος με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφασίσει να εμπλέξει το ETF και το CER και πώς θα ληφθεί υπόψη η γνώμη των δύο πιο αντιπροσωπευτικών οργανώσεων του κλάδου, θα αποτελέσει κρίσιμο τεστ για το μέλλον του κοινωνικού διαλόγου στην ΕΕ. ”

Ο εκτελεστικός διευθυντής της CER, Alberto Mazzola , δήλωσε: « Δεσμευόμαστε για διαλειτουργικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες που διασχίζουν τα σύνορα με ευκολία και μεταφέρουν επιβάτες και εμπορεύματα σε ολόκληρη την Ένωση. Τα αγγλικά ως επιχειρησιακή γλώσσα δεν αποτελούν επιλογή, καθώς δεν μπορούμε να διακινδυνεύσουμε να θέσουμε σε κίνδυνο το επίπεδο ασφάλειάς μας και πρέπει να αποφύγουμε την αύξηση του κόστους χωρίς πραγματική προστιθέμενη αξία. Είμαστε ανοιχτοί στον καθορισμό ενός μελλοντικού συστήματος στόχου και θα πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά την ανάπτυξη των διαθέσιμων λύσεων ηλεκτρονικής επικοινωνίας για την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας ».

Πηγή: CER
sidirodromikanea.blogspot.com