Κοινό μέτωπο για την εξεύρεση λύσεων για τις σιδηροδρομικές γραμμές και το σοβαρότατο πρόβλημα της ασφάλειας και της λειτουργίας της πόλης καταγράφηκε στη χθεσινοβραδινή ειδική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λάρισας, με τη συντριπτική πλειοψηφία των παριστάμενων να ζητούν εκπόνηση μελέτης για την αντιμετώπιση ενός χρόνιου προβλήματος της πόλης, αλλά και ακτιβιστικές δράσεις στη Λάρισα.
Σε μια υβριδική συνεδρίαση που έγινε παρουσία τοπικών βουλευτών και εκπροσώπων φορέων, αλλά και με διαδικτυακές παρεμβάσεις, αναλύθηκαν τα επιμέρους στοιχεία του θέματος, με τον δήμαρχο Λαρισαίων, Απόστολο Καλογιάννη, να περιγράφει βραχυπρόθεσμα αλλά και μεσοπρόθεσμα μέτρα, στηλιτεύοντας την αρνητική στάση του ΟΣΕ και καλώντας την πόλη συντεταγμένα να διεκδικήσει μελέτη με χρηματοδότηση και οριστική λύση.
«Αν δεν υπάρξει λύση η πόλη θα βρεθεί στο μετερίζι των αγώνων», κατέληξε ο δήμαρχος Λαρισαίων, με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστό να στέκεται στο σχέδιο των ηχοπετασμάτων και των περιφράξεων, αλλά και μιας προμελέτης (cut and cover tunnelling) που αφορά στο τμήμα από την περιοχή της Υψηλάντου έως αυτήν της Αγιάς.
«Καλούμαστε να εκφράσουμε ενιαία βούληση και να ανατεθεί τάχιστα η σύνταξη μελέτης σε ειδικούς χωρίς να περιμένουμε κανέναν υπουργό», τόνισε ο βουλευτής Λάρισας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Βασίλης Κόκκαλης, κλείνοντας με την ευχή για «σοβαρότητα και άμεση δράση».
Παίρνοντας τον λόγο η βουλευτίνα Λάρισας του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Ευαγγελία Λιακούλη, υπογράμμισε πως το διεκδικητικό πλαίσιο θα πρέπει να επανακαθορισθεί και να είναι κοινό, ενιαίο και αδιαπραγμάτευτο. «Θέλουμε εκπόνηση μελέτης ειδικής για τη Λάρισα και γιατί όχι ένταξη του έργου στο Ταμείο Ανάκαμψης», τόνισε, σημειώνοντας πως έχουμε ένα δίκτυο κατώτερο των περιστάσεων «και μια πόλη που δεν είναι στις προτεραιότητες του ΟΣΕ».
Σε διαδικτυακή του παρέμβαση ο βουλευτής Λάρισας της ΝΔ, Χρήστος Κέλλας, πρότεινε τη σύσταση ολιγομελούς επιτροπής που θα πιέσει για την εξεύρεση λύσης, εξαίροντας την πρωτοβουλία της Περιφέρειας που προχωρά το θέμα των ηχοπετασμάτων και της ηλεκτροκίνησης και προσθέτοντας με νόημα ότι «οι περιφράξεις έπρεπε να έχουν γίνει χθες».
ΟΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ
Από πλευράς τους οι επικεφαλής των παρατάξεων επέμειναν στη διεκδίκηση οριστικής λύσης, με τον επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Θανάση Μαμάκο, να μιλά για ένα πρόβλημα που χρονίζει, επιρρίπτοντας ευθύνες στη δημοτική αρχή και κάνοντας λόγο για συγκυριακό ενδιαφέρον από πλευράς της.
Στην υπογειοποίηση των γραμμών επέμεινε ο επικεφαλής της ΛΑΣΥ, Πέτρος Κρίκης, ενώ ο επικεφαλής της ΠΡ.ΑΞΙ, Παναγιώτης Γούλας, αναφέρθηκε σε ένα εθνικό πρόβλημα και τάχθηκε υπέρ της πρότασης για την εκπόνηση μελέτης.
«Πρόκειται για εθνικό έργο», συμφώνησε ο επικεφαλής της Ορμής Ανανέωσης, Νίκος Γαμβρούλας, που επίσης τάχθηκε υπέρ της εκπόνησης μελέτης σκοπιμότητας, με τον επικεφαλής της Λαρισαίων Κοινόν, Δημήτρη Τσιάρα, να ζητά ολιστική μελέτη η οποία θα περιλαμβάνει το Τελωνείο, το Αμαξοστάσιο και τον Σιδηροδρομικό Σταθμό, με παράλληλες κινητοποιήσεις της πόλης και παρεμβάσεις των τοπικών βουλευτών.
Ακολούθησαν τοποθετήσεις εκπροσώπων φορέων, με τον Νίκο Παπαγεωργίου, πρόεδρο ΤΕΕ Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας να προτείνει μελέτη σκοπιμότητας με πρωτοβουλία του δήμου και σύμφωνα με συγκεκριμένα κριτήρια, ενημερώνοντας μάλιστα πως μετά το Πάσχα θα δημιουργηθεί στο ΤΕΕ σχετική ομάδα εργασίας, ενώ ο πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, Γιώργος Χατζής, επισήμανε την ανάγκη να μπει χρονοδιάγραμμα στην όποια μελέτη.
Τέλος θα πρέπει να σημειωθεί πως όπως ενημέρωσε το σώμα ο πρόεδρος του ΔΣ, Δημήτρης Τάχος, ο διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, με μήνυμά του τάχθηκε στη διάθεση της πόλης για την εξεύρεση λύσης στο θέμα που ταλανίζει τη Λάρισα.
Η συζήτηση ολοκληρώθηκε με τοποθετήσεις δημοτικών συμβούλων και τη δευτερολογία του δημάρχου, με τον Απόστολο Καλογιάννη να στέκεται στην στάση του ΟΣΕ «που αθετούσε όσα συμφωνούνταν», επιμένοντας σε μια διεκδίκηση που θα πρέπει να αφορά στο αρμόδιο υπουργείο (υπό την εποπτεία επιτροπής παρακολούθησης), αλλά και σε κινητοποιήσεις εάν κριθεί απαραίτητο.
«Μονοσήμαντες λύσεις δεν υπάρχουν, η πόλη προσπαθεί να λύσει συνολικά το ζήτημά της», κατέληξε ο δήμαρχος.
Ε.Π.
larissapress.gr
sidirodromikanea.blogspot.com