Άναψε χθες το πράσινο φως για να εισέλθουν εκ νέου στις ράγες τα επιβατικά τρένα στον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο επανεκκίνησης του σιδηρόδρομου μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
του Χάρη Ντιγριντάκη
Η αμαξοστοιχία 882, με 197 επιβάτες, ξεκίνησε στις 08:28 από το σταθμό Λαρίσης προς Καλαμπάκα και σε αυτήν επιβιβάστηκε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις Μεταφορές, κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, στελέχη της Hellenic Τrain, καθώς και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, θέλοντας να δώσουν το μήνυμα ότι οι μετακινήσεις είναι ασφαλείς.
Τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών, εμπορευματικών και επιβατικών, όπως ανέφερε ο υπουργός, ξεκινούν – με μία μικρή χρονική καθυστέρηση – και απομένει ο προαστιακός σιδηρόδρομος για το Κιάτο.
«Προς το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όταν θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα τα οποία γίνονται, κυρίως για την ανάδειξη του φωτισμού μέσα σε σήραγγες προς την διαδρομή για Κιάτο, θα εκκινήσει και ο Προαστιακός», ανακοίνωσε ο κ. Γεραπετρίτης.
Ο Υπουργός υπογράμμισε τρία κομβικά ζητήματα τα οποία «οφείλουμε όλοι να αποδεχτούμε και να πολεμήσουμε για αυτά».
Το πρώτο είναι να ριχτεί άπλετο φως στο ζήτημα του δυστυχήματος έτσι ώστε να αναδειχθούν οι ευθύνες, όπου αυτές υπάρχουν. «Η έρευνα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και θα έχουμε σύντομα τα αποτελέσματα της».
Το δεύτερο είναι να υπάρχει επανεκκίνηση με ασφάλεια για την εμπέδωση της εμπιστοσύνης του κοινού.
Το τρίτο ζήτημα είναι η ανάταξη του επιπέδου ασφάλειας των σιδηροδρόμων σε ένα πιο μόνιμο επίπεδο. «Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι γίνεται μία τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του Υπουργείου και της Πολιτείας έτσι ώστε όλες οι συμβάσεις οι οποίες αναφέρονται στην σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση, καθολικά στον κύριο άξονα, να ολοκληρωθούν έγκαιρα έτσι ώστε τέλος Σεπτεμβρίου να έχουμε ένα απολύτως ασφαλές δίκτυο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε όλα τα διεθνή standards για την προστασία των επιβατών».
Ο κ. Γεραπετρίτης επισήμανε πως για το λόγο αυτό «έχουμε αναπτύξει και σημαντικές συνέργειες με ευρωπαϊκούς θεσμούς, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων. Με τη γερμανική κυβέρνηση και σήμερα θα βρεθώ το μεσημέρι και στη Γαλλία, όπου με πρωτοβουλία και του Πρωθυπουργού, θα έχουμε μία συνεργασία με τους γαλλικούς σιδηροδρόμους και το γαλλικό Υπουργείο Μεταφορών».
Το στίγμα πάντως έδωσε η αντίδραση του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, ο οποίος έχοντας νωπές τις μνήμες από τη φονική σύγκρουση που έκοψε το νήμα της ζωής σε 57 ανθρώπους, όταν πήρε μπροστά η μηχανή, με δυσκολία συγκρατούσε τους λυγμούς του.
Εν τω μεταξύ προσεχή Παρασκευή (7 Απριλίου), εντάσσονται στο πρόγραμμα το δεύτερο ΙC Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Αθήνα, τα δρομολόγια του Προαστιακού της Αθήνας στο τμήμα Πειραιάς-Μαγούλα-Πειραιάς, καθώς και το δρομολόγιο Αθήνα-Λειανοκλάδι-Αθήνα. Την Μ. Τρίτη (11 Απριλίου) προστίθεται στα δρομολόγια, το τρίτο IC Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Αθήνα. Παράλληλα θα ανακοινωθούν εντός των ημερών τα δρομολόγια στις γραμμές Λάρισα-Βόλος, Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Θεσσαλονίκη-Λάρισα.
Αρρυθμίες στις εμπορικές
Πάντως οι αρρυθμίες στα εμπορικά δρομολόγια συνεχίζονται, καθώς από χθες σε απεργία έχουν κατέβει οι σιδηροδρομικοί στην Β. Μακεδονία με αποτέλεσμα κανένα δρομολόγιο να μην πραγματοποιείται προς Ειδομένη και Γευγελή.
Σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομα αναμένεται αν ξεκινήσουν τα δρομολόγια στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Στρυμώνας – Προμαχώνας, ενώ οι εμπορικές αμαξοστοιχίες (ΝΑΤΟΙΚΕΣ) στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο λόγω έλλειψης μηχανών δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει.
.tourismtoday.gr
sidirodromikanea.blogspot.com