Ο σταθμός του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη έχει «νεκρώσει» από την 1η Μαρτίου, λίγες ώρες μετά την σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, που άφησε πίσω της 57 νεκρούς. Εδώ και 22 ημέρες μετά την τραγωδία ο σταθμός είναι άδειος με τις επιχειρήσεις να βλέπουν τους τζίρους τους να πέφτουν κατακόρυφα.
ΜΑΓΔΑ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ
Οι δέκα επιχειρήσεις που βρίσκονται εντός του νέου σιδηροδρομικού σταθμού εξυπηρετούσαν κυρίως το επιβατικό κοινό που ταξίδευε με τρένο. Πλέον τα τραπεζοκαθίσματα είναι άδεια και οι ιδιοκτήτες δεν βλέπουν πελάτες να μπαίνουν στα μαγαζιά τους. Οι μόνοι που κινούνται στον σταθμό είναι οι εργαζόμενοι, οι οποίοι κάθε μέρα βρίσκονται στο πόστο τους.
Οι καταστηματάρχες συγκλονισμένοι μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα έχουν να αντιμετωπίσουν και τα έξοδα της επιχείρησής τους, τα οποία «τρέχουν», την ώρα που ο τζίρος τους είναι σχεδόν μηδενικός. Ζητούν να υπάρξει στήριξη από την πολιτεία καθώς δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.
«Η απόλυτη καταστροφή»
«Από την 1η Μαρτίου είμαστε στο απόλυτο μηδέν. Ενώ την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου λέγαμε δόξα τω θεώ από τα ξημερώματα ήρθε η απόλυτη καταστροφή. Η επόμενη μέρα είναι δύσκολη μέσα στο κτίριο του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη από το ελληνικό κράτος για τις δέκα επιχειρήσεις, είτε για τους επιχειρηματίες, είτε για το υπαλληλικό προσωπικό. Είναι 300 ψυχές, οι οικογένειες των επιχειρηματιών και των εργαζομένων. Εμείς δουλεύουμε με το επιβατικό κοινό», αναφέρει στο thestival.gr ο Κώστας Σλαβάκης, ο οποίος διατηρεί κατάστημα εστίασης εντός του σταθμού από τον Μάρτιο του 2018.
Ο κ. Σλαβάκης επικοινώνησε με το αρμόδιο υπουργείο προκειμένου να ληφθεί απόφαση για στήριξη των επιχειρήσεων τουλάχιστον μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο. Ο ίδιος ζητά να επαναφέρουν τα μέτρα που είχαν ληφθεί για τις επιχειρήσεις την περίοδο του κορωνοϊού προκειμένου να μπορέσουν να επιβιώσουν. «Θα πρέπει να επαναφέρουν τα μέτρα για τον κορωνοϊό από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην επόμενη μέρα. Να βγει μια απόφαση για τα καταστήματα που βρίσκονται μέσα στον Σιδηροδρομικό Σταθμό. Να υπάρξει μέριμνα από το ελληνικό κράτος. Τουλάχιστον να υπάρχει κάποια στήριξη μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, οπότε έχει ανακοινωθεί ότι θα ξεκινήσει η τηλεδιοίκηση. Απαιτούμε να υπάρξει βοήθεια έως τέλος Σεπτέμβριο τώρα, χθες», τονίζει ο κ. Σλαβάκης.
Σημειώνεται ότι σήμερα θα ξεκινούσαν δρομολόγια ορισμένες αμαξοστοιχίες από Θεσσαλονίκη. Μετά από σύσκεψη που είχαν χθες, Τρίτη, σιδηροδρομικοί με την διοίκηση της Hellenic Train αποφασίστηκε να μην ξεκινήσουν δρομολόγια επιβατικές αμαξοστοιχίες, παρά μόνο εμπορικές. Σύμφωνα με τον κ. Σλαβάκη, ακόμη και αν ξεκινούσαν δρομολόγια οι επιβατικές αμαξοστοιχίες για Φλώρινα και Δράμα η κίνηση στα μαγαζιά εντός του σταθμού θα ήταν μειωμένη καθώς το 85% της δουλειάς των καταστημάτων και των εκδοτηρίων αφορά τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη – Λάρισα και Θεσσαλονίκη – Αθήνα. «Στις καλές μέρες του σταθμού μπορεί κάλλιστα οποιοσδήποτε να δει τι κομμένα εισιτήρια έχει για Φλώρινα, Έδεσσα, Βέροια, τι εισιτήρια έχει για Σέρρες, Δράμα και τι εισιτήρια έχει για Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Αθήνα. Το 85% της δουλειάς είτε των μαγαζιών είτε των εισιτηρίων που κόβονται στα εκδοτήρια είναι το Θεσσαλονίκη – Λάρισα και Θεσσαλονίκη – Αθήνα. Στις καλές μέρες φεύγουν 35 άτομα για να πάνε από Θεσσαλονίκη στη Φλώρινα. Στην καλύτερη μέρα για Δράμα φεύγουν 22 άτομα. Το τρένο στη Θεσσαλονίκη δουλεύει με το Θεσσαλονίκη – Λάρισα και το Θεσσαλονίκη – Αθήνα» αναφέρει χαρακτηριστικά.
thestival.gr
sidirodromikanea.blogspot.com