Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Το Βελιγράδι δεν έχει πλέον σιδηροδρομικές συνδέσεις με τα υπόλοιπα Βαλκάνια


Με την προσωρινή αναστολή της κυκλοφορίας στη διεθνή σιδηροδρομική γραμμή Βελιγράδι – Μπαρ, το Βελιγράδι δεν έχει πλέον ενιαία σιδηροδρομική σύνδεση με άλλες βαλκανικές χώρες, κάτι που συμβαδίζει με την καταστροφή του τοπικού σιδηροδρομικού δικτύου στη Σερβία, αναφέρει ο Ne Davimo Κίνημα Βελιγραδίου/Πράσινο-Αριστερό Μέτωπο.

Σνεζάνα Μπιελότομιτς

Ενώ ο Σέρβος Πρόεδρος καυχιέται ότι επενδύει το κράτος επενδύοντας στην κατασκευή σιδηροδρόμων και στην ανακαίνιση της σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 75 χιλιομέτρων που συνδέει το Βελιγράδι με το Νόβι Σαντ, η γενική κατάσταση με το σιδηροδρομικό δίκτυο χειροτερεύει, καθώς τα τρένα που πήγαιναν από το Βελιγράδι προς Βιέννη, Πράγα, Λιουμπλιάνα, Σαράγεβο, Ζάγκρεμπ, Βουδαπέστη, Τιμισοάρα, Κωνσταντινούπολη, Σόφια, Θεσσαλονίκη, Σκόπια και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, όλες έχουν ακυρωθεί.

Σήμερα, χάρη στην κακή διαχείριση και την ανικανότητα του κυβερνώντος κόμματος, το Βελιγράδι δεν έχει σιδηροδρομική σύνδεση με την περιοχή. Ο μόνος ενεργός διεθνής σιδηρόδρομος που συνδέει τη σερβική πόλη Ντιμιτρόβγκραντ με τη Σόφια στη Βουλγαρία λειτουργεί μία φορά την ημέρα.

Ο Zoran Bukvić, από το κίνημα Ne Davimo Beograd, επισημαίνει επίσης ότι στη Δυτική Ευρώπη, τα τρένα υψηλής ταχύτητας είναι πιο αποτελεσματική μορφή μεταφοράς από τα αεροπλάνα και εκτίμησε ότι ο συνδυασμός των τρένων υψηλής ταχύτητας και της ύπαρξης αρκετών χώρων στάθμευσης στην πόλη, καθώς και η διατροπική ενοποίηση των τρένων με τις αστικές δημόσιες συγκοινωνίες και τα δημόσια συστήματα ποδηλάτων, θα πρέπει να είναι μια κυρίαρχη μορφή μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων.

Ο Bukvić επεσήμανε επίσης την άνεση και τα πλεονεκτήματα του ταξιδιού με τρένο και πρόσθεσε ότι τα τρένα είναι το πιο περιβαλλοντικά βιώσιμο μέσο μεταφοράς, το οποίο, με κατάλληλες επενδύσεις, μπορεί να γίνει και το ταχύτερο.

serbianmonitor.com
sidirodromikanea.blogspot.com