Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023

Υπουργείο Μεταφορών: Μπαράζ συναντήσεων με εργαζόμενους υπό το βάρος της τραγωδίας – Ο σχεδιασμός για προσλήψεις



Αλλάζει... γραμμή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καθώς υπό τη βαριά σκιά της πολύνεκρης σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, η οποία ανέδειξε μεταξύ άλλων και την αγνόηση των έγκαιρων προειδοποιήσεων των εργαζομένων για την κατάσταση του σιδηροδρόμου, αλλά και ενόψει των εκλογών, σωματεία και συνδικάτα του παραμελημένου κλάδου των μεταφορών φαίνεται ότι πλέον περνούν συχνότερα το κατώφλι του υπουργείου.

Μαρία Λιλιοπούλου

Άλλωστε, τις ημέρες που ακολούθησαν το δυστύχημα που συγκλόνισε το πανελλήνιο, το ένα μετά το άλλο τα Σωματεία εργαζομένων αναδείκνυαν τις ελλείψεις και τα κενά ασφαλείας σχεδόν σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Ήδη από το υπουργείο έχουν περάσει εκπρόσωποι των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ενώ για σήμερα Τετάρτη είχαν προγραμματιστεί συναντήσεις με τους ηλεκτρονικούς υπαλλήλους των αεροδρομίων, αλλά και τους εργαζομένους στο μετρό, οι οποίοι στο μεταξύ είχαν αναστείλει τη χθεσινή τους απεργία.
«Η δική μου πολιτική είναι συγκεκριμένη και με απόλυτη διαφάνεια. Εννοείται ότι το πρώτο πράγμα που έκανα και συνεχίζω να κάνω είναι να συνομιλήσω με εργαζομένους. Αν δεν αφουγκραστώ τις απόψεις, τα προβλήματα και τις δυσκολίες, δεν μπορώ να παρέμβω πολιτικά», ανέφερε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος από το βήμα της Βουλής την Τετάρτη επιχειρώντας να τραβήξει μία κόκκινη γραμμή με το πρόσφατο παρελθόν.

Οι προσλήψεις

Ωστόσο, παρά τις παλαιότερες δεσμεύσεις του υπουργείου, στο νομοσχέδιο που συζητείται αυτήν την εβδομάδα στη Βουλή και περιλαμβάνει ολόκληρο κεφάλαιο με ρυθμίσεις του υπουργείου Μεταφορών, είναι μάλλον φειδωλές οι προβλέψεις για ενίσχυση του προσωπικού συγκριτικά με τις ανάγκες και τα κενά στα οργανογράμματα.

Συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ προβλέπεται η επαναφορά των 160 συμβασιούχων φυλάκων ισόπεδων διαβάσεων, καθώς επίσης και η συμπλήρωση των 90 θέσεων που έχουν ήδη προκηρυχθεί μέσω ΑΣΕΠ με ακόμα 50 άτομα. Αφενός πρόκειται συνολικά για 140 άτομα, την ώρα που βάσει του οργανογράμματος του Οργανισμού οι κενές θέσεις είναι 1.400 και αφετέρου, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Γιάννης Ντίτσας κατά την ακρόαση των φορέων, πρόκειται για εργαζομένους που θα πιάσουν δουλειά μήνες μετά: «Το υφιστάμενο πρόβλημα που έχουμε αυτή τη στιγμή στον ΟΣΕ είναι ότι πρέπει να λύσουμε το θέμα σήμερα, ότι γίνεται αυτή η διαδικασία σίγουρα είναι στη σωστή κατεύθυνση, αλλά πρέπει να δούμε και το σήμερα. Γιατί, η διαδικασία αυτή έχει αρχίσει εδώ και αρκετό καιρό και θα τελεσιδικήσει προφανώς μετά τις εκλογές. Όσο γρήγορα και να τρέξει μιλάμε από Σεπτέμβριο και μετά. Συν τη διαδικασία της εκπαίδευσης που χρειάζεται, συν τη διαδικασία που θα κάνει ο ΑΣΕΠ, οπότε μιλάμε για ένα χρονικό διάστημα μεγάλο. Το θέμα είναι να λύσουμε σήμερα τι κάνουμε, για να μπορέσουμε να ξεπεράσουμε τα προβλήματα αυτά και την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Με το νομοσχέδιο ορίζεται επίσης ότι η ΟΣΥ (οδικά μέσα) και η ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς) θα μπορούν να προσλαμβάνουν προσωπικό με συμβάσεις εργασίας αορίστου και ορισμένου χρόνου, συμβάσεις έργου και έμμισθης εντολής. Έως τις 31.12.2023 επιτρέπεται η πρόσληψη οδηγών και Τεχνιτών υπό τους όρους ειδικής δοκιμαστικής υπηρεσίας ενός έτους από τον πίνακα των επιλαχόντων του διαγωνισμού του 2020.

ethnos.gr
sidirodromikanea.blogspot.com