Την Τρίτη 21 Μαρτίου 2023 έγινε δοκιμαστική διαδρομή στην υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα του κόσμου που βρίσκεται υπό κατασκευή και θα συνδέσει τη γραμμή Ουντχαμπούρ-Σριναγκάρ-Μπαραμούλα, στην κοιλάδα Τσενάμπ, στο Τζαμού και στο Κασμίρ.
Στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Μπακάλ Σουρέι δόθηκε το έναυσμα στα μικρά δοκιμαστικά τρένα να λειτουργήσουν πιλοτικά για δύο χρόνια πάνω στη γραμμή της γέφυρας, πριν παραδοθεί σε χρήση στα επιβατικά και εμπορικά τρένα της γραμμής.
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών, θα ολοκληρωθεί η σύνδεση της γραμμής Ουντχαμπούρ-Σριναγκάρ-Μπαραμούλα. Αυτή η εξέλιξη θα είναι αποτελέσει σημαντικότατο ορόσημο για τον Οργανισμό Βόρειων Σιδηροδρομικών Κατασκευών (NRCO), για τη σύνδεση του Κασμίρ.
Η γέφυρα, που κατασκευάστηκε με κόστος περίπου 14 δις ρούπιες ( 156.407.540 Ευρώ) είναι η μεγαλύτερη πρόκληση πολιτικού μηχανικού που αντιμετωπίζει οποιοδήποτε σιδηροδρομικό έργο στην Ινδία στην πρόσφατη ιστορία. Μόλις ολοκληρωθεί η γραμμή των 111 χιλιομέτρων, το τρένο με προορισμό το Σριναγκάρ μπορεί να φτάσει στο Κανγιακουμαρί χωρίς κανένα εμπόδιο. Πρόσφατα, οι αρχές ολοκλήρωσαν τις εργασίες τοποθέτησης τροχιάς στη γέφυρα Τσενάμπ.
Το έργο έχει μήκος 272 χιλιομέτρων από τη Μπαραμούλα έως την Ουντχαμπούρ, συνδέοντας την κοιλάδα με την υπόλοιπη χώρα. Ενώ το τμήμα Ουντχαμπούρ-Κάτρ μήκους 25 χιλιομέτρων τέθηκε σε λειτουργία τον Ιούλιο του 2014, το τμήμα Κεζιγκούντ-Μπαραμούλα μήκους 118 χιλιομέτρων τέθηκε σε λειτουργία τον Οκτώβριο του 2009. Ομοίως, το τμήμα Μπακάλ-Καζιγκούντ μήκους 118 χιλιομέτρων ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2013.
Αυτή η γέφυρα χτίστηκε μεταξύ Μπακάλ και Κουρί στην περιοχή Ιασί. Σύμφωνα με τους Ινδικές Σιδηροδρομικές γραμμές, αυτή η γέφυρα εμπίπτει στη Σεισμική Ζώνη IV. Ενώ η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το 2002, η γέφυρα χαιρετίστηκε ως ένα σημαντικό βήμα προς τη σιδηροδρομική σύνδεση. Ενώ διαθέτει και μέτρα ασφαλείας έναντι κάθε πιθανής τρομοκρατικής επίθεσης, η γέφυρα μπορεί να αντέξει σεισμούς 8 Ρίχτερ και εκρήξεις μεγάλης έντασης.
Επίσης, η υψηλότερη σιδηροδρομική γέφυρα στον κόσμο πάνω από το Τσενάμπ απέκτησε τη χρυσή της επένδυση τον Αύγουστο του περασμένου έτους, ανοίγοντας το δρόμο για τους μηχανικούς να χαράξουν τις γραμμές. Περίπου 300 μηχανικοί και 1.300 εργάτες εργάζονταν όλο το εικοσιτετράωρο για την κατασκευή της γέφυρας. Η κυβέρνηση ανέθεσε την κατασκευή της γέφυρας στην M/S Chenab Bridge Project Undertaking, μια κοινοπραξία μεταξύ της Afcons Infrastructure, VSL India και της Ultra Construction and Engineering Company της Νότιας Κορέας.
Η γέφυρα βρίσκεται σε υψόμετρο 1315 μέτρων. Είναι κατασκευασμένο από 28.660 μετρικούς τόνους χάλυβα. Η ωφέλιμη ζωή της γέφυρας είναι περίπου 120 χρόνια. Προς το παρόν, η σιδηροδρομική σύνδεση με το Κασμίρ είναι κυρίως το τμήμα των 25 χιλιομέτρων από την Ουνταμπούρ έως την Κάτρα και η γραμμή 18 χιλιομέτρων από το Μπανχάλ προς το Καζιγούντ στην κοιλάδα και στη συνέχεια το 118 χλμ από το Καζί.
sidirodromikanea.blogspot.com