Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα,
Πληροφορηθήκαμε από τον εξαίρετο ιστότοπό σας ότι έως τα τέλη Φεβρουαρίου θα έχει προκηρυχθεί το έργο κατασκευής του Προαστιακού Δυτικής Αττικής:
Χαιρόμαστε πολύ για το γεγονός και μακάρι το έργο όχι μόνο να προκηρυχθεί αλλά και να ολοκληρωθεί, διότι και η διακλάδωση λ.χ. του προαστιακού από τον Ισθμό προς το Λουτράκι ενώ θα έπρεπε να έχει ήδη παραδοθεί πριν από δύο χρόνια, τα έργα εκεί προχωρούν με ταχύτητα.. «σαλίγκαρου», αν φυσικά δεν έχουν «παγώσει» εντελώς!
Όμως από το 2014 υποτίθεται ότι «τρέχει» και ο Προαστιακός Δυτικής Θεσσαλονίκης. Παρότι δεν συμφωνώ απόλυτα με όσα προβλέπουν τα σχέδια που έχουν έως σήμερα ανακοινωθεί, αδιαμφισβήτητα το έργο θα είναι κατ’ ουσίαν ένα επίγειο «μετρό» (ίσως και καλύτερο) για τους κατοίκους της Δυτικής Θεσσαλονίκης οι οποίοι θα «δουν» κλασικό μετρό στις γειτονιές τους στην καλύτερη περίπτωση μετά από δέκα με είκοσι (ή και περισσότερα) χρόνια…
Θα είναι αληθινά μια προσβλητική και υποτιμητική στάση για την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης και τους κατοίκους της, το να προκηρυχθεί μεν το έργο του Προαστιακού Δυτικής Αττικής αλλά όχι εκείνο της Δυτικής Θεσσαλονίκης! Αν λάβουμε υπόψη ότι στα άμεσα σιδηροδρομικά έργα προβλέπονται επεκτάσεις του Προαστιακού Αττικής προς Λαύριο και Ραφήνα, έργα τα οποία αδιαμφισβήτητα έχει ανάγκη το Λεκανοπέδιο και αν προσθέσουμε επίσης και το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη ήταν ανέκαθεν «προικισμένη» με σιδηροδρομική σύνδεση με σχεδόν όλες τις μεγάλες κοντινές και λίγο πιο μακρινές πόλεις, όπως λ.χ. την Κατερίνη τη Λάρισα, την Αλεξάνδρεια, τη Βέροια, τη Σκύδρα την Έδεσσα, τη Φλώρινα, την Πτολεμαΐδα, το Πολύκαστρο με την Αξιούπολη, το Κιλκίς, τη Ροδόπολη, το Σιδηρόκαστρο και φυσικά τις Σέρρες, πόλεις, οι οποίες, με εξαίρεση την Κατερίνη και τη Λάρισα, οι οποίες εξυπηρετούνται εδώ και καιρό από τακτική σιδηροδρομική προαστιακή σύνδεση, ή στερούνται απολύτως της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη συμπρωτεύουσα ή η σιδηροδρομική σύνδεση με αυτήν είναι το λιγότερο υποτυπώδης, ώστε σε καμία των περιπτώσεων να μπορεί να χαρακτηριστεί ως «προαστιακή»!
Επομένως, κρίνεται εντελώς απαράδεκτο να μην «περπατούν» παράλληλα οι επεκτάσεις του Προαστιακού σε Αττική και Θεσσαλονίκη, αλλά για ακόμα μία φορά η Θεσσαλονίκη, η άλλοτε πρωτοπόρος στις αστικές και προαστιακές μετακινήσεις, να εγκαταλείπεται στη τύχη και στη μίζερη κακομοιριά της!
Οι «εχθροί» και οι «φίλοι» του σιδηροδρόμου (και της Θεσσαλονίκης) έχουν πλέον διαφανεί στον… «πολιτικό ορίζοντα» και ο ελληνικός λαός οφείλει να ψηφήσει και με το «σιδηροδρομικό του κριτήριο», το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, είναι… αλάνθαστο!
Όπως γράψαμε και άλλες φορές, οι εκλογές… έρχονται!
Με εκτίμηση
Σ. Βενέτης
sidirodromikanea.blogspot.com