Οι ενδιαφερόμενες εταιρείες κατέθεσαν αιτήματα για παράταση και διευκρινίσεις, κάτι που οδήγησε στη μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού.
Μετατέθηκαν για τις 7 Φεβρουαρίου οι προσφορές για τον Προαστιακό Δυτικής Αττικής, αρχικού προϋπολογισμού 106,9 εκατ. ευρώ, καθώς αρκετές εταιρείες ζήτησαν παράταση.
Το έργο αφορά στην κατασκευή νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου, μήκους 36 χλμ στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον ΣΣ Μεγάρων. Κατά τη λειτουργία του θα εξυπηρετεί τις κατοικημένες περιοχές Ασπροπύργου, Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, καθώς και Νερακίου, Νέας Περάμου και Μεγάρων.
Επιπροσθέτως, θα εξυπηρετεί και τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας. Κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής προβλέπονται οι σταθμοί ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπροπύργου, Βαμβακιάς, Ελευσίνας, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργου, Νέας Περάμου. Όπως διευκρινίζεται στην απόφαση, αρκετοί και ιδιαίτερης βαρύτητας ενδιαφερόμενοι φορείς, όπως η ΤΕΡΝΑ, η ΑΚΤΩΡ, η Intracat, η ΑΒΑΞ Α.Ε. και η ALSTOM, κατέθεσαν αιτήματα για παράταση και διευκρινίσεις, κάτι που οδήγησε στην απόφαση για μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας του διαγωνισμού.
Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ – Κιάτο.
Παράλληλα, θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Σε όλο το μήκος, η νέα σιδηροδρομική γραμμή προβλέπεται με διατομή μονής σιδηροδρομικής γραμμής. Ειδικότερα το τμήμα Λιόσια – ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, η γραμμή έχει μελετηθεί προκειμένου να υπάρχει μελλοντικά η δυνατότητα διπλασιασμού με αξονική απόσταση 3,80 μ., χωρίς ο σχεδιασμός αυτός να θίγει την εν λειτουργία μονή σιδηροδρομική γραμμή.
Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται και η μελέτη αποκατάστασης των κάθετων οδικών διελεύσεων που θίγονται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής.
Επιπρόσθετα, θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για διέλευση επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου (ΣΚΑ – Κιάτο, Α. Λιοσίων και σταθμός Μεγάρων).
Η προθεσμία εκτέλεσης του έργου ανέρχεται στους 28 μήνες.
naftemporiki.gr
sidirodromikanea.blogspot.com