Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου 2022

Φλάι όβερ και η Θεσσαλονίκη... over!


Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Υπογράφηκε τη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022 στη Θεσσαλονίκη η σύμβαση για την κατασκευή του «Flyover» με προϋπολογισμό 373,2 εκατ. € !!! Να… χοροπηδήξω από χαρά ή να βάλω τα κλάματα;

Αγαπητά Σιδηροδρομικά Νέα

Υπογράφηκε την προηγούμενη Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2022 στη Θεσσαλονίκη με μεγάλες… «τυμπανοκρουσίες» η σύμβαση για την κατασκευή του «Flyover» με προϋπολογισμό 373,2 εκ. €:


Είναι, όλως, αυτό ένα έργο που θα ωφελήσει πραγματικά τους Θεσσαλονικείς; Αναλογίζεται κάποιος το ύψος της επένδυσης; Λογαριάζει ότι για να διασχίσει τον «Flyover» θα καταβάλει πανάκριβα διόδια; Και που είναι το «city train» το οποίο αναμένει καρτερικά τη συμβασιοποίησή του από το 2014; Με 373,2 εκ. € θα μπορούσαν να γίνουν πολλά έργα, τα οποία θα ανακούφιζαν πραγματικά τον Θεσσαλονικιό και την Θεσσαλονικιά και χωρίς να αναγκάζεται να καταβάλει διόδια, όπως:

Α. επέκταση του μετρό προς τα δυτικά (Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Νεάπολη, Συκιές, Σταυρούπολη, Πολίχνη, Ρετζίκι, Ευκαρπία, Καλοχώρι) και φυσικά προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία» ή εναλλακτικά

Β. Κατασκευή προαστιακού σιδηροδρόμου από Θεσσαλονίκη στα ίχνη της ήδη κατασκευασμένης ημιτελούς σιδηροδρομικής γραμμής «Διϋλιστήρια ΕΚΟ – Νεοχωρούδα – Ωραιόκαστρο (Γαλήνη) – Ανθούπολη – Λαγυνά – Άγιος Βασίλειος και με υπόγεια σήραγγα κάτωθεν Χορτιάτη σύνδεση με Αεροδρόμιο Μακεδονία και μελλοντική επέκταση προς Χαλκιδική» ή εναλλακτικά

Γ. Κατασκευή δικτύου light rail «Πύλη ένα» λιμένα Θεσσαλονίκης – Λευκός Πύργος (μονή γραμμή) και Λευκός Πύργος με παραλιακή όδευση μέχρι Αεροδρόμιο Μακεδονία (διπλή γραμμή), με αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου ανατολικότερα του εργοστασίου Αλλατίνη (Σοφούλη Νέα Κρήνη, Αρετσού, Φοίνικας, Μίκρα). Μελλοντικές δυνατότητες επέκτασης του light rail προς συνοικίες που δεν θα εξυπηρετούνται από το μετρό (ή το city train, αν ποτέ αυτό υλοποιούταν) όπως Τούμπα, Τριανδρία, Ευαγγελίστρια, Άγιος Παύλος, Άνω Πόλη, Καλοχώρι και αλλού ή εναλλακτικά

Δ. Νέος σχεδιασμός αφετηριών αστικών λεωφορείων που να τροφοδοτούν και να τροφοδοτούνται από το μετρό / προαστιακό (city train) με προμήθεια 600 – 700 νέων λεωφορείων υδρογόνου (μηδενικών ρύπων) και κατασκευή σταθμών παραγωγής υδρογόνου στα αμαξοστάσια ΟΑΣΘ με ηλεκτρική ενέργεια ΑΠΕ από εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στα στέγαστρα των αμαξοστασίων Φοίνικα και Σταυρούπολης. Επέκταση ποδηλατροδρόμων σε όλες τις συνοικίες του ευρύτερου πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης

Από όλα αυτά τα έργα θα περίσσευαν και 40 εκ. € για τεχνικά έργα βελτίωσης των υπαρχουσών περιφερειακών οδών της Θεσσαλονίκης και επιβολής πολύ χαμηλού διοδίου (της τάξης των 0,50 €) ώστε αφενός να αποτρέπεται η χρήση τους, αφετέρου θα οδηγούσε αβίαστα τους Θεσσαλονικείς στη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αλλά σύγχρονων, πλέον, εξυπηρετικών, άνετων και φιλικών τόσο στο περιβάλλον όσο και στον επιβάτη.

Η πολιτική των διοδίων και των «φλάι όβερς» θα οδηγήσει, με μαθηματική ακρίβεια, την πόλη της Θεσσαλονίκης και τους κατοίκους της σε μεγαλύτερη μιζέρια και αδιέξοδα από αυτά που αντιμετωπίζει σήμερα, δυστυχώς…

Με εκτίμηση

Σ. Βενέτης

sidirodromikanea.blogspot.com